با Greasemonkey،خود را از گوگل پرتاب کنید!

  • 1389/10/16
  • محمدرضا رشيدي
  • 0

اگر شما از هر کاربری(چه مبتدی و چه حرفه ای) بپرسید گوگل چیست،به طور حتم به شما خواهد گفت که هر چه را که میخواهید،برایتان پیدا میکند!کسی منکر این قضیه نیست و حتی دیگر کاربران هم خواهند گفت که ما فقط برای یافتن مطالب و جستجو کردن به گوگل مراجعه نمیکنیم!اما شاید بخت از شما روی برگداند و نتیجه ی خوبی از جستجو در گوگل نیابید!در این لحظه،دلتان میخواهد از گوگل انتقاد کنید.اما شاید اگر نتیجه ی خود را در جستجو گر دیگری پیدا کنید،قطعا دلتان به رحم خواهد آمد و حتی گوگل را نوازش خواهید کرد!اما باید این را بدانید که گوگل تنها سایت ابر جستجوگری نیست که میتوانید به ان مراجعه کنید،بلکه دیگر جستجو گر ها هم چیزهایی در چنته دارند که حتما گاهی برای شما هم رو خواهند کرد.

همانطور که میدانید،گوگل به غیر از جستجو در وب،جستجو در بین تصاویر و ویدئو ها را هم برای شما به ارمغان آورده است.اما،گاهی شما به منابع مشخص تر و هدفمند تری برای جستجویتان نیازمند هستید.در ان لحظه است که گوگل دستانش را به نشانه ی شکست بالا میبرد و شما مجبورید آن را ببوسید و کنار بگذارید.به طور مثال،برای یافتن منابع عکس بیشتر و همچنین جستجوی حرفه ای تر به flickr مراجعه میکنیم ،گاهی هم که نیاز به قطعه ویدویی داریم،به Youtube مراجعه میکنیم و مواقعی که گذارمان به منابع مرجع می افتد،قطعا به دنبال توضیحاتی در مورد پدیده ای یا کلمه ای هستیم.اما باید این را هم بدانیم که هیچ موقع،این موتور های جستجو و سرویس ها نمیتوانند جای کوگل را در قلب ما بگیرند!!

حتی گوگل هم می داند که به تنهایی،قادر به جوابگویی به تمام نیاز های کاربران نیست.یادتان میاید وقتی گوگل در حال راه اندازی بود،قابلیتی در خود گنجانده بود که قدر بود شما را از صفحه ی کنونی جستجوی خود به موتور جستجوی دیگری منتقل کند؟در این مقاله،به معرفی افزونه ای با نام “Greasemokey” می پردازیم که میتواند خاطرات ان دوران گوگل را ( فراهم اوردن امکان پریدن از گوگل به دیگر موتور های جستجو برای یافتن منابع دیگر برای همان واژه)برایمان زنده کند.

1-اسکریپت Try This Search On

[این اسکریپت را از اینجا دانلود کنید.]

با نصب این اسکریپت،لینک های دیگر موتور های جستجو در کجا قرار خواهند گرفت؟لینک های جایگزین دیگر موتور های جستجو ،در نواری ظاهر خواهند شد که شما میتوانید انتتخاب کنید که  نوار در چه مکانی از صفحه ظاهر شود.(بالا و یا پایین)

این اسکریپت،لینک های جایگزینی از موتور های جستجوی زیر برای شما فراهم خواهد کرد که به طور پیشفرض است و شما میتوانید ان را سفارشی سازی کنید.

Amazon(ایالات متحده،کانادا)

Ask(جسجتجوی عمومی،جستجوی تصاویر و اخبار)

Google(جستجوی عمومی،جستجوی تصاویر،فیلم ها و اخبار)

Bing(جستجوی عمومی،جستجوی تصاویر،فیلم و اخبار)

Yahoo(جستجوی عمومی،جستجوی تصاویر و فیلم ها و اخبار)

YouTube

Wikipedia

شما همچنین قادر هستید تا موتور های جستجوگر پیشنهادی توسط این اسکریپت را خودتان معین کنید.برای راهنمایی بیشتر از تصویر بالا استفاده کنید.

From the options page you can also set the bar position. You can easily hide the panel by clicking the x sign.

از بخش تنظیمات،همچنین میتوانید مکان این نوار را مشخص کنید یا حتی ان را با زدن دکمه ی x ببندید!

2-اسکریپت Retrolinks

[این اسکریپت از اینجا قابل دانلود است.]

لینک های جایگزین دیگر موتور های جستجو توسط این اسکریپت،درست در پایین نتایج جستجو درست زیر صفحه بندی گوگل قرار خواهد گرقت.

این افزونه توسط یکی از کارمندان گوگل برای احیای ویژگی سال خورده ی گوگل که لینک های جایگزین دیگر موتور های جستجو را نمایش میدهد،منتشر کرده است.

گویا به همین راحتی ها نمیشده این اسکریپت را نادیده گرفت!

موتور های جستجویی که لینک انها به طور پیشفرض در اختیار کاربر قرار میگیرد عبارتند از:

Yahoo,Bing,Ask,amazon,eBay,Wikipedia,Digg,Flickr,Imbd

اگر می خواهید از تعداد لینک های جایگزین بیشتری استفاده کنید،می توانید  روی علامت “+” کلیک کنید و از تعداد لینک های بیشتری از نتایج موتورهای جشتجوی دیگر بهره مند شوید که شامل بانک اطلاعاتی جامع و کاملی است.(حدود 42 سایت)

توجه داشته باشید که این اسکریپت،مدت هاست که خاک خورده و بسیار قدیمی است و ممکن است با بعضی از سرویس ها مثل Digg سازگاری نداشته باشد.اما کمی حرفه ای تر ها میتوانند با ویرایش کردن کد سورس این اسکریپت،ناسازگاری ها را از بین ببرند!!

3-اسکریپت SearchJump

[این اسکریپت،از اینجا قابل دانلود است.]

و دوباره این سوال تکراری پیش می آید که لینک های جایگزین و پشتیبان کجای صفحه نمایان خواهند شد؟؟این بار،لینک های جایگزین دیگر موتور های جستجو در نوار کناری در سمت راست نمایان خواهند شد.

موتور های جستجویی که توسط این اسکریپت،پشتیبانی میشوند به ترتیب زیر هستند:

Ask,bing,Dmoz,DeepDyve,WolframAlpha,Scour

متاسفانه راهی برای ویرایش کردن لیست موتورهای جستجو پیدا نشد!اما اگر واقعا میخواهید این تنظیمات رو تو مشتتون داشته باشید،می توانید از نسخه ی دیگر آن استفاده کنید،اما در صورت استفاده از ان،تنها آیکونک(FavIcon) موتور های جستجو را میتوانید ببینید و از لینک های انها استفاده کنید.

از جایگزینی لینک ها در موتور های جستجو خوشتون اومد؟به هر حال،باید بین کاربران بسیار محبوب و مفید ظاهر شده و به نظر من،با این اسکریپت ها،اگر گوگل بدرتان نخورد،حداقل در زمانی کوتاه میتوانید با موتور های جستجوی دیگر جور گوگل را بکشید!نظر هاتون رو با ما در میان بگذارید!

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *