چه تعداد کاراکتر در چه تگ هایی مجاز است؟

  • 1389/10/28
  • ITTeach
  • 5

همیشه بصورت پراکنده در مورد تعداد کاراکتر های مجاز در انواع تگ ها از جمله تگ عنوان ، توضیح و کلیدواژه ها توضیح داده می شود اما امروز ما قصد داریم همه آنها را به همراه نکته های بسیار ریز که بیشتر اوقات توسط مدیران سایت ها مورد توجه قرار نمی گیرند را در این مطلب گرد آوریم تا دیگر برای یافتن آنها پایگاه داده موتور جستجو را زیر و رو نکنید.

از مهم ترین تگ های یک صفحه وب تگ عنوان ، توضیح و کلیدواژه ها هستند که مورد توجه هر موتور جستجو و روباتش است. تگ های ذکر شده می توانند ارزش یک صفحه وب را بالا یا پایین بیاورند و این بستگی به دقت در انتخاب آنها دارد. اگر آن ها را به حال خودشان رها کنید مسلماً ارزشی نصیب وبسایت شما نخواهد شد و اگر آن را جدی نگیرید می تواند ضربه سنگینی به وبسایت شما وارد کند که جبران آن بسیار دشوار است.

  • · تگ توضیح

تگ توضیح برای رتبه بندی های موتور جستجو مهم نیست اما برای بدست آوردن کاربر از طریق نتایج موتور جستجو بسیار مهم است. این فرصتی است که مدیران سایت ها می توانند با انتخاب بهترین واژه ها تبلیغات سایت خود را کنند و کاربران نیز بدانند به دنبال چه هستند. توضیح باید هوشمندانه انتخاب شود و کاملاً قانع کننده تا جستجوگر را جذب کند.

تعداد کاراکتر مجاز: کاراکتر مطلوب برای تگ توضیح بین 150 الی 160 کاراکتر می باشد.

تگ توضیح می تواند هر تعداد کاراکتری را به خود اختصاص دهد اما معمولاً موتور های جستجو توضیحات با بیش از 160 کاراکتر را کوتاه می کنند ، این دلیل حفظ کردن تگ توضیح بین 150 الی 160 کاراکتر است.

گاهی ننوشتن توضیح مفید است!

نوشتن تگ توضیح همیشه نمی تواند مفید باشد! برای مثال اگر یک سایت دارای هزاران مطلب و صد ها صفحه باشد یا یک فروشگاه بزرگ با محصولات فراوان باشد یافتن توضیح خوب برای آنها کاری بسیار وقت گیر است. در اینگونه مواقع باید اجازه داد تا موتور های جستجو خود واژه ها را از محتوا استخراج کنند. دلیلش ساده است – اگر این چنین عمل کنیم تمام واژه ها استاندارد انتخاب خواهند شد و بدرستی تک تک آنها در نتایج موتور جستجو نمایش داده می شوند و از همه این ها مهم تر اینکه توسط یک موتور جستجو برگزیده شده و هرگز نیازی به تغییر آن نیست گرچه تغییر دادن آن نیز کار آسانی می باشد.

  • · تگ عنوان

تگ یا برچسب عنوان همیشه به محتوای یک صفحه اشاره دارد که از طریق آن می توان محتوای یک صفحه وب را حدس زد. این برچسب پس از محتوا مهم ترین تگی است که نزد موتور های جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است و در سه محل ظاهر می شود:

مرورگر

عناوین در بخش بالایی مرورگر و تب ها نمایش داده می شود.

صفحات نتایج جستجو

تگ های عنوان همچنین در نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب سایت های خارجی

بیشتر اوقات وب سایت های خارجی (به ویژه سایت های رسانه اجتماعی) از عنوان همان صفحه بعنوان متن انکر پیوند استفاده می کنند.

  • · عنوان مطالب

اگر به یاد داشته باشید گفته شد که تگ عنوان پس از محتوا اهمیت بالایی نزد موتور های جستجو دارد. پس ارزش محتوا در بهینه سازی یا ساده تر بگویم ، در کسب رتبه خوب بسیار بالاست و من آن را شاه تکنیک های بهینه سازی می خوانم. بحث محتوا و تکنیک های آن جایش در این مطلب نیست اما ما یک اشاره کوچکی به مهم ترین بخش یک محتوا پس از محتوای یک مطلب خواهیم داشت و شما را با نکته های ریزش آشنا می کنیم.

در اولین تصویر مربوط به تگ توضیح مشاهده کردید که عناوین در صورتی که بیش از تعداد مجاز کاراکتر در آنها استفاده شود توسط موتور های جستجو در صفحات نتایج کوتاه می شوند. در این مورد پیش از این توضیح داده شده است اما باز تکرار می کنیم تا نشانه اهمیت آن باشد. «تلاش کنید تا از واژه های خوب ، کوتاه و معرف محتوا استفاده کنید»

تعداد کاراکتر مجاز: تلاش شما بر این باشد تا از کمترین تعداد واژه استفاده کنید اما می دانیم بعضی اوقات توضیح مختصر در مورد یک مطلب بسیار دشوار است به همین دلیل به شما می گوییم استفاده از 10 واژه هم مشکلی ایجاد نمی کند.

  • · کلیدواژه ها

تگ کلیدواژه ها تنها تگی است که به دلیل مشکلاتی که برای موتور های جستجو ایجاد می کرده است دیگر مورد استفاده توسط آنها قرار نمی گیرد. البته موتور های جستجو کوچکتر همچنان از این تگ برای نمایش نتایج خود بهره می گیرند اما هدف ما بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوی مطرح مانند گوگل ، یاهو و بینگ است. با این حال نه تنها استفاده از این تگ ضرری نخواهد داشت بلکه معتقدم موتور های جستجو از این تگ برای وب سایت ها زمانی استفاده می کنند که تمام نکات در آن رعایت شده باشد.

تعداد کاراکتر مجاز: کاراکتر مطلوب برای تگ کلیدواژه ها بین 160 الی 175 کاراکتر می باشد.

به خاطر داشته باشید 3 الی 4 واژه که در کلیدواژه ها استفاده می کنید حتماً باید در عنوان هم استفاده کنید ، زیرا این کار آن چند واژه را جزء واژه های بسیار مرتبط قرار می دهد و باعث می شود درصدی ارزشی که موتور جستجو برای کلیدواژه ها قایل می شود بالا برود.

ارسالي توسط: علیرضا اسکندرپور شوفری

مقالاتی که ما برای نوشتن این مطلب از آنها بهره گرفتیم

  1. Meta Description SEO Best Practices
  2. Title Tag Best Practices
  3. How long should your blog post title be?
  4. Max length of Meta Tags?
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. سلام
    چرا تعداد کاراکتر مجاز برای کلید واژه ها ۱۷۵ کاراکتر هست.
    من برای هر پستم حدود ۸۰ کلمه(هر کلمه میانگین ۵ کاراکتر) استفاده میکنم و خیلی بهتر توی گوگل پیدا میشم.

  2. ما در سایت آی تی بار(http://www.itbazar) که تقریباً نوعی فروشگاه است ، البته با کمی تفاوت ، برای هر محصول عنوانی انتخاب میکنی و البته از بین کلمات کلیدی هم سعی میشود که مرتبط ترین آنها را برگزینیم
    ولی درباره توضیحات و محتوا به روش دیگیر کار میکنیم.
    برای محتوا که در صورت توانائی توضیح کامل و جامعی درباره هر محصول ارائه میکنیمو البته گاهی اوقات این امر میسز نیست و یا در روند کار دائم به فراموشی سپرده میشود که با چک کردن های مداوم سعی در برطرف کردن آنها داریم اما مشکل اساسی در توضیحات است.
    چون این بخش بسیار سلیقه ای شده ما ترجیح دادیم که علاوه بر عنوان مطلب که در بخش توضیحات هم اضافه میکنیم اسم محصول را با زبان دوم هم بنمویسیم
    مثلاً اسم محصول اگر فارسی است همان را هم به انگلیسی مینویسیم و یا برعکس.
    البته کمی ظاهراً ناقص است ولی برای تصمیمات اینچنینی کمی تحقیق کارساز نیست و باید به طور دائم و کامل تحقیق کرد.
    و همینطور باید همیشه این روند را در صورت احساس نیاز اصلاح کرد.

  3. یعنی می فرمایید استفاده نکردن از برچسب ها یا keyword ها مشکلی نداره؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *