آندروید در برابر هکرها ناامن تر از آیفون است

  • 1389/10/26
  • ITTeach
  • 0

استیو چانگ ، مدیر کل بزرگ ترین شرکت ارائه دهنده‌ی نرم افزارهای امنیتی برای سرورها ، کم تر از یک هفته پس از آن که شرکت ترند مایکرو نرم افزاری امنیتی برای گوشی های اندرویدی ارائه داد ، گفت : تلفن های مبتنی بر اندروید ، در مقابل حملات هکرها و ویروس‌های الکترونیکی آسیب پذیرتر از آیفون هستند.

او افزود ، آندروید یک سیستم عامل متن باز است. به این معنی که یک هکر ، به راحتی می تواند ساختار و متن کدهای سیستم عامل را ببیند و بخواند. ما باید واقعا به شرکت اپل جایزه دهیم ، به خاطر این که شرکت اپل در مورد امنیت آیفون بسیار سخت گیرانه عمل می کند. این کار اپل باعث می شود که برخی از ویروس ها نتوانند هیچ گونه فعالیتی را روی گوشی های آیفون انجام دهند.

شرکت گوگل در پاسخ خود به بلومبرگ هنوز این ادعاها را  کاملا تکذیب نکرده است. گوگل در پاسخ به بلومبرگ در این باره گفت : در همه‌ی دستگاه‌های کامپیوتری ، کاربران مجبورند که حداقل بخشی از اطلاعات خود را در اختیار توسعه دهندگان نرم افزارهایی بگذارند که از آن ها استفاده می کنند. اندروید تا حدودی تلاش کرده تا به کاربران خود اطلاع رسانی کند که نباید به هر نرم افزاری اعتماد کنند.

حقیقت این است که کاربران آیفون نسبت به اندرویدی‌ها اعتماد بیش تری به نرم افزارهایی که نصب می کنند دارند. چرا که شرکت اپل تمامی نرم افزارهایی که در App store خود برای فروش قرار می دهد را به خوبی بررسی می کند. در حالی که این شیوه‌ی بررسی نرم افزارها هنوز در دنیای اندروید وجود ندارد. البته خیلی ها این روش اپل را به دلیل این که زمان زیادی تا تایید شدن نرم افزارهای جدید می برد چندان مناسب قلمداد نمی کنند.

در دنیای امروز ، اگر زمانی فرا برسد که گوشی‌های هوشمند کاربران فراوانی پیدا کنند ، هکرها به آن‌ها هم روی می آورند و آن‌ها را هدف دیگر خود قرار می دهند.

استیو چانگ در این باره ادامه داد : گوشی‌های هوشمند ، PC های فردا هستند و زمانی که این سخن به تحقق بپیوندد ، از دست رفتن اطلاعات در گوشی‌های هوشمند یک مشکل کلیدی به شمار خواهد آمد.

نرم افزار امنیتی شرکت ترند مایکرو که برای گوشی‌های اندرویدی ارائه شده است و در حال حاضر قیمتی حدود چهار دلار دارد ، جلوی ورود انواع ویروس‌ها را به گوشی اندروید می گیرد. این نرم افزار همچنین یک سیستم کنترل والدین را بر روی مرورگر گوشی نصب می کند. به گفته‌ی شرکت سازنده ، این نرم افزار ابزاری است که با استفاده از فناوری رایانش ابری ، شرایطی را فراهم می آورد تا گوشی را در مقابل انواع تهدیدهای امنیتی محافظت کند.

منبع

ارسال شده توسط: مجيد زنجيران

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *