5 نکته که هر کاربر جدید فیس‌بوک باید آن را باید بداند

5 نکته  که هر کاربر جدید فیس‌بوک باید آن را باید بداند
  • 1389/12/6
  • مهرداد ارجمندی
  • 180

 

آیا هنوز حسابی در فیسبوک ندارید ؟ولی مشتاق هستید که شما هم به این جرگه بپیوندید ؟  آخرین باری که بررسی کردم متوجه شدم تا آن زمان بیش از  500 میلیون از مردم سرایر دنیا به عضویت فیسبوک درآمده اند و آنجا حساب دارند .با این حال خیلی از افراد به تازگی در این سایت ثبت نام کرده اند و نکاتی است که هرکسی که به تازگی عضو می شود  باید رعایت کند . در این مقاله قصد داریم تا شما را یا این موارد آشنا کنیم .

حسابی در فیسبوک ایجاد کردم !  حالا چه کار کنم ؟

 

اولین کاری که فیسبوک از شما می خواهد این است که دوستان خود را با استفاده از آدرس پست الکترونیکی خود پیدا کنید . به شخصه این برای من خیلی خنده دار به نظر می رسد چرا که معمولا هنگامی که شما حسابی را ایجاد می کنید ،  پیدا کردن دوستان خود  چز آخرین کارهایی است که  انجام می دهید .

.واقعا چه معنی می دهد که شما بخواهید قبل از اینکه پروفایل خود را تنظیم کنید دوستان خود را پیدا کنید .

در مرحله ی بعدی فیسبوک از شما می خواهد که در جاهای خالی اطلاعات خود را تکمیل کنید من پیشنهاد می کنم از مرحله بدون انجام آن بگذرید حداقل برای حالا نیازی به انجام آن ندارید . در کنار این ها فیسبوک از شما می خواهد که اطلاعات مربوط به دبیرستان دانشگاه  محل کار و … خود را پر کنید .

در مرحله سوم تازه به سراغ یکی از قسمتهای اصلی می رسیم .

1 : بارگذاری تصویری برای پروفایل خودمان

 

فیسبوک در واقع به این دلیل فیسبوک است که شما قبل از اینکه بخواهید دوستان خود را پیدا کنید مهم است که  برای پروفایل خود عکسی را انتخاب کنید و با این کار همه شما را می شناسند . آمار دقیقی ندارم ولی مطمئن هستم که حداقل یک درصد از کاربران کلا هیج عکسی را برای خود انتخاب نکردند و این یکی از اشکالات فیسبوک است .

بعد از اینکه شما عکسی را برای خود انتخاب کردید یک تب برای شما بوجود می آید که در آن می توانید برای خود عکس های مورد علاقه تان را در آلبومی جمع آوری کنید و اگر دوست داشتید آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

2: تنظیمات حریم خصوصی

 

حتما به شدت مشتاقید بدانید که چطور می شود حریم خصوصی خود را در فیسبوک تنظیم کرد . خب پس بگذارید به سراغ آن برویم . در فیسبوک قسمتی است که شما می توانید تمام تنظیمات خود را در آن بررسی و تغییر دهید . این تنظیمات بسیار گسترده است برای مثال می توانید تعیین کنید که آیا در جستجوها مخفی باشید یا آشکار که توصیه می شود خودتان را آشکار بگذارید چرا که در غیر این صورت دوستانان نمی توانند شما را پیدا کنند موارد دیکری از جمله مشاهده ی عکس های شما توسط دوستان یا همه ی افراد و یا دوستان  دوستانتان  راهم در این قسمت می توانید تنظیم کنید . در کل در فیسبوک همه ی قسمتها را می توانید به این تریتبی که ذکر شد حصوصی یا عمومی کنید .

برای رفتن به این تنظیمات کافی است به تب  حساب خودتان بروید و تنظیمات خصوصی را انتخاب کنید در این جا می توانید بر روی شخصی سازی تنظیمات کلیک کرده و آن را آن طوری که مایلید برای خود تنظیم کنید .

می توانید برای اطلاعات بیشتر به قسمت زیر برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید .

The (Very) Unofficial Facebook Privacy Guide.

3 : اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید

حالا وقت آن رسیده که اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید . اگر به قسمت بالای صحفه پروفایل خود نگاهی بیاندازید می توانید با کلیک بر روی آن جا در قسمت ویرایش می توانید اطلاعات شخصی خود را در جاهای خالی که پیش روی شما قرار می گیرد پر کنید .

لازم نیست که تمام جاهای خالی را پر کنید به همان تعداد که دوست دارید به سئولات چواب دهید . مسلما اگر امنیت حریم خصوصی خود را بالاتر ببرید می توانید چیزهای بیشتری از خودتان را بنویسید و دیگر خیالتان راحت است که شخص غریبه ای آنها را نمی بیند .

4 : پیوستن به یک شبکه اجتماعی

 

هنگامی که اطلاعات مربوط به خوتان شامل علایق خود را تکیمل کردید حتما سبک موسیقی ورزش و چیزهای دیگر را هم مشخص کرده اید پس می توانید به شبکه های اجتماعی مربوطه بپیوندید و از آنها لذت ببرید . کافی است به تب حساب خودتان بروید به قسمت تنظیمات حساب بروید سپس بر روی تب شبکه ها و نتورک ها کلیک کنید .

نتورکهای فیسبوک معمولا شامل کالج ها، مناطق و مکان های کار است . برای مثال دو شبکه ای که  ” تام ”  به آنها پیوسته  یکی Penn State که مربوط به کالج او است و دیگری VaynerMedia مربوط  شغل اوست. یک نتورک کافی است ولی می توانید برای اینکه با عده ی بیشتری در ارتباط باشید در نتورک های بیشتری عضو شوید .

5 : ثبت یک نام کاربری برای خود

 

حالا به سراغ یکی دیگر از بخش های حسابتان می رویم. قسمتی به نام “نام کاربری” ! در این قسمت شما می توانید برای خودتان یک نام کاربری مناسب انتخاب کنید . به تب تنظیمات در تنظیمات حساب رفته ، بر روی نام کاربری کلیک کنید تا بدین وسیله هم یک نام کاربری مناسب برای خود درست کنید و هم از طریق آن برای  صفحه ی خودتان یک آدرس URL  درست کنید . به طور مثال   :   facebook.com/stevenjcampbell

بوسیله ی یک پیام متنی از شما درخواست می شود که نام کاربری خود را معتبر کنید .

به شما پیشنهاد می کنم در این قسمت نام اصلی خود را وارد کنید چرا که پروفایلهای فیسبوک به زودی به یکی از مهمترین کارتهای شناسایی ما تبدیل می شوند و هم اینکه دیگر نمی توانید آن را تغییر دهید .

حالا به عنوان پاداش می توانید به دنبال دوستانتان بروید و آنها را پیدا کنید !

حالا وقت آن رسیده تا دوستان خود را پیدا و به لیست دوستان خود که هنوز خالی مانده است اضافه کنید . اگر خوش شانس باشید می توانید از طریق همان نتورکی که خودتان را در آن ثبت کردید آنها را هم پیدا کنید . با این حال می توانید از طریق آدرس ایمیل آنها و همینطور منوی جستجوی فیسبوک هم آنها را پیدا کنید.

اگر مرحله های قبل را به خوبی تکمیل کرده باشید وقتی که دوستانتان درخواست دوستی شما را قبول می کنند پروفایل شما را یک پروفایل خوب و حرفه ای می بینند در غیر این صورت پروفایل شما واقعا جایی نیست که کسی بخواهد بیشتر از چند ثانیه در آن توقف کند .

خب حالا پروفایل فیسبوک خود را برای کار آماده کرده اید ! وقت آن رسیده که دست به کار شوید و یک گردش خوب در فیسبوک داشته باشید !

حتما شما هم چیزهای زیادی از فیسبوک می دانید که کمتر کسی آن را می داند خیلی خوشحال می شویم که در قسمت نظرات آنها را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید .

منبع : MAKEUSEOF.COM

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 180 دیدگاه
  1. salam dada mazerat mikham man too face book har kio add mikonam eror mide lotafan komamakam kon mamnoonam azat age behem email bedi.

    1. احتمالا تعداد زیادی از ریکوست هاتوت هنور بی ج.واب مونده نباید بیش از حد ادد کنید

  2. با سلام وخسته نباشي.من گذر واژه فيسبوك را فراموش كردم و وقتي رمز جديد را به فيس بوك دادم در اخر از من شماره تماس ميخواهد كه به من كد تاييد را اس ام اس كنم ولي شماره تماسم تاييد نميشود لطفا مرا راهنمايي كنيد

    1. سلام
      باید از خط ایران سل اقدام کنید خطوط همراه اول فیلتره

  3. سلام خسته نباشید برای تغییر پسوردم تو فیس بوک تو قسمت حساب کاربری رفتم و گذر واژه رو زدم گزینه ی پسه جدیدو اکنون رو پر میکنم ولی گزینه ذخیره تغییراتم هایلایت نیست و فقط گزینه لغو روشنه و نمیتونم پسمو تغییر بدم واقعاًممنون میشم کمکم کنید و برام توضیح بدین چی کار باید انجام بدم.ممنون

    1. از یه مرورگر دیگه و همچنین یه فیلترشکن دیگه استفاده کنید
      به خاطر سرعت پایین هست
      می تونید از پروکسی فایر استفاده کنید

  4. سلام.چه طور میتونیم قسمت جستجوی اشخاص فیسبوکو پاک کنیم؟

    1. اینو تو یه مقاله کلا توضیح دادم مراجعه کنید به مقاله بعدی در مورد فیسبوک مرسی

  5. سلا م من نمی خوام اسمم در دوستان مشترک دیده بشه,ممنونم

    1. پاسخ قبلی رو مطالعه کنید لطفا

  6. فیسبوک من غیر فعال شده چیکار کنم باز بشه ماه سال روز هم یادم رفته راه دیگه ای هستش بازش کنم

    1. سلام
      یوزر نیم پسوردتون رو بزنید وارد می شید اگه نشد باز بپرسید

  7. mamnun az site khubetun.mikhastam bedunam mishe ye massagi tu facebook ferestad k esm ya etelaate ferestande vase tarafe moghabel moshakhas nabashe
    sharmande ye soale dge ham dashtam chejuri mishe adrese emaile tarafo az facebookesh peyda kard

    1. سلام
      انگار خیلی کارا می خواید بکنید .
      کار اول امکانش نیس یا حداقل ندونید بهتره
      کار دوم ولی خیلی سادس فکر کنید می فهمید

    2. merc az javabetun vali age mishe vazehtar tozih bedin,akhe man fekram kardam baz nafahmidam.vaela inja chikar mikardam:Dmamnun misham age ye javabe kamel bem bedin.

  8. سلام. یه مدته که نمیتونم اسم دوستام رو در کادر سمت راست صفحه فیس بوکم ببینم و در واقع ببینم که کی on است.حتی در قسمت بالای صفحه ام که علامت پیام داشتن یا درخواست دوستی با علامت قرمز مشخص میشه من نمیتونم باز کنم و پیامهامو بخونم نمیدونم چرا.لطفا راهنمایی بدین
    در ضمن هیچ کلیپ یا فیلم نمیتونم ببینم همش میگه فلش پلیر باید نصب بشه در حالیکه رو سیستمم نصبه. من از فیلتر شکن tor استفاده میکنم.یه vpn خوب بهم معرفی کنید ممنون میشم

    1. سلام
      بهتره از پروکسی فایر استفاده کنید

  9. سلام.راهي هست كه بشه پيامهاي فيس بوك رو از طريق موبايل دريافت كرد؟

    1. سلام
      بله باید اگه گوشیتون آندروید یا ایفون هس نرم افزارش رو فعال کنید می تونید از یه پروکسی فایر برای گوشی تون استفاده کنید

  10. سلام.ببخشید من را بلاک کردن نمیتونم بازگشت کنم به فیس بوک رمزم را فراموش کردم تعغیر دادم ولی به رمز جدید هم نمیشه چکار باید بکنم.ممنون

    1. از طریق معرفی ایمیل امتحان کنید در غیر اینصورت نمی شه

  11. سلام میخواستم بدونم چجوری باید با گوشیم برم تو fb نرم افزارش اندرویده

    1. سلام
      باید رو گوشتون وی پی ان یا پروکسی فایر نصب کنید

  12. سلام من میخوام عکس خودم و رو نمایه ام بگذارم ولی میخوام قفل بشه و کسی اونو به اشترک نگذاره چکار کنم؟

    1. بعد از آپلود تصوير… تصويرتون رو روي آنلي مي Only me قرار بديد

  13. مهرداد جان یعنی هیچ راهی نیست که بشه فهمید کیا از پیجمون دیدن میکنن ؟ ممنون از راهنمائیات

    1. من تازگی خودم یه چیزو فهمیدم
      ببین ممکنه هروقت می ری تو فیسبوکت مرتب یه آدم خاص رو ببنی که بهت میگه ممکنه بشناسیش اگه این روند زیاد تکرار شد یعنی این آدم زیاد پیج تو چک می کنه ولی زیاد به این روش اعتمادی نیس

  14. سلام مهرداد جون-من ناخواسته درخواست دوستيمو به مدت يك هفته بلوك كردم.ججوري غيرفعالش كنم؟
    و يه سوال ديكه بعضي از حسابا نميتونم درخواست دوستي براشون بفرستم؟جيكار كنم؟
    مرسي

    1. اول اونایی که نمی تونی یعنی دقیقا نمی تونی چون یا غیر فعال کردن و یا اینکه خیلی بی جواب گذاشتن و عملن غیر فعال شده
      سئوال اولتو نفهمیدم اصلا

  15. سلام خسته نباشید.
    ببخشیدمن پسوردموبرای ورودبه فیس بوک فراموش کردم آیاراهی هست که دوباره فیسبوکموبازکنم لطفاکمکم کنید.

    1. فقط از طریق ارسال اونا به ایمیلتون می شه اگه نتوستید بگید مرسی

  16. سلا. ببخشید میخواستم بدونم وقتی تعداد دوستان در فیس بوک به 5000 تا میرسه و فیس بو ک دیگه اجازه پذیرفتن دوستان بیشتری رو نمیده میشه کاری کرد که این مشکل حل شه یا نه؟ تشکر

    1. والا من ندیدم همچین چیزی مطمئنی ؟ من خیلی از دوستام 2000 تا دوست دارن !

    2. آقای ارجمندی، کامنتگذار از بالای 5000 تا دوست صحبت کردن و شما دارید از 2000 تا صحبت می کنید !!!!!!!!!!

  17. آیا راهی وجود داره که یه نفر اسم و فامیل من رو سرچ کنه و لی من رو پیدا نکنه در فیس بوک ؟ چه جوری می تونم خودم رو مخفی کنم تو فیس بوک ؟؟

    1. تو قسمت پرایوسی ستینگ می تونید تنظیم کنید که از طریق موتورهای جستجو پیدا نشید اگه نتوستید بگید

  18. سلام
    نمیدونم چرا وقتی میخوام وارد پیجم بشم ازم شماره تلفن میخواد؟ هرچی شماره هم بهش میدم قبول نمیکنه!!!!نمیتونم وارد قیس بوک بشم!کسی اگه میدونه جواب بده مممنون میشم

    1. سلام
      باید شماره ایرانسل بدید همراه اول قبول نمی کنه

  19. با سلام
    من چند روز قبل فیس بوک خودمو غیر فعال کردم الان که دوباره بازش کردم ، گپ من غیر فعال شده و نمیتونم پیام بفرستم ، عکس ها هم ناپدید شدن، چیکار کنم؟

    1. سلام
      شما خودتونو واسه بقیه احتمال زیاد آفلاین کردید آنلاین شید درس می شه

  20. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ایا میشه فهمید چه کسای از پروفایلت دیدن کردن یا نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی ممنون میشم جوابم و بدین مرسی

Comments are closed.