فيس بوك 10 دلار هم نمي ارزد! (قسمت اول)

  • 1389/10/6
  • سهيل آرمان خواه
  • 63

در اين مقاله سعي ميكنم دلايلي رو عنوان كنم كه حداقل شما رو در مورد برترين بودن فيس بوك به شك مي اندازد!

سالهاست كه در فيس بوك عضو هستم ولي نه به عنوان يك طرفدار! بلكه به عنوان اينكه در اين تورنومنت عضويت در فيس بوك عقب نباشم و نام خودم را قبل از اينكه اشغال شوم در اين سايت ثبت كنم!

حال كه به لطف وي پي ان و بي كاري بيش از حد روزانه به فيس بوك سرك ميكشم روز به روز به دلايل بي علاقگي ام به اين سايت اضافه ميشود!و از اينكه مدتها پيش از اين سايت خوشم نمي آمده پشيمان نيستم و به خودم افتخار ميكنم چرا كه نظرم درست بوده و دلايل منطقي هستند!اين دلايل چه هستند!؟؟؟

در اينجا به چند نمونه از اين دلايل اشاره ميكنم:

اولين چيزي كه در فيس بوك بد چشمي ميكند نا منظم بودن تنظيمات آن است !شما براي تنظيم هر قسمت بايد به يك جا سر بزنيد و بعضي مواقع پيدا كردن ان صفحه كار سختي ميشود

مثلا فرض كنيد شما هفته گذشته در 5 صفحه عضو شديد و حالا ميخواهيد يكي دو تا از آن صفحات را بازديد كنيد و يا عضويتتان را از آن حذف كنيد!خب به كجا ميرويد؟

بايد شانس بياوريد كه آن صفحات به طور مرتب خود را آپديت كنند تا بتوانيد يكي از پستهاي آن را در صفحه خانگي خود بيابيد و با كليك روي آن به آن صفحه ارجاع داده شويد!اما اگر اين صفحات پستي نداده باشند چه؟اينجاست كه كار سخت ميشود.اگر در بالاي صفحه سمت چپ روي حساب كاربري خود كليك كنيد ميتوانيد به تنظيمات حريم شخصي و حساب كاربري خود دست يابيد كه البته در هيچكدامشان مديريت صفحاتي كه عضوشان هستيد موجود نيست!به سمت راست بالاي صفحه ميرويم .با كليك روي سه آيكون پركاربرد فيسبوك هم به جايي نميرسيد!

اگر خيلي خوش شانس باشيد و يا اصلا با جستجوي مجدد صفحه مربوطه آن را پيدا كرده و وارد ان شويد باز هم به راحتي (در نگاه اول) نميتوانيد لغو عضويت كنيد!بايد كل صفحه را موشكافي كنيد تا بعد از لحظاتي در اواسط صفحه در سمت راست با گزينه “خوشم نمي آيد ” روبرو شويد و روي آن كليك كنيد.اين تنها بخش كوچكي از برهم ريختگي فيسبوك است!

با ما همراه باشيد تا با بينظمي هاي ديگر فيسبوك آشنا شويد.

فرض كنيد خودتان صفحه اي در فيس بوك داريد و آن را مديريت ميكنيد.در طي روز مطمئنا مطالب جالبي در فيس بوك ميبينيد كه مرتبط با صفحه شما هم هست و دوست داريد آن را در صفحه خود نيز منتشر كنيد!چگونه اين كار را ميكنيد؟تنها گزينه اي كه در دسترس شماست گزينه اشتراك گذاري و البته گزينه هاي ارسال ديدگاه و گزينه پسنديدم! است.خب راه حل چيست؟اين مشكل زماني بيشتر به چشم مي آيد كه مثلا در يوتيوب و يا متاكافي با ويدئوي جالبي برخورد ميكنيد و با زدن گزينه SHARE براي ارسال آن به صفحه خود اقدام ميكنيد ولي آنجا هم به بن بست بر ميخوريد چرا كه تنها گزينه ارسال به پروفايل شخصيتان در دسترس است!خب ما اين كار را ميكنيم و ويدئو را به پروفايل خود ميفرستيم.با مراجعه مجدد به پروفايل فيسبوكتان مجددا ميبينيد كه شما نميتوانيد اين ويدئو كه وارد پروفايل شما شده است را به صفحه يا صفحاتي كه مديريت ميكنيد بفرستيد!يعني هيچ ارتباطي بين صفحه يا صفحات ايجاد شده شما در فيسبوك و پروفايلتان وجود ندارد!

اين مشكل براي انتشار و ارسال تصاوير و لينكها نيز وجود دارد!

حال فرض كنيد كه شما چندين صفحه در فيس بوك مديريت ميكنيد!اينجاست كه بايد سر خود را محكم به ديوار بزنيد!

در اين شرايط استفاده از نمر افزارها و افزونه هاي فايرفاكس و كروم هم به كارتان نمي آيد

حتي سايت معتبر و محبوبPING.FM نيز در كنترل پنل كاربري اعضايش تنها امكان اضافه كردن تنها يك صفحه را به شما ميدهد

ديگر بيش از اين در اين باره نميگويم چرا كه دوست ندارم داغ دلتان را تازه كنم!

به قسمت ديگري ميپردازم

اگر شما از كاربران عاشق گودر! و فرندفيدز باشيد مسلما دوست داريد يك سري فيد را به حساب فيسبوك خود بيافزاييد!(مسلما تعداد اين افراد كم نيستند)

مخصوصا اگر خودتان نيز يك وب مستر باشيد و يا وبلاگ نويس عاشقي باشيد!

خب براي انتشار مطالب وب خود در فيسبوك (به طور اتوماتيك و خودكار!)چه ميكنيد؟در بسياري از شبكه هاي اجتماعي اين كار به راحتي امكانپذير است.

با كندوكاو بسيار ميفهميد كه خوشبختانه فيسبوك عزيز در قسمت مديريت و ارسال يادداشت خود اين گزينه را از ياد نبرده و در پايين صفحه سمت راست ميتوانيد فيد يك وبسايت را (تنها يك فيد!) اضافه كنيد!باز هم غنيمت است!حداقل مطالب وبلاگتان را ميتوانيد مستقيما به فيسبوك اضافه كنيد!خب خدا را شكر !ولي اين كار نيز با نواقص همراه است

در مرحله اول اگر فيد وبلاگتان را بدون مشكل و ارور !بتوانيد به قسمت يادداشتها اضافه كنيد متوجه ميشويد كه عناوين مطالب وارد شده همگي ناقص نوشته شده اند!خب عيبي ندارد حالا!

بعد ميبينيد كه پس از مدتي ديگر فيدي وارد نميشود چرا كه اصلا فيد اضافه شده به فيسبوكتان به طور عجيبي و غريبي وجود ندارد و پاك شده است و شما بايد مجددا اين فيد را اضافه كنيد!اگر باز هم با ارور مواجه نشويد!

براي ارسال مطالب وبلاگ و يا وبسايتي به فيسبوك راه هاي زيادي هست مثلا استفاده از افزونه ها و سايتها و نرم افزارهاي اشتراك گذاري اما براي ارسال اتوماتيك مطالب به فيسبوكتان كار خيلي سخت ميشود مخصوصا اگر بخواهيد كه مطالب تان علاوه بر پروفايلتان در صفحات شما هم منتشر شوند!چاره كا چيست؟

چاره كار را در مقاله بعدي به شما خواهم گفت!اين مطلب به انازه كافي طولاني شده است.مطلب بعدي ما را دنبال كنيد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 63 دیدگاه
  1. با سلام خدمت شما
    من وقتی وارد صفحه اول فیس بوکم می شوم تمام صفه در کامپیوتر خودم در خانه به شکل متن فقط دیده می شود انگار صفه word است ولی از کامپیوتر دیگر وقتی وارد اکانتم میشوم مشکلی وجود ندارد.
    با مرورگر های مختلف مانند IE, FireFox, Google Chrome هم وارد می شوم ولی فرقی نمی کند
    در ضمن Flash Player 10 رو هم نصب کرده ام و همچنین مرورگر هایم رو هم کلاً Remove کرده ام و دوباره نصب می کنم ولی فایده ای ندارد آیا مشکل از Os می باشد یا خیر لطفاً با ایمیل به من پاسخ دهید.
    پیشا پیش از شما سپاسگذارم

  2. سلام من هم فیس بوک عضوم هم یه سایت ایرانى به اسم آشیون ashioon.com.بالشخصه کار کردن با فیس بوک برام خیلى سخته و بعد یک سال هنوز نفهمیدم کى به کیه و چى به چیه؟!
    تموم امکانات فیس بوک رو و حتى امکانات خیلى بهتر از اون رو آشیون هم داره ولى فیس بوک چون از طرف دولت امریکا حمایت میشه این طور طرفدار داره.من فضاى بى دغدغه و آرومى که دوستمون گفتن فیس بوک داره ندیدم.بروز بودن مطالب و تصاویر و … رو ندیدم.در حالى که خیلى بهتر از این ها رو تو آشیون دیدم آشیونى که کلا ٢٠٠٠ نفر عضو هم نداره چون تبلیغى براش نمیشه!!
    اما فیس بوک رو اونقدر گفتن که آبدارچیه شرکت ما هم تو فیس بوک عضوه و عکس هاى خانوادگیش رو میذاره!!!!!!

  3. باسلام.من تازه تو فیس رفتم ولی در نگاه اول همون بی نظمیش که شما میگین بود.البته هنوز نمیدونم اصلا راحته یا نه اما یه سوال…چجوری میتونم ایرانی های خارج از کشورا تو فیس پیداکنم؟ مثلا من دنبال ایرانی های در سوییس هستم؟ از یاهو مسنجر چجوری میشه؟ ممنون میشم جوابو میل کنین برام. ممنونم ومتشکر .علی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *