5 نکته که هر کاربر جدید فیس‌بوک باید آن را باید بداند

5 نکته  که هر کاربر جدید فیس‌بوک باید آن را باید بداند
  • 1389/12/6
  • مهرداد ارجمندی
  • 180

 

آیا هنوز حسابی در فیسبوک ندارید ؟ولی مشتاق هستید که شما هم به این جرگه بپیوندید ؟  آخرین باری که بررسی کردم متوجه شدم تا آن زمان بیش از  500 میلیون از مردم سرایر دنیا به عضویت فیسبوک درآمده اند و آنجا حساب دارند .با این حال خیلی از افراد به تازگی در این سایت ثبت نام کرده اند و نکاتی است که هرکسی که به تازگی عضو می شود  باید رعایت کند . در این مقاله قصد داریم تا شما را یا این موارد آشنا کنیم .

حسابی در فیسبوک ایجاد کردم !  حالا چه کار کنم ؟

 

اولین کاری که فیسبوک از شما می خواهد این است که دوستان خود را با استفاده از آدرس پست الکترونیکی خود پیدا کنید . به شخصه این برای من خیلی خنده دار به نظر می رسد چرا که معمولا هنگامی که شما حسابی را ایجاد می کنید ،  پیدا کردن دوستان خود  چز آخرین کارهایی است که  انجام می دهید .

.واقعا چه معنی می دهد که شما بخواهید قبل از اینکه پروفایل خود را تنظیم کنید دوستان خود را پیدا کنید .

در مرحله ی بعدی فیسبوک از شما می خواهد که در جاهای خالی اطلاعات خود را تکمیل کنید من پیشنهاد می کنم از مرحله بدون انجام آن بگذرید حداقل برای حالا نیازی به انجام آن ندارید . در کنار این ها فیسبوک از شما می خواهد که اطلاعات مربوط به دبیرستان دانشگاه  محل کار و … خود را پر کنید .

در مرحله سوم تازه به سراغ یکی از قسمتهای اصلی می رسیم .

1 : بارگذاری تصویری برای پروفایل خودمان

 

فیسبوک در واقع به این دلیل فیسبوک است که شما قبل از اینکه بخواهید دوستان خود را پیدا کنید مهم است که  برای پروفایل خود عکسی را انتخاب کنید و با این کار همه شما را می شناسند . آمار دقیقی ندارم ولی مطمئن هستم که حداقل یک درصد از کاربران کلا هیج عکسی را برای خود انتخاب نکردند و این یکی از اشکالات فیسبوک است .

بعد از اینکه شما عکسی را برای خود انتخاب کردید یک تب برای شما بوجود می آید که در آن می توانید برای خود عکس های مورد علاقه تان را در آلبومی جمع آوری کنید و اگر دوست داشتید آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

2: تنظیمات حریم خصوصی

 

حتما به شدت مشتاقید بدانید که چطور می شود حریم خصوصی خود را در فیسبوک تنظیم کرد . خب پس بگذارید به سراغ آن برویم . در فیسبوک قسمتی است که شما می توانید تمام تنظیمات خود را در آن بررسی و تغییر دهید . این تنظیمات بسیار گسترده است برای مثال می توانید تعیین کنید که آیا در جستجوها مخفی باشید یا آشکار که توصیه می شود خودتان را آشکار بگذارید چرا که در غیر این صورت دوستانان نمی توانند شما را پیدا کنند موارد دیکری از جمله مشاهده ی عکس های شما توسط دوستان یا همه ی افراد و یا دوستان  دوستانتان  راهم در این قسمت می توانید تنظیم کنید . در کل در فیسبوک همه ی قسمتها را می توانید به این تریتبی که ذکر شد حصوصی یا عمومی کنید .

برای رفتن به این تنظیمات کافی است به تب  حساب خودتان بروید و تنظیمات خصوصی را انتخاب کنید در این جا می توانید بر روی شخصی سازی تنظیمات کلیک کرده و آن را آن طوری که مایلید برای خود تنظیم کنید .

می توانید برای اطلاعات بیشتر به قسمت زیر برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید .

The (Very) Unofficial Facebook Privacy Guide.

3 : اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید

حالا وقت آن رسیده که اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید . اگر به قسمت بالای صحفه پروفایل خود نگاهی بیاندازید می توانید با کلیک بر روی آن جا در قسمت ویرایش می توانید اطلاعات شخصی خود را در جاهای خالی که پیش روی شما قرار می گیرد پر کنید .

لازم نیست که تمام جاهای خالی را پر کنید به همان تعداد که دوست دارید به سئولات چواب دهید . مسلما اگر امنیت حریم خصوصی خود را بالاتر ببرید می توانید چیزهای بیشتری از خودتان را بنویسید و دیگر خیالتان راحت است که شخص غریبه ای آنها را نمی بیند .

4 : پیوستن به یک شبکه اجتماعی

 

هنگامی که اطلاعات مربوط به خوتان شامل علایق خود را تکیمل کردید حتما سبک موسیقی ورزش و چیزهای دیگر را هم مشخص کرده اید پس می توانید به شبکه های اجتماعی مربوطه بپیوندید و از آنها لذت ببرید . کافی است به تب حساب خودتان بروید به قسمت تنظیمات حساب بروید سپس بر روی تب شبکه ها و نتورک ها کلیک کنید .

نتورکهای فیسبوک معمولا شامل کالج ها، مناطق و مکان های کار است . برای مثال دو شبکه ای که  ” تام ”  به آنها پیوسته  یکی Penn State که مربوط به کالج او است و دیگری VaynerMedia مربوط  شغل اوست. یک نتورک کافی است ولی می توانید برای اینکه با عده ی بیشتری در ارتباط باشید در نتورک های بیشتری عضو شوید .

5 : ثبت یک نام کاربری برای خود

 

حالا به سراغ یکی دیگر از بخش های حسابتان می رویم. قسمتی به نام “نام کاربری” ! در این قسمت شما می توانید برای خودتان یک نام کاربری مناسب انتخاب کنید . به تب تنظیمات در تنظیمات حساب رفته ، بر روی نام کاربری کلیک کنید تا بدین وسیله هم یک نام کاربری مناسب برای خود درست کنید و هم از طریق آن برای  صفحه ی خودتان یک آدرس URL  درست کنید . به طور مثال   :   facebook.com/stevenjcampbell

بوسیله ی یک پیام متنی از شما درخواست می شود که نام کاربری خود را معتبر کنید .

به شما پیشنهاد می کنم در این قسمت نام اصلی خود را وارد کنید چرا که پروفایلهای فیسبوک به زودی به یکی از مهمترین کارتهای شناسایی ما تبدیل می شوند و هم اینکه دیگر نمی توانید آن را تغییر دهید .

حالا به عنوان پاداش می توانید به دنبال دوستانتان بروید و آنها را پیدا کنید !

حالا وقت آن رسیده تا دوستان خود را پیدا و به لیست دوستان خود که هنوز خالی مانده است اضافه کنید . اگر خوش شانس باشید می توانید از طریق همان نتورکی که خودتان را در آن ثبت کردید آنها را هم پیدا کنید . با این حال می توانید از طریق آدرس ایمیل آنها و همینطور منوی جستجوی فیسبوک هم آنها را پیدا کنید.

اگر مرحله های قبل را به خوبی تکمیل کرده باشید وقتی که دوستانتان درخواست دوستی شما را قبول می کنند پروفایل شما را یک پروفایل خوب و حرفه ای می بینند در غیر این صورت پروفایل شما واقعا جایی نیست که کسی بخواهد بیشتر از چند ثانیه در آن توقف کند .

خب حالا پروفایل فیسبوک خود را برای کار آماده کرده اید ! وقت آن رسیده که دست به کار شوید و یک گردش خوب در فیسبوک داشته باشید !

حتما شما هم چیزهای زیادی از فیسبوک می دانید که کمتر کسی آن را می داند خیلی خوشحال می شویم که در قسمت نظرات آنها را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید .

منبع : MAKEUSEOF.COM

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 180 دیدگاه
  1. سلام
    خداقوت
    ببخشید من میخوام نام کاربریم رو عوض کنم تو فیس بوک میشه راهنماییم کنید
    یه سوال دیگه داشتم معمولا افراد رو تو فیس بوک با نام کاربری پیدا میکنن یا با نام
    نا م منظورم اسم و فامیله
    نام کاربری هم که با ادرس فیس بوک شروع میشه

  2. سلام خسته نباشید منتظر جوابتون هستم

  3. سلام خسته نباشد افرادی رو مسدود کردم که ارتباطمون برای همیشه قطع بشه این کارو کردم به حریم خصوصی مراجعه کردم قسمت تنظیمات افراد و برنامه های مسدود شده رفتم اسامی دوستان در اون صفحه بود کنار اسمشون کلمه باز کنید خواهش میکنم راهنمایم کنید چه طوری حذفشون کنم در ضمن ایمیل افرادی رو که میخوام مسدود کنم خواسته شده با تشکر فراوان

  4. سلام ببخشید چرا جوابمو نمیدید خواهش میکنم راهنمایم کنید

  5. سلام آيا راهي هست كه بشه باهاش ايميل قديميتو با ايميل جديد عوض كنيم؟

  6. بعد از بستن یک صفحه بعد از 14 روز کاملاً غیر فعال میشه؟ منظورم اینه که میخوام با همون ایمیل قبلیم یه صفحه با قابلیت لایک کردن بسازم…آیا با همون ایمیل میشه یا باید از یه ایمیل جدید استفاده کنم؟؟

  7. سلام میخواستم عکس نمایه ام رو در فیسبوک قفل کنم که کسی نتونه از عکسم استفاده کنه ولی نمیشه همه میتونن که عکسو سیو کنن میخوام کاری کنم که سیو نشه براکسی

    1. سلام خسته نباشین من یه پیج تو فیس بوک درست کردم که دوس ندارم کسی بتونه عکسایی رو که می زارم سیو کنه از کجا باید این قضیه رو حل کنم با تشکر

  8. به سلام خدمت دوستان عزیز .
    اینجانب در فیس بوک به یه مشکلی برخوردم که هیچ کاری نمیتونم بکنم که نه لایک نه کامنت که این پیغام میاد
    You’re temporarily blocked from using this feature. Sorry for the inconvenience

    خوشحال میشم که جوابشو یا واسم ایمیل کنین یا اینجا بگذارید که بقیه هم بتونند از راهنمایی های شما استفاده کنند
    با تشکر
    mail : sirvan_loverr@yahoo.com

  9. سلام.من هرچی پسووردمو میزنم میگه اشتباهه.چندتا پسوورد جدیدم گرفتم که به ایمیلم اومده ولی اونارم میزنم باز میگه اشتباهه.این پیغامم به ایمیلم فرستاده که واقعا نمیدونم چرا چرا به اکانت من مشکووووک شده؟؟ممنوم میشم کمک کنید.

  10. چرا نمیتونم در فیس بوک خودم نگاره یا فیلم رو بارگذاری کنم؟

  11. سلام.میخوام عکسامو اپلود کنم از سیستم بقییه میتونم اما با سیستم خودم نمیشه.مشکل از چیه؟از سیستم منه؟

Comments are closed.