پی‌اس‌پی(پلی استیشن قابل حمل) بعدی سونی ، موسوم به ان‌جی‌پی (NGP) + بررسي تصويري

  • 1389/11/30
  • ITTeach
  • 1

شرط می‌بندم که  فکر نمی‌کردید که این روزها خواهد آمد ، ولی سرانجام آمده است .  سونی به تازگی با نسل بعدی پلی‌استیشن قابل‌حمل خود آمده است . در واقع این پی‌اس‌‍‌پی موسوم به  ان‌جی‌پی حول 5 ایده کلیدی خواهد چرخید : واسط کاربری انقلابی ، اتصال با اجتماع ، سرگرمی بر اساس مکان ، اصل همگرا و حقیقت ( افزایش یافته ) واقعی . این پی‌اس‌پی با  پلی‌استیشن سوئیت همخوانی خواهد داشت و با بازی‌های قابل دانلود پی‌اس‌پی و محتوی ذخیره پلی‌استیشن سونی همخوانی رو به عقب دارد  .

مشخصات آن شامل پردازنده چهار هسته‌ای ای‌آرام کورتکس-ای9 (quad-core ARM Cortex-A9) ، صفحه نمایش لمسی 5 اینچی با رزولیشن 544×960 ، دو دسته آنالوگ ( نه به صورت برآمده مانند نسل موجود پی‌اس‌پی ) ، 3 جی ، وایفای ، جی‌پی‌اس ‌، یک پد لمسی نصب شده بلند  ، شتاب‌سنج یکسان / ژیروسکوپ حساس به حرکت همانند پلی‌استیشن‌موو ، یک قطب نمای الکترونیکی ، و دوربینها هم در جلو و هم در پشت می‌باشد  . در این فصل تعطیلی ، موجود می‌باشد . صبر … چی ؟!

تصاوير جزئیات کارکرد و قابلیت‌های سونی ان‌جی‌پی


بازیها به صورت “رسانه جدید” خواهد بود و هرگز به صورت یو‌ام‌دی (UMD)  نخواهند بود ، ولی برای ما نوع فلش‌مموری که استفاده می‌شود معلوم نیست . سونی تا حدودی به این حقیقت مغرور است که اولین وسیله قابل حمل را همراه با دو دسته آنالوگ کمبو در جهان را ارائه می‌کند ، با این وجود ما به خاطر چهارتایی بودن تعداد پیکسل‌ها از پی‌اس‌پی اصلی هیجان‌زده‌ایم .

رویداد‌های زنده سونی بوسیله ‌دمو‌های چند بازی زیبای عمومی خوش‌اندام شده است ،از قبیل بازی ناحیه قتل ، پایداری ، کوچک سیاره بزرگ ، و اکتشاف نشده – با خدمت بعدی آن به عنوان پلتفرم برای نمایش اینکه پد لمسی برجسته را چگونه می‌توان مورد استفاد قرار داد و به صورت بصری رفته رفته رشد کنند . این صفحه لمسی در پشت نیز به همان اندازه‌ است و مستقیما در زیر جلوی صفحه‌نمایش لمسی او‌ال‌ای‌دی (OLED) قرار داده شده است ، که اجازه کنترلهای نسبتا پیچیده  زمانیکه دو واقعه همزمان وجود دارد را می‌دهد .

واسطه کاربری این کنسول جدید لایو اریا (LiveArea) نامیده می‌شود ، که صفحاتی عمودی قابل گشت واگذار دارد و به وسیله شبکه پلی‌استیشن به صورت شبکه اجتماعی ساخته شده است . شما می‌توانید بدون اینکه جریان بازی خود را از دست دهید از بازی وارد لیواری شوید و و در مورد این شاهکار بازی همراه اظهار نظر کنید .

تصاوير پی‌اس‌پی بعدی سونی ، موسوم به ان‌جی‌پی بازیها و واسطه کاربری

با نزدیک شده به زمان ارائه آن ، سونی به سرعت هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را مامور کرده است که یک کات‌سن (Cutscene)- کات‌سن در یک بازی ویدئویی صحنه‌ یا مرحله‌ای است که بازیگر کنترل زیادی و بعضی مواقع هیچ کنترلی روی بازی ندارد- از ام‌جی‌اس 4 که بلادرنگ بر روی‌ ان‌جی‌پی تعبیه شده است را نشان دهد . این قابلیت مستقیما از نسخه بازی‌های پلی‌استیشن3   منتج شده است که با 20 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود ، که براستی در چشمان لایوبلاگینگ ما بسیار نرم به نظر می‌رسد . فیلمها و درخواست کامل خرید آن در لینک زیر موجود است .

پی‌اس‌پی بعدی سونی ، موسوم به اد‌جی‌پی(تصاویر موجود در مطبوعات)

منبع: engadget

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با درووود
    تشكر از شما به گفتن اين خبر
    فقط مطلب خيلي مهمي كه به ان اشاره نكرديد
    قيمت ان و اگر هم تا به حال وارد بازار ايران نشده ورود تاريخ ان به بازار
    با تشكر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *