7+1 افزونه اپرا برای زندگی راحت تر!

  • 1389/10/26
  • ITTeach
  • 1

همانطور که از نام «افزونه» پیداست، برنامه هایی هستند برای اضافه کردن قابلیت هایی که به طور پیش فرض در نرم افزار وجود ندارد.

مرورگر قدرتمند و محبوب اپرا، پس از سالها بلاخره در نسخه 11 خود امکان نصب افزونه ها را برای خود افزود. افزونه های اپرا با نام Extension شناخته می شوند و در حال حاضر چند صد افزونه تایید شده در سایت اپرا موجود است و هر روز نیز به تعداد آنها افزوده می شود.

در میان همه افزونه ها، تعدادی به نظر مهم تر از بقیه می نمایند. در زیر 7 افزونه پرکاربرد و مفید را برای هر نوع سطح کاربری معرفی می کنیم.

  1. افزونه Translate

افزونه ای که با قدرت مترجم گوگل کار می کند و از ویژگی های بسیار خوب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– قابلیت انتخاب زبان مادری و انتخاب نحوه ترجمه (با اجازه از کاربر و یا خودکار).

– ترجمه کامل صفحه با یک کلیک و بدون Reload (باز کردن مجدد) کل صفحه.

– نمایش/مخفی کردن نوار ترجمه بالای صفحه با کلید های میانبر: Ctrl + Shift + X

  1. افزونه AddThis

اکثر افرادی که با دنیای اینترنت سر و کار دارند با شبکه های مجازی و سایت های اشتراک گذاری آشنا هستند. افزونه AddThis دکمه ای به گوشه مرورگر شما اضافه می کند که با آن می توانید هر صفحه وبی را تنها با یک کلیک روی سایت های شبکه مجازی و اشتراک گذاری مانند: Facebook، Twitter، Delicious، Google Translator و هر سایت اجتماعی دیگری بفرستید.

  1. افزونه Translator

شاید شما هم از مترجم آنلاین گوگل برای ترجمه جمله و کلمات، زیاد استفاده کنید، اگر اینطور است استفاده از این افزونه پیشنهاد می شود. با نصب آن پنجره ای کوچک برای شما باز خواهد شد و می توانید هر وقت که خواستید به راحتی متن خود را در آن بنویسید و نتیچه را ببینید. حتی می توانید یک متن را در صغحه جاری به حالت انتخاب در آورید و دکمه افزونه را بزنید تا آن را برای شما ترجمه کند.

  1. افزونه  Fast Search

متن را در صفحه به حالت انتخاب در آوردید، دکمه S را از روی صفحه کلید بزنید، این هم یک جستجوی شیرین و سریع!.

  1. افزونه Download Helper

این افزونه شما را در دانلود راحتتر از سایت های اشتراک گذاری فایل یاری می کند. کافی ست آن را نصب کنید و لذت ببرید.

فهرست سایت هایی که پشتیبانی می شوند:

http://megaupload.com

http://hotfile.com

http://depositfiles.com

http://4shared.com

http://mediafire.com

این افزونه به طور خودکار فایل هایی را که در یکی از سایت های بالا باشد دانلود می کند. البته در hotfile.com باید کد امنیتی را خودتان وارد کنید.

  1. افزونه Download Media Bar

این افزونه در اکثر سایت ها از جمله Youtube، Google Video، MegaVideo، Vimeo و… زیر هر پخش کننده چند رسانه ای (اعم از صوتی و تصویری) ، تا 3 دکمه برای دانلود فایل در حال پخش به شما نمایش خواهد داد تا بتوانید با لینک مستقیم و سرعت بالا هر فایل مالتی مدیایی را دانلود کنید!.

  1. افزونه Tab Vault

بسیار پیش می آید که صفحاتی را باید مطالعه کنیم اما در آن موقعیت فرصتی برای آن نداریم، یک راه ساده بوکمارک کردن آن صفحه است که البته برای موارد جزئی و تکرار نشدنی کار جالبی به نظر نمی آید. افزونه Tab Vault این مشکل را حل کرده است.

پس از نصب، روی دکمه آن کلیک کنید تا پنجره ای در سمت راست مرورگر باز شود و دکمه Add Current Tab را بزنید. از ویژگی های هوشمندانه این افزونه می توان به سطل بازیافت (برای جلوگیری از حذف شدن اتفاقی یک برگه)، پشتیبان گیری به عنوان Session و باز کردن Session های اپرا و تنظیمات مناسب و همچنین Popup  نبودن آن اشاره کرد.

همانطور که گفته شد افزونه های اپرا در حال زیاد شدن هستند و به دلیل تازگی این ویژگی، هنوز ایده های بکری برای آنها می توان داشت! اولین افزونه ایرانی اپرا هم (طبق معمول!) تقویم فارسی است که توسط یکی از هموطنان خوبمان طراحی شده. امیدواریم رشد بیشتر و مناسب تری در این زمینه داشته باشیم.

برای مشاهده و دریافت افزونه تقویم جلالی فارسی می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

افزونه های ذکر شده در بالا جزو افزونه های پرکاربرد و عمومی هستند که شما می توانید با مراجعه به صفحه رسمی Opera Extensions موارد گوناگون و مفید دیگری را امتحان کنید.

ارسالي توسط: رامین فیروز

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *