بررسي گوشي جمع و جور HP Veer

  • 1389/11/28
  • عباس كريمي
  • 2

اين گوشي لوزي شكل كوچك در كنفرانس HP’s webOS كه هفته قبل برگزار شد معرفي گرديد اما ما آن را در راهروهاي كنگره جهاني موبايل و در دستان فردي خوش برخورد و متواضع از HP يافتيم. HP Veer همانند برادر بزرگترش (HP Pre 3) داراي كيبوردي كشويي است و با همان رنگ مشكي مات عرضه شده است.

اندازه گوشي براي بعضي ها يك مسئله است و براي برخي ديگر يك نعمت، اما در اندازه يك كارت اعتباري و كوچك تر از يك موس وايرلس جدا كوچك است! ابعاد گوشي 54.5 ميليمتر در 84.0 ميليمتر و وزنش تنها 103 گرم مي باشد. در نگاه اول Veer بسيار كوچك به نظر مي رسد جوري كه در حيرت مي مانيد چگونه كارهايتان را مي توانيد با آن انجام دهيد! اما سيستم عامل webOS به خوبي بر روي آن كار مي كند.

در مورد تلفن Veer ما مخصوصا دو چيز را دوست داريم، اول، پيام دهي يكپارچه­اش بسيار عالي به نظر مي رسد و دوم، ويژگي Just Type كه بر روي همه دستگاه هاي مبتني بر webOS موجود است را دوست مي داريم. تنها كافي است كه بر روي صفحه نمايش­تان شروع به تايپ نماييد، گوشي خودش به شما گزينه هاي متععدي را پيشنهاد مي دهد: آيا مي خواهيد وب را براي آن جستجو كنيد؟ يا مي خواهيد آن را توييت (tweet) كنيد؟ انتخاب كننده شما هستيد.

توجه داشته باشيد كه صفحه نمايش گوشي بسيار كوچك است و در حقيقت شما در هر زمان تنها مي توانيد بر روي آن به يك چيز بپردازيد. (يك كار را انجام دهيد.) مي توان گفت به خاطر استفاده از صفحه نمايش هاي 3.5 اينچ و بالاتري كه در حال حاضر همه ما از آن ها استفاده مي كنيم، اندكي بيش از حد لوس (spoil) شده ايم. اگر از Samsung Galaxy S يا Nexus S استفاده مي كنيد كه حتما از آن (HP Veer) متنفر خواهيد شد!

البته بايد اذعان كرد كه Veer با توجه به اندازه اش داراي چندين مزيت اجرايي نيز مي باشد. داراي پردازنده 800Mhz  Qualcomm Snapdragon و 8 گيگابايت حافظه داخلي مي باشد. ديگر ويژگي هاي آن شامل اين موارد مي باشد: Wi-Fi معمولي، A-GPS، پشتيباني كامل از HTML 5 و Player 10.1. كيبورد اين گوشي در عين كوچكي مشابه هم خانواده هاي “Pre” اش است.

اينجا چيزهاي زيادي داريم كه به خاطر آن ها Veer را دوست داشته باشيم اما توجه هم داشته باشيد كه اندازه اين گوشي بسيار كوچك است. اگر مي خواهيد موبايلي با صفحه كليد QWERTY كشويي داشته باشيد اين گوشي نمي تواند و نبايد به عنوان اولين انتخاب شما مطرح باشد!

منبع: TechRadar

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام.
    ممنون از ملبی که قرار دادین.
    فقط این گوشی وارد بازار ایران شده یا نه؟
    قیمت هم آیا مشخص هست؟
    توی بازار ایران چقدر میتونه باشه؟
    در ضمن از دیگر مزایا و یا معایبش هم لطفا ما رو آگاه کنید.
    دوربین، ووووو
    بازم ممنون از بابت مطلب عالی.
    موفق باشید.

    1. N.Tapesh @
      ممنوم عزيز و لطف داري
      در واقع ميشه گفت اين گوشي توي كنگره جهاني موبايل بارسلونا بازمعرفي شد. متاسفانه از اينكه توي ايران اومده يا نه اطلاعي ندارم اما فكر نمي كنم به اين سرعت بتونه وارد بشه، اندكي صبر ببايد!
      از معايبش اندازشه كه خيلي كوچيكه (قد يه كارت اعتباري) و از مزاياش: هرچند كه صفحه كليد QWERTY داره اما من كه نمي تونم تصورشو بكنم چه جوري با انگشتام بايد پيامم رو تايپ كنم!
      بايد تا زمان ارائه ش منتظر بمونيم تا كه شايد بتونيم از نزديك بررسيش كنيم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *