انويديا اعلام كرد:تراشه چهار هسته‌ای تگرا (Tegra) در اواسط ماه اوت روانه بازار خواهد شد!

  • 1389/11/27
  • ITTeach
  • 0

معلوم شد که نقشه راه انویدیا (NVIDIA) که ماه گذشته مشاهده کردیم کاملا درست و واقعی بود. تراشه چهار هسته‌ای تگرا (Tegra) که در آن فهرست آمده بود٬ اکنون اعلام شده که تنها توسط خود انویدیا تولید می‌شود. همچنین این شرکت اعلام کرده که این سیلیکون جدید مخصوص مشتری‌های آینده‌نگر ساخته می‌شود. این تراشه که فعلا با نام کال ال (Kal-El) شناخته می‌شود٬ احتمالا زمانی که آماده عرضه به بازار شد به تگرا ۳ تغییر نام خواهد داد. امشب٬ انویدیا با ارائه یک نمونه از آنچه می‌توان نمایش توان خالص محاسباتی خواند موجب افزایش اشتیاق ما شد. ویدئویی با رزولیشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ در یک وسیله در حال توسعه٬ کدگشایی (دی کد) شده٬ به رزولیشن اصلی دستگاه که ۱۳۶۶ در ۷۶۸ است تغییر یافته و سپس با رزولیشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ در یک صفحه نمایش ۳۰ اینچی متصل به آن به نمایش درآمد. کل این فرآیند سنگین به صورت همزمان در کال ال صورت پذیرفت و هیچ نشانه‌ای از پردردسر بودن آن برای کال ال مشاهده نکردیم.
بر اساس برآوردهای خود اینویدیا٬ توان پردازش این تراشه چهار هسته‌ای جدید دو برابر مدل تگرا ۲ بوده و سه برابر آن توان پردازش سریع گرافیکی دارد. در دومین نمایش امشب٬ بازی Great Battles Medieval را مشاهده کردیم که به صورت 720p و با حضور۶۵۰ سرباز دشمن در میدان نبرد در هر دو پلتفورم تگرا ۲ و کال ال اجرا شد که طی آن این ابرقهرمان جدید در برابر برادرش یک گرد و خاک حسابی به پا کرد. بخش عمده این موضوع به دلیل چندین هسته GPU است که در کال ال به کار رفته است. اما قبل از اینکه درباره مصرف زیاد باتری این وسیله به شایعه‌سازی بپردازید باید اطلاع دهیم که طبق ادعای اینویدیا همه چیز بهینه‌سازی شده و این شرکت وعده داده است که این دستگاه در شرایط طبیعی قادر به پخش بیش از ۱۲ ساعت ویدئو با کیفیت HD است.

امروز ادعاهای زیادی از سازنده جی‌فورس (GeForce) شنیدیم اما اینویدیا یک برنامه زمانی هم برای عمل به وعده‌هایش مشخص کرده. ماه اوت زمانی است که انتظار می‌رود کال ال چهار هسته‌ای در تبلت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال٬ گوشی‌های هوشمند باید تا تعطیلات کریسمس منتظر بمانند تا احتمالا از نسخه ضعیف‌تر شده آن بهره ببرند. در ادامه نقشه راه تگرا برای چند سال آینده و همچنین ویدئویی از خیره‌کننده‌ترین نمایش‌هایی را که شاهدش بودیم ملاحظه می‌کنید.

منبع: engadget

تصاويري از اعلام تراشه چهار هسته‌ای تگرا (Tegra)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *