تهيه تصاوير از دسكتاپ توسط افزونه ساده و مفيد Explain and Send Screenshots كروم

  • 1389/11/19
  • عباس كريمي
  • 2

احتمالا به مانند خود من، براي بسياري از شما هم پيش آمده كه بخواهيد از آنچه كه در صفحه نمايش­تان ديده مي شود تصويري تهيه كنيد. نرم افزارهاي بسياري هم بدين منظور وجود دارند، Snagit يك نمونه از آن هاست. نرم افزاري قوي و البته غير رايگان. امروز قصد دارم ” Explain and Send Screenshots  ” را به شما معرفي كنم. بر خلاف نام طولاني­اش عملكردش بسيار مختصر و كوتاه است. ESS در واقع افزونه ايست براي مرورگر كروم. با اين افزونه مي توانيد تصاويري فوري از اسكرين­تان تهيه كنيد، آن ها را به در سايت imm.io به اشتراك گذاريد و  تا حدودي هم آن ها را ويرايش كنيد، مثلا مربع يا دايره رنگي­اي را به دور قسمت خاصي بكشيد و يا مي توانيد از خطوطي همچون فلش استفاده كنيد و حتي امكان استفاده از متن را هم خواهيد داشت. البته افزونه هاي ديگري نيز بدين منظور ارائه شده اند كه هر كدام داراي ويژگي هاي مخصوص به خود مي باشند. در ادامه به نام سه افزونه اشاره مي گردد:

در مورد اين سه افزونه در صورتي كه به اطلاعات تكميلي نياز داشتيد مي توانيد به سايت  makeuseof سري بزنيد و مقاله اي به زبان انگليسي را در همين زمينه مورد استفاده قرار دهيد.

اكنون بياييد به خود افزونه بپردازيم.

به بركت تحريم ها با وجود اينكه گوگل استفاده از كروم را براي ايرانيان مقدور ساخته اما كماكان امكان استفاده از فروشگاه اينترنتي­اش را مسدود نگاه داشته و هنگام مراجعه شما با اين پيغام مواجه مي شويد:

خب،‌ فرض مي كنم شما هم مانند ديگر دوستان مي دانيد كه با استفاده از چه ابزاري مي توانيد اين پيغام را دور بزنيد! بعد از اين كه با صفحه ابتدايي فروشگاه گوگل وارد شديد مي توانيد در كادر جستجو نام افزونه را تايپ و آن را بيابيد و يا اينكه مستقيما به اين لينك رفته و ادامه كار را پي بگيريد.

[توضيح: همانگونه كه مشاهده مي كنيد تعدادي از تصاوير اين تاپيك هم با استفاده از همين افزونه تهيه شده اند.]

اين تصويري است كه خواهيد ديد. بر روي گزينه “Install” كليك كنيد.

بعد از اينكه افزونه توسط مرورگر دانلود شد پنجره اي مربوط به تاييد نصب نشان داده مي شود، باز هم بر روي گزينه “Install” كليك كنيد.

پس از نصب افزونه، در قسمت بالا و راست مرورگرتان پيغام تاييدي به اين صورت نمايش داده مي شود:

اكنون افزونه آماده به كار است، بر روي آيكون آن كليك نماييد.

پنجره اي به شما نمايش داده مي شود كه مي توانيد منتاسب با نيازتان يكي از قسمت هاي آن را انتخاب نماييد.

پس از اينكه اسكرين شات­تان را تهيه نموديد با استفاده از دكمه هاي اندك اما كاربردي افزونه مي توانيد ويرايشي جزيي را اعمال كنيد.

در انتها هم بر روي “Done” كليك نماييد. حال تصويري داريد كه مي توانيد آنرا ذخيره نموده و يا براي اهدافي ديگر به كليپ بوردتان انتقال دهيد. همانگونه كه شما هم تا كنون متوجه شده­ايد در بالا و پايين تصويرتان دو سطر ديده مي شود. اگر كه مزاحمتي برايتان ندارند آن ها را ناديده بگيريد در غير اين صورت مبلغي را به سازنده افزونه مي بايست بپردازيد، جالب اينجاست كه سازنده هيچ مبلغ مشخصي را اعلان ننموده و اين به اختيار شماست كه در كادر مبلغ، چه عددي_به دلار_ را وارد كنيد. پيشنهاد مي كنم اگر اين افزونه برايتان مفيد بود و امكان پرداخت را نيز داشتيد از اين امر غافل نشويد، بر روي اين دكمه كليك كنيد و …

نكته: خروجي اين نرم افزار در هنگامي كه مستقيما تصاوير آن را ذخيره مي كنيد، فرمت PNG مي باشد.

سايت توسعه دهنده

پشتيباني و سوآلات متداول

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. “پرتونگاران” عزيز من هم اون افزونه رو امتحان كردم و به نظرم افزونه اي بسيار خوب اومد. يه سري ويژگي داره كه ESS نداره، مثلن مي تونه قسمتي از تصوير رو تار كنه و يا اينكه در بالا و پايين تصويرتون هيچ متني قرار نمي ده. متشكرم كه به مطلب توجه كردين

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *