لاری پیج: کنجکاوی محرکی برای خلق کسب و کار جدید!

  • 1389/12/7
  • مجيد
  • 0

لاورنس (لاری) پیج متولد 26 مارس سال 1973 ، سرمایه دار بزرگ آمریکا و یکی از موسسان شرکت گوگل به همراه سرگی برین می باشد.

این دو به «بروبچه های گوگل» شهرت دارند. لاری در سال 2009 با ثروت 12 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز به همراه سرگی برین به عنوان بیست و ششمین فرد ثروتمند دنیا معرفی شدند، گرچه ثروت او در سال 2010 به 17/5 دلار رسیده است.لاری پیج در خانواده یهودی در شرق ایالت میشیگان متولد شد. والدین او از اساتید رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه ایالت میشگان بودند.

Lawrence E. Page

لاری در مصاحبه ای گفته بود که خانه آنها همیشه مملو از مجلات علمی معروف و مجلات کامپیوتر بود. علاقه لاری به کامپیوتر از سن شش سالگی و زمانی که با اشیای اطرافش بازی می کرد شروع شد. او اولین دانش آموز در مدرسه ابتدایی شان بود که تکلیفی درباره یک پردازشگر کلمه ارائه داد. او علاقه داشت قطعات هر وسیله ای را از هم باز کند تا بفهمد چطور کار می کند.لاری گفته است که در کودکی علاقه داشته که چیز اختراع کند و به همین دلیل است که به تکنولوژی و فناوری علاقه مند است.

Lawrence E. Page

پیج طی سالهای 74 تا 79 به مدرسه مونتسوری در شهر اوکموس ایالت میشیگان رفت. وی در سال 91 از دبیرستان «ایست لانسینگ» فارغ التحصیل شد و سپس به دانشگاه میشیگان رفته و با مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر فارغ التحصیل شد. وی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر به دانشگاه استنفورد رفت و تحصیلاتش را در این دانشگاه در مقطع دکترا نیز ادامه داد. پیج زمانی که در دانشگاه میشیگان تحصیل می کرد، به عنوان رییس EKN (Eta Kappa Nu) (یک انجمن مهندسی کامپیوتر و برق ملی در آمریکا) در سال 94 و عضوی از تیم ماشین های خورشیدی مشغول به کار بود.

Lawrence E. Page

لاری پس از آغاز تحصیل در مقطع دکترا ، جستجو برای موضوعی برای تز تحصیلی اش را آغاز کرد. وی به موضوع ویژگی های ریاضیاتی WWW و شناسایی ساختار لینک آن به عنوان یک گراف بزرگ، علاقه مند شد. سرپرست او تری وینگراد لاری برای پیگیری این موضوع بسیار تشویق کرد. پیج سپس بر روی یافتن بانک های اطلاعات لینک ها متمرکز شد. او خیلی زود در پروسه اش با سرگی برین قرار گرفت. لاری و پیج بعدها با هم دوستان صمیمی شدند . این دو اولین بار در برنامه معرفی دانشگاه برای کاندیداهای جدید دکترای کامپیوتر با هم آشنا شده بودند. سرگی که دو سال از تحصیلش در دانشگاه می گذشت، مسئول نشان دادن بخش هایی از دانشگاه به برخی از دانشجویان و از جمله پیج بود. این دو دوست صمیمی در جمع بندی پروژه ای که لاری درگیر آن بود متوجه شدند که میتواننداز الگوریتمی که برای جستجوی لینک های اینترنتی (به نام پیج رنک) ایجاد کرده بودند، برای ساختن یک موتور جستجو بسیار قوی استفاده کنند. به این شکل نسخه اولیه گوگل در سال 96 راه اندازی شد. این نسخه هنوز هم بر روی وبسایت دانشگاه استنفورد قرار دارد. برین و پیج در سال 98 شرکت گوگل را راه اندازی کردند. آنها تا سال 2001 خود ریاست شرکت را بر عهده داشتند ، اما پس از آن اریک اشمیت را به عنوان رییس و مدیر عامل شرکت قرار دادند.

Lawrence E. Page & Sergey M. Brin & eric schmidt

گوگل تا سال 2006 بیش از 10000 کارمند و درآمد سالانه بیش از 10 میلیارد دلار داشت. گوگل به رغم موفقیت چشمگیر در کسب و کار، همچنان یک فضای کاری غیر رسمی و خلاقانه بسیار منحصر به فرد را حفظ کرده.مجله فورچن در سال 2007 در لیست 100 شرکت برتر دنیا ، گوگل را به عنوان بهترین شرکتی که می توان در آن کار کرد، انتخاب کرد.

پیج در سال 2007 با لوسیندا ساوت وورت ازدواج کرد. پیج و برین تولیکنندگان فیلم تیرهای شکسته نیز هستند. پیج همچنین در شرکتهای تولید انرژی بسیاری مثل تلسا موتورز سرمایه گذاری کرده است. برین و پیج در سال 2003 مدرک افتخاری MBA  را از مدرسه کسب و کار IE برای «تجسم بخشیدن به روح کارآفرینی و ایجاد نیروی محرکی برای خلق کسب و کار های جدید» دریافت کردند.

  • اگر به جای لاری پیج بودی چی کار میکردی؟
  • اگر میخواستی انشا بنویسی در مورد پردازشگر کلمات مینوشتی یا در مورد اینکه تابستان سال گذشته خود را چگونه گذراندید؟
  • وقتی بچه بودی توی خونتون مجله کامپیوتری بود یا مجلات زردی که الانم هست؟
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *