تیم‌کوک نقش جانشین استیو‌جابز را در اپل بازی می‌کند!

  • 1389/10/29
  • ITTeach
  • 0

ديروز ، بار دیگر استیو‌جابز در صدر اخبار قرار گرفت ؛ ولی نه به دلایل چندان خوبی . هفته گذشته ، تیم کوک افسر عملیاتی اپل، در همایش “وریزون وایرلس” در نیویورک که به منظور معرفی ایفون 4 برای VZW شرکت کرده بود، یکه‌تازی کرد. این امر برای افراد زیادی عجیب بود . چرا باید استیو‌جابز فرصت معرفی چنین گوشی تاریخی را ، به بازار آمریکا از دست بدهد؟ هیچ دلیل قاطعی مبنی بر قصد قبلی جابز برای داشتن یک مرخصی وجود ندارد ، با این حال ما به گزارش های منتشره امروز اعتماد می‌‌‌‌کنیم .

جابزکه در سمت افسر ارشد اجرایی (CEO) اپل مشغول به کار است و در این سمت نیز باقی خواهد ماند، در حال گذراندن  مرخصی پزشکی خود می‌باشد و در کمپانی که آن را اداره می کرده ، حضور ندارد‌. بدیهی است که این امر برای کمپانی بسیار عظیم است . در حافظه نزدیک ما از سال 2009 ، این دومین باری است که جابز برای پیوند کبد به مرخصی می رود . جابز یک ایمیل برای تمامی کارکنان اپل مبنی بر اینکه او همچنان برای بودن در سمت افسر ارشد اجرایی (CEO) با قدرت به پیش می‌رود ، و در تصمیم گیری راهبردهای اصلی حضور خواهد داشت ، فرستاد  .  ولی اداره روز به روز اپل توسط تیم کوک انجام خواهد شد ، تا جابز به منظور تمرکز بیشتر بر سلامتی خود ، به مرخصی برود .

صحبت از زمان برگشت جابز و نوع تاثیری که این غیبت در مقیاس بزرگ بر اپل می گذارد ، مشکل است . این فکر به هیچ  وجه احمقانه نیست که وضعیت سلامتی روبه کاهش جابز و  اگر او نتواند با هر اتفاقی که در اپل می افتد در تماس باشد ، برخی از سرمایه گذاران را نگران خواهد کرد ، چه چیزی او را از تماس روزانه با اپل  متوقف خواهد کرد و به دوران بازنشستگی می فرستد ؟ این فقط یک گمانه زنی برای الان است ، ولی با ایپد‌2 و ایفون‌5 که گزارش شدند چه کسی می داند در سال 2011 چه چیزهای دیگری خواهد آمد ، این یک سال عجیب و منحصر به فرد با جابز در متن سخنرانی‌ها خواهد بود . بدون توجه به اینکه از نقطه‌نظر یک کمپانی چه اتفاقی خواهد افتاد ، آرزوی بهبودی کامل برای استیو‌جابز را داریم .

افسر ارشد اجرایی (CEO) اپل ، استیو جابز این ایمیل را برای تمامی کارکنان اپل فرستاد ؛

اعضای گروه،

به درخواست من ، هیئت مدیره به اینجانب یک مرخصی پزشکی اعطا کردند و من می‌توانم روی سلامتی خودم تمرکز کنم . همچنان در سمت افسر ارشد اجرایی (CEO) خواهم بود و در تصمیم گیریهای راهبردی برای کمپانی حضور خواهم داشت . من از تیم کوک درخواست کرده‌ام که مسئول امور روزانه اپل باشد . من اطمینان کامل دارم که تیم کوک و سایر تیم مدیریت اجرایی طرح های موجود برای سال 2011 را به خوبی انجام خواهند داد .


من بسیار اپل را دوست می‌دارم و امیدوارم هر چه زودتر بر‌گردم . در ضمن من و خانواده ام عمیقا وبا احترام به خاطر خلوتمان از شما تشکر می‌کنیم .

استیو

منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *