مروری بر بازي “عصر اژدها”

  • 1389/11/1
  • ITTeach
  • 2

بازی “عصر اژدها: مبداها”، با وجود همه محاسنش يك بازي زيبا نبود. دنياي آن درهم­ريخته و قهوه­اي و منوهايش خشك و زشت بود. با اين حال، يك خبر خوب براي زيبايي­پرستان اينكه من پنج دقيقه اي را به طور جدي در درخت مهارت جديد بازي عصر اژدهاي 2 به گشت­و­گذار پرداختم و در آن ويژگيهاي تازه و مثبتي يافتم كه واقعا برايم خوشايند بود.

درختهاي مهارت نسبت به بازي قبلي تكامل يافته­اند و به بازيكنان اين امكان را مي­دهند كه در حالي كه هنوز در حال جنگ هستند شخصيتي را بسازند كه با خصوصيات مورد نظرشان جور در مي­آيد. هاوك، شخصيت اصلي، مي­تواند يكي از سه نوع باشد – سركش، جادوگر، جنگجو – ولي مي­تواند كارهاي مفصل‌تري نيز انجام دهد.

The Rogue Workout DVD: 2011 Edition.

دي­وي­دي “حركات سركش”: ويرايش 2011

من در يكي از بررسيهاي اخيرم هاوك را به عنوان يك شخصيت سركش مورد آزمايش قرار دادم، نسبت به نسخه قبلي روي اين دسته كار بيشتري شده بود. من پس از اندكي بازي در درخت مهارت متوجه شدم كه توانايي هاوك با شمشيرهاي كوتاه بهبود يافت و به جنگجويي فوق العاده چالاك و قدرتمند تبديل شد. اگر بازي عصر اژدهاي 2 نظرتان را جلب كرد لازم نخواهد بود كه در يك پيشروي مداوم به نقطه اوج از آن بگذريد. اين امكان وجود دارد كه نقاط منتسب در تواناييهايي كه تاكنون به دست آورده ايد قرار بگيرند، تاثيرشان بالا رود و در كل بازي مرتبط بمانند. درخت مهارت در دسته­هايي رده­بندي شده است، مهارتهايي كه براي يك روش بازي مناسب هستند در كنار هم در يك بخش جاي گرفته اند. من وقتي كه مشتاقانه به دنبال وسائلي كه هاوك در زمينه سلاحهاي كماني مي­توانست در جنگ استفاده كند بودم به امكانات “تير و كمان” رجوع كردم.

من با رضايت از قابليتهاي استبي­هاوك (StabbyHawke)، اين بازي را به پايان رساندم. حركت خنجر از پشت در بازي عصر اژدها به گونه‌اي خنده­دار رضايت­بخش است: در یکی از این صحنه‌ها، هاوك در حالي كه يك بمب دودزا را پرتاب مي­كند با سرعت زيادي جلو مي­رود و به پشت دشمنش مي­رسد، و در آنجا اسلحه سرد را چند اينچ در كليه­هايشان فرو مي­كند. اولين باري كه اين كار را كرد، من به طور غيرارادي شكمم را گرفتم و سالم بودن اعضای داخلی خودم را بررسی کردم.. دفعه دوم، خنده­ام گرفت. من به روشي كه براي شروع این بازي­ تعريف شده بود، بازي‌ام را شروع کردم.  هاوك و دوستانش اين بار به مراتب پرجنب­و­جوشتر از سابق هستند – در واقع، كليت نبرد در اين بازي تازه­تر، سريعتر و نزديكتر به يك بازي اكشن نسبت به Origins است.

قدرت کاراکتر این بازی چنان زیاد است که حتی بعضی اوقات به خود نیز صدمه می‌زند.

شعار برگزيده كمپاني بايوور (Bioware) براي بازي عصر اژدهاي 2، حضور ذهن است. مكالمات عصر اژدهاي 2 (DA2)، كه اكنون زرهِ بازي مس افكت (Mass Effect) را به تن كرده، رويكردهاي بازيهاي همگروهش را برگزيده است: گفتگوها در يك چرخ بحث جاي مي­گيرند و حبابهاي كوچك حاوي متن شما را از حرفهاي هاوك، كه كاملا صدادار و بدون هجي كردن دقيق بيان خواهد شد، مطلع مي­سازد. بهتر از همه اينكه، من توانستم از تواناييهايم در جشنها براي ساكت كردن افرادي كه مشغول صحبتهاي نامربوط بودند استفاده كنم. بتني، خواهر هاوك، يك نارنجك در اختيار دارد. او و هاوك در برابر حركت داركسپاون (Darkspawn) مي­توانند بايستند و درباره راههاي خورده شدن آنها بحث كنند، يا – با يك امكان بحث – او مي­تواند يك حريق پيشگيرانه راه بياندازد و نيمي از قدرت ورودي را بگيرد.

عصر اژدهاي 2 يك بازي پيوسته­تر و پرهیجان‌تر از بازي قبلي­اش است، و به مراتب سبكتر است.

برگرفته از پي‌سي گيمر

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. این متنی که شما نوشتید نه متن گفتاری است و نه نوشتاری ؛ لطفا جمله آخری که نوشتید را خودتان بخوانید:
    عصر اژدهای ۲ یک بازی پیوسته­تر و پرهیجان‌تر از بازی قبلی­اش است، و به مراتب سبکتر است.

    1. بله درسته کمی در ترکیب مطالب و گفتاری مشکل داره
      ما هم به نقل از پی سی گیمز گفتیم
      بازهم بابت توجهتون متکریم و سعی میکنیم تا کیفیت مطالب رو بالاتر ببریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *