فایرفاکس 4 بتا 8 منتشر شد!

  • 1389/10/3
  • احسان
  • 1

اگر از Firefox 4.0 Beta 7 استفاده می کنید حتما امروز در هنگام بازکردن فایرفاکس با پیغام Firefox has prepare to update یا New Update is Ready در پنجره Firefox About دیده باشید.

برای آپدیت به منوی Firefox بروید و در قسمت Help گزینه About Firefox را کلیک کنید. فایرفاکس به طور خودکار شروع به آپدیت می کند.

فایرفاکس 4 بتا 8 ، کاربران منتظرش بودند!

یکی از بدترین اشکالات نسخه قبلی فایرفاکس بدجا بودن گزینه Add Tab بود. در نسخه قبلی بتا این دکمه در کنار Group Your Tabs قرار گرفته بود. خوشبختانه اکنون این گزینه در سرجای اصلی خود قرار گرفته است. یکی دیگر از اشکالات فایرفاکس 4 بتا 7 نشناختن موتور جستجوی ویکی پدیا (به زبان هایی غیر از زبان انگلیسی) بود. هم چنین اجرا نکردن برخی از تگ های HTML5 از اشکالات این مرورگر بود.

باز هم سریع تر می شود!

موزیلا با بازنویسی موتور ترجمه جاوا اسکریپت ، سرعت این مرورگر را کمی افزایش داده است. هم چنین قدرت موتور ترجمه HTML5 نیز سریع تر شده و شما می توانید لذت بیشتری از وبگردی با فایرفاکس جدید را ببرید.

فایرفاکس در رسیدن به ابزار Web Developer گوگل کروم می کوشد!

تقویت ابزار Web Developer در نسخه جدید ، باز هم بی فایده ماند و در رسیدن به ابزار های توسعه وب گوگل کروم ناکام ماند. هنوز ابزار توسعه وب موزیلا به کاملی گوگل کروم نرسیده و ابزار های مهمی مثل Inspect Element ندارد. هم چنین بسیاری از پلاگین ها ، تم ها و … موزیلا با نسخه Beta فایرفاکس سازگار نیستند و هنوز روش درستی برای ساخت افزونه ها و تم های این نسخه از فایرفاکس مطرح نشده است.

فایرفاکس بدون دکمه بدجا نمی شود!!

مثل این که تا فایرفاکس یک دکمه بد جا نداشته باشد ، منتشر نمی شود!! باز این بار دکمه Home Page در کنار کادر جستجوگر گذاشته شده! دکمه ای پرکاربرد Home کنار دکمه Bookmark رفته تا از آن طرف فایرفاکس بازدیدی داشته باشد!!!

همه این ها برای آزمایش

تمام نسخه های بتا فایرفاکس 4 اشکالاتی دارند. ولی نباید انتظار داشت! زیرا این ها نسخه ها آزمایشی هستند. برای اعلام نظر خودتان نسبت به فایرفاکس بتا از منوی Feedback در سمت راست استفاده کنید. امید است فایرفاکس بهترین مرورگر دنیا به زودی نسخه 4 کامل آن عرضه شود!

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *