چگونگی تغییر نوار منو برنامه مایکروسافت آفیس 2010 (Microsoft Office 2010‌) به شکل دلخواه

  • 1389/11/6
  • ITTeach
  • 0

اوایل این هفته به شما ‌ چگونگی جلوگیری از قرارگرفتن نوار منو در مسیرتان را به شما نشان دادم، اما آن همه کاری نیست که شما میتوانید با این نوار در آفیس نسخه 2010 انجام دهید. دربرنامه آفیس نسخه 2007 ‌ این مشکل قابل حل نبود و وقتی نوارمنو برای اولین بار نمایان میشد‌،  تغییر آن به شکل دلخواه میسرنبود. شما میتوانستید آن نوار را در صورتی که خوش شانس بودید و با VBA(اصول بنیادی تصویری ویژه برنامه‌های کاربردی، ابزاربرنامه ریزی درونی برنامه آفیس)، اما در غیر اینصورت، شما کاملا در میان مجموعه‌ زیادی از نواره‌ها و دگمه‌ها گیر میکردید.

خوشبختانه ، برای برنامه آفیس نسخه 2010، شرکت مایکروسافت راه آسانی را برای تغییر نوار منو به شکل دلخواه معرفی نموده است که اصلا به هیچگونه برنامه‌ریزی نیاز ندارد. خیلی ساده، به منو پوشه(File Menu) بروید، روی بخش گزینه ها(Options) کلیک کنید  و سپس در بین گزینه‌ها، گزینه تغییر نوار را انتخاب نمایید. شما میتوانید  یک راه‌حل دو گزینه‌ای را ببینید، در راه حل اول شما میتوانید  تمامی  بخشهای در دسترس  بعلاوه نوار موجود خودتان را داشته باشد، و یا اینکه  فعال یا غیر فعال بودن تنظیمات، به گونه‌ای که خودتان مناسب میبینید،  ممکن خواهد بود.

بهترین بخش کار این است که وقتی شما نصب را آنگونه که دوست دارید انجام دادید، میتوانید تنضیمات انجام شده برای ایجاد تغییرات را برای پشتیبانی خارج  نموده و یا با خود به کامپیوترهای دیگر ببرید. فقط روی دگمه ورود/خروج کلیک کنید و گزینه تمامی تغییرات دخواه را انتخاب کنید.

منبع: downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *