بدی یا به عبارتی دیگر مشکلات مک آپ

  • 1389/10/25
  • فراز خجسته‌فر
  • 3

دیروز پس از انتظارهای فراوان فروشگاه مک اپل هم آغار به کار کرد و بر طبق خبرها فقط در روز اول یک میلیون دانلود داشته است.

این فروشگاه بسیار کارآمد است ولی اگر از دید حرفه ای تر به این فروش نگاه کنیم کمبود و محدودیت هایی دارد


اولین کمبود این فروشگاه نداشتن توانایی کاربران در انتقال برنامه های خریداری شده قبلی به این فروشگاه است ؛ به این صورت که اگر شما قبلا برنامه ای را از سایت اصلی آن خریداری کرده باشید و حتی در Mac App store نشان دهد این برنامه نصب شده نمی توانید آن را آپدیت کنید و دوباره باید آن را بخرید.

Developer ها هم این موضوع را تایید کرده اند و فعلا راهای برای انتقال این خرید ها وجود ندارد ولی در حال کار روی آن هستند که اپل گفته کار سختی است …


کمبود دوم این است که شما در این فروشگاه نمی توانید نسخه Demo یا trial داشته باشید و به کاربران اجازه دهید برنامه را برای مدت محدودی امتجان کنند و اگر آن را لازم داشته باشند بخرند.
همچنین توسعه دهندگان اجازه قرار دادن نسخه آزمایشی یا Beta هم در این فروشگاه ندارند و این برای برنامه نویسان هم محدودیت ایجاد خواهد کرد زیرا نمی تواند آن طور که باید برنامه خود را توسط تعداد زیادی از مشتاقان محک بزنند.


کمبود سوم ؛ سخت شدن گرفتن پشتیبانی خواهد بود. به این دلیل که قبلا همه چیز در دست خود نویسنده بود و هر موقع که نیاز بود می توانست برنامه را آپدیت کند یا مشکلات را برطرف کند. ولی با وجود این فروشگاه اپل در این بین است و نویسنده قدرت قبلی را برای برطرف کردن مشلات نخواهد داشت زیرا همیشه باید این تغییرات توسط اپل تایید شود.


کبود و شاید بتوان گفت
مشکل بعدی ؛ محدود شدن بسیار زیاد نویسندگان موقع نوشتن برنامه ها خواهد بود. زیرا اولا هیچ برنامه ای حق ندارد در پشت زمینه یا background یا حتی موقع Login اجرا شود !
طبق این قانون اپل برنامه face time خود اپل هم نمی تواند در Mac app store باشد مگر این که شما دستی هر بار آن را اجرا کنید.
همچنین نویسندگان نمی توانند در برنامه های خود از برنامه های دیگران تقلید کنند.


کمبود مهم بعدی ؛ این است که یک سری برنامه ها به خاطر ماهیتشان حق ورود به فروگشاه های اپل را ندارند مثل VLC .

نکته جالب دیگر این که برنامه ها نباید درخواست دسترسی root کنند حتی با وجود دادن اجازه از طرف کاربر.این محدودیت به این معنی است که مثلا هیچ برنامه back up یا برنامه ای مشابه که نیاز به دسترسی فایل های سیستمی دارد را نمی تواند داشته باشد.

محدودیت دیگر این که برنامه ای داخل خود نباید فایلی را دانلود کند ! این قانون بسیار قابل بحث خواهد بود زیرا مثلا برنامه های ftp یا دانلود منیجر که ماهیتشان این گونه کارها می باشد چه خواهند کرد؟

آیا خواهیم دید نرم افزار رایگان و متن باز؟   این فقط یک گمانه زنی است اما دیدیم که برای VLC چه رخ داد؟

منبع: lifehacker

فقط کمی کمک در ترجمه:i-phone

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. «آیا خواهیم دید نرم افزار رایگان و متن باز؟» !! با مترجم گوگل ترجمه کردید؟!!

    1. بعدشم با ایم محدودیت ها دیگه گ… موندش کاربرا دانلود کنن! ultra limit هستن ایشون!:d

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *