معرفی مدل Xperia Play سونی اریکسون در کنفرانس MWC 2011 (لینک ویدئو)

  • 1389/11/25
  • ITTeach
  • 0




زمان زیادی را به کار کردن با نمونه آزمایشگاهی مدل Xperia Play سونی اریکسون گذراندیم اما کار کردن با نسخه واقعی و تقریبا آماده‌شده این گوشی چه حسی دارد؟ در واقع٬ کمی بهتر است. ظاهر گوشی مطمئنا همان است اما لولای آن قوی‌تر است. کیفیت اسپیکر هم افزایش یافته است. با این حال٬ در یک اتاق شلوغ امکان برقراری تماس با کیفیت قابل قبول وجود ندارد. صفحه نمایش گوشی اثر انگشت را بیش از سایر گوشی‌ها نشان می‌دهد اما تفاوتی با سایر مدل‌های ایکس‌پریا ندارد. قطعا سیستم عامل Android Gingerbread UI گوشی ظاهری جذاب‌تر پیدا کرده و روند بهینه‌سازی آن تکامل بیشتری یافته اما بزرگترین نگرانی‌ ما درباره بازی‌ها است. (بررسی‌های ما را درباره مدلهای Pro٬ Neo و Arc برای آشنایی با رابط‌های کاربری بیشتر مشاهده کنید).

موفق شدیم سه بازی را بر روی این گوشی اجرا کنیم: Star Battalion٬ FIFA و Asphalt همه این عناوین را از طریق اپلیکیشن‌ها و بین بقیه نرم‌افزارها یافتیم اما این بازی‌ها با نام برنامه اختصاصی برای مدل  Xperia Play  نیز متمایز شده بودند (علاوه بر این، برنامه کاربردی غیرمعروف PlayStation Pocket هم هست اما بعدا درباره‌اش توضیح می‌دهیم). عنوان نخست که یک کپی‌برداری از بازی StarFox است دارای سیستم کنترل خوبی است که با گیم‌پد و همچنین شتاب‌سنج (accelerometer) اختیاری کار می‌کند. با این حال٬ ترک‌پد (trackpads) مورد پشتیبانی نیست اما وقتی به سراغ فیفا رفتیم فهمیدیم که می‌توان از پد سمت چپ برای هدایت بازیکن استفاده کرد. اگر چه این امکان سودمند است اما زیر انگشتان ما کمی زمخت به نظر می‌رسید و نتوانستیم به همان نرمی که از دکمه‌‌های آنالوگ استفاده می‌کنیم از این پد بهره ببریم. می‌توانید مثل یک کلید آنالوگ آن را به جهت‌های مختلف بچرخانید اما قادر نخواهید بود به همان نرمی با آن کار کنید. تو رفتگی‌ها کمک موثری هستند تا بتوانید بدون نگاه کردن به انگشتانتان٬ موقعیت آن‌ها را بیابید. هر دو بازی زمان زیادی برای لود شدن صرف کردند و چند باری هنگ کردند. به ما گفته شد که این موضوع به دلیل نسخه اولیه نرم‌افزار گوشی است. در نمونه آزمایشگاهی٬ امکان بازی چندنفره (مولتی پلیر) وجود نداشت اما در بازی Asphalt به صورت چند نفره بازی کردیم اما فهمیدیم که این بازی در حال اجرا روی سرور Gameloft بود و نه سرورهای سونی. در برنامه کاربردی گوشی مدل  Xperia Play بخشی به عنوان راهنما پیدا نکردیم اما متوجه شدیم که این اپلیکیشن در متمایزسازی بازی‌ها بهتر از Android Market عمل می‌کند.

برنامه کاربردی  PlayStation Pocket در بیشتر نسخه‌های نمایشی همانند مدلی که در اختیار ما بود عناوین زیادی در خود نداشت اما حداقل یک بازی با عنوان Crash Bandicoot برای پلی استیشن ۱ (یا آن طور که در نشست مطبوعاتی اشاره شد: «عنوان افسانه‌ای از پیش نصب‌شده») در آن یافتیم که به نرمی ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شد. در این مدل تنها از دو دکمه چپ و راست استفاده شده اما منوی تنظیمات برای جبران این نقیصه شش حالت مختلف چینش کلیدها را در دسترس می‌گذارد. می‌توانید از ترک‌پد به عنوان دکمه‌های ثانویه استفاده کنید (که مانع کاربرد آن‌ به عنوان کلید آنالوگ می‌شود) یا دکمه‌های L2 و R2 را به شکل مجازی روی صفحه نمایش داشته باشید. خوشبختانه٬ خروج ناگهانی از اپلیکیشن باعث از دست رفتن موقعیت شما در بازی نمی‌شود و می‌توانید با کلیک بر روی اپلیکیشن به همان‌جایی که بودید بازگردید. یک صفحه تأیید اضافی از شما می‌پرسد که آیا واقعا قصد بازی کردن دارید یا خیر. این صفحه ممکن است برای بعضی‌ها آزاردهنده باشد اما برای برخی که اغلب کلیک‌های اشتباه می‌کنند مفید است. به ما گفته شد خبری از حالت چندنفره نیست اما می‌توان گیم‌پد را در حالت کنترولر ۱ یا ۲ قرار داد. همچنین شنیدیم که بازی‌های پلی استیشن ۱ به صورت هفتگی برای این گوشی منتشر می‌شوند و خبری از انتشار یک باره همه آن‌ها نیست.

چیزی که نیاز است تا ما را نسبت به ماندگاری و دوام Xperia Play به عنوان یک پلتفورم بازی متقاعد کند خود بازی‌ها هستند و باید اعتراف کنیم که سونی و SE همه تلاششان را برای متقاعد کردن ما به کار گرفته‌اند. ظاهر گوشی خیلی خوب است و گیم پد کشویی آن بسیار عالی است. نسخه اولیه PlayStation Suite که روی آن اجرا می‌شود امیدوارکننده است اما تا زمانی که بازی‌های درجه یکی مخصوص این پلتفورم منتشر نشود از دادن نمره بالا به آن معذوریم. آنچه برای بیشتر توسعه‌دهندگان جذابیت دارد دسترسی عمومی به پلتفورم است که متعاقبا موجب افزایش تعداد وسیله‌های مورد تأیید پلی استیشن می‌شود و هنوز کسی اعلام نکرده که چه زمانی این موضوع رخ خواهد داد. تا آخر امشب ویدئویی از Xperia Play منتشر می‌کنیم. در همین حال٬ توجه شما را به تصاویر این گوشی در گالری زیر جلب می‌کنیم.

منبع: engadget

تصاوير معرفی مدل Xperia Play سونی اریکسون در کنفرانس MWC 2011

تصاوير معرفی مدل Xperia Play سونی اریکسون در کنفرانس MWC 2011 بخش دوم

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *