كمپاني وب‌ترندز (Webtrends ) در سایت خود آمارهاي روز نخست همايش جهاني موبايل را منتشر كرد

  • 1389/11/26
  • ITTeach
  • 0


[همايش جهاني موبايل – MWC] كمپاني وب‌ترندز ، پيشتاز جهاني تحليل ديجيتال، برخي آمارهاي جالب درباره محبوبيت نشانهاي تجاري و دستگاه­ها را منتشر نموده كه در روز اول همايش جهاني موبايل توجهات را به خود جلب نمود. اين كمپاني توئيت­ها، بلاگها و اخبار سراسر اينترنت را مورد بررسي قرار داده و با اطلاعاتي كه به دست آورده­اند به برخي نتايج جالب رسيده­اند. طبق اين يافته­ها، در نخستين روز همايش جهاني موبايل، سامسونگ و تبلت جديدش، Galaxy Tab 10.1، بيشترين توجهات عمومي (يا حتي جهاني) را به خود معطوف نموده­اند. اين كمپاني كره­اي توليدكننده محصولات الكترونيك با نرخ محبوبيت 23.2% در صدر بود، شركت RIM با 19.2% در رده دوم جاي داشت و كمپانيهاي نوكيا و سوني (اريكسون) به ترتيب با نرخ 13.5% و 13.6% بر سر جايگاه سوم رقابتي نزديك داشته­اند. به نظر مي­رسد سامسونگ كارش را بسيار خوب به انجام رسانده و نتيجه­بخش واقع شده است.

ديگر يافته­هاي جالب نشان مي­دهند كه تبلت­ها (كامپيوترهاي لوحي) از نظر محبوبيت صعود واقعا خوبي در نمودارها داشته­اند. تلفن­هاي هوشمند با 56.7% پيشتاز هستند، ولي تبلت­ها خيلي هم عقب نمانده و رقم 43.3% را براي خود به ثبت رسانده­اند، كه در قياس با آمارهاي پارسال نمايشگاه MWC كه تنها 208 بار در كل هفته برگزاري MWC 2010 در كانالهاي رسانه­هاي اجتماعي به تبلت­ها اشاره شده بود يك جهش بزرگ را نشان مي­دهد، اينبار 4278 بار در يك و نيم روز اول نمايشگاه WMC 2011 از تبلت­ها سخن به ميان آمده است.

از نظر محبوبيت خود محصولات، گوشي Galaxy Tab با محبوبيت چشمگير 45.4% بيشترين توجهات را جلب نمود در حالي كه گوشي Optimus ال­جي با تنها 25.7% در رده دوم جاي گرفت. آي­پد با 20.3% سوم شد و پلي­بوك محبوبيت 8.8 درصدي را براي خود به ثبت رساند. اين بار هم نتايج منتشرشده توسط وب‌ترندز  نشان مي­دهد كه سامسونگ واقعا مي­داند كه چگونه براي دستگاه­هايش موج به راه بياندازد. از اينرو جاي تعجب ندارد كه سامسونگ با تلفن Galaxy S 2 پيشتاز محبوبيت در زمينه تلفن­هاي هوشمند باشد (67.8%)، و اندرويد نيز در زمينه سيستم­هاي عامل با محبوبيت 61.3 درصدي ميدانداري مي­كند. اينها البته نتايج مطالعات در روز اول هستند و ممكن است در طول هفته اين نتايج تغيير يابند. به نظر شما آيا سامسونگ در كل مدت اين نمايشگاه نيز موقعيت برتر خود در آمارها را حفظ خواهد نمود؟ براي ديدن نمودارها و آمارهاي مربوط به همايش جهاني موبايل به بلاگ وب‌ترندز مراجعه نماييد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *