معرفي و بررسي نرم افزار زيم (Zeam): يك راه انداز سبُك و حداقلي براي سيستم عامل اندرويد

  • 1389/10/25
  • ITTeach
  • 0

هميشه برايم شگفت­انگيز بوده است كه چگونه تلفنها، با وجود برخورداري از پردازشگرهايي كه صدها بار قدرتمندتر از كامپيوترهاي اوليه هستند، ممكن است دچار lag شوند. منظورم را مي­دانيد: در حالي كه تلفنتان هنوز در حال بالا آمدن است يا يك وبسايت بازگذاري مي­شود، به دفترچه تلفنتان برويد. اسف­بار است، واقعا. يك راه­حل اين است كه پردازشگرهاي هر چه سريعتري در تلفنها كار گذاشته شوند، ولي گزينه ديگر اين است كه برخي از عناصر سنگينتر را كنار گذاشته و با ابزارهاي سبك­تر و سريعتر – مثل ابزار زيم لانچر (Zeam Launcher) – جايگزين كنيم.

زيم صفحه خانگي و ليست برنامه­هاي شما را با جايگزينهايي سبكتر و سريعتر عوض مي­كند. اين ابزار از “كاغذديواريهاي لايو”، و دكمه هاي نسبتا جالب برنامه­پذير قابل حركت به بالا، پايين و دابل كليك پشتيباني مي­كند. شما با زيم هرگز ناگزير به زدن دكمه “home” نخواهيد بود – فقط كافيست به پايين برويد!

حداقل­گرا(قانع)

زيم با وجود لقب “حداقل­گرا” قابليتهاي بسيار بالايي دارد. اين ابزار از آن جهت حداقل­گراست كه آيكونهايش كوچكترند، و چيزي كه بي­جهت بزرگ باشد در آن وجود ندارد. حتي يك مد صفحه كامل در آن وجود دارد كه (تا زماني كه شما دكمه سخت­افزار منو را بزنيد) نوار وضعيت را حذف مي­كند.

قابليت ارتباط كارها با حركات امكان به مراتب بهتري را در دسترس كاربر قرار مي­دهد. شما با زيم، به جاي داشتن يك دكمه بزرگ “ليست برنامه­ها” در وسط صفحه اصلي، كافيست به پايين صفحه حركت كنيد. همچنين مي­توانيد آن را براي هنگامي كه به بالا مي­رويد، دابل كليك مي­كنيد، يا دكمه سخت­افزاري Home را مي­زنيد برنامه­ريزي كنيد. به­طور پيش­فرض، حركت رو به بالا كاري به نتيجه­اي ختم نمي­شد ولي من آن را براي رفتن به بخش “شماره­گير تلفن” برنامه­ريزي كردم.
باراندازي (docking)

نرم‌افزار زيم به طور پيش­فرض سه صفحه خانگي كاملا خالي در اختيار شما قرار مي­دهد. در پايين صفحه به جاي آيكونهاي بزرگ و ابزارك­ها يك بارانداز (dock) مي­بينيد. اگر مي­خواهيد چيزي را در بارانداز بگذاريد، كافيست به پايين صفحه برويد تا برنامه­هايتان نمايش داده شوند، يك آيكون را فشار دهيد و نگه داريد، سپس آن را در اينجا رها كنيد. بارانداز قابليت سازماندهي مجدد دارد، و مي­توانيد بارانداز را به چپ يا راست بلغزانيد – اساسا، شما مي­توانيد به هر تعداد كه بخواهيد آيتم باراندازي ­شده داشته باشيد.

برخورداري از ابزارك­هاي بيشتر

صفحه خانگي شما با بهره‌گیری از اين گزینه‌های باراندازي تجملی مي­تواند صرفا براي ابزارك­ها مورد استفاده قرار گيرد! يكي از دردناكترين تجربيات با اندرويد حركت از برنامه­اي به برنامه ديگر است – شما بايد برنامه فعلي­تان را کوچک كنيد، سپس براي باز شدن ليست برنامه كليك كنيد، و برنامه­اي كه مي­خواهيد باز شود را جستجو نماييد. نحوه كاركرد ابزارك­ها خيلي معقولانه­تر است – براي چك كردن ايميل يا فيد فيسبوك‌تان، يا براي توقف موقت برنامه وين­امپ (Winamp) تنها كافيست بين صفحات خانگي­تان حركت كنيد. اگر نيازي به باز كردن برنامه­اي باشد، بارانداز هميشه فقط در فاصله يك اينچي انگشت شما خواهد بود، به همين راحتي!

امكان دابل كليك باعث خروج از حالت زوم مي­شود تا همه صفحات خانگي به شما نمايش داده شوند – و از آنجا مي­توانيد روي يكي از صفحات زوم كنيد. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه از هر هفت صفحه استفاده مي­كنند اين امكان برايتان سودمند خواهد بود.
قابل پيكربندي

زيم مانند همه برنامه­هاي منبع­باز و غيرتجاري قابليت بالايي براي پيكربندي دارد. اگر چيزي وجود دارد كه به آن علاقه نداريد، مي­توانيد تنظيمات را تغيير دهيد (و اگر چيزي هست كه واقعا دوستش نداريد، هميشه امكان ويرايش منبع وجود دارد!). با زيم، شما مي توانيد تا هفت صفحه خانگي داشته باشيد، و هر صفحه را براي داشتن سطرها و ستونهاي بيشتر پيكربندي كنيد تا بتوانيد ابزارك­هاي بيشتري در آن بگنجانيد.

زيم نه تنها در مد صفحه كامل اجرا مي­شود بلكه مي­توانيد آن را براي واكنش نشان دادن به جهت تلفنتان همتنظيم كنيد. تلفنتان را به پهلو بچرخانيد، خواهيد ديد كه آيكونها و ابزارك­هاي بارانداز شما 90 درجه مي­چرخند. حركت به بالا و پايين هم جواب مي­دهد (لازم نيست از چپ به راست حركت كنيد؛ جالب است!)

نهايتا، به نظر مي­رسد زيم از هر جهت بهتر از راه­اندازهاي پيش­فرض و فراهم شده توسط توليدكننده است – پس دست به كار شويد! شما چيزي از دست نمي­دهيد بلكه چيزهاي بسياري به دست مي­آوريد.

منبع: downloadsquad

تصاويري از نرم افزار زيم (Zeam)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *