آموزش نحوه ترسيم آيفون 4 در فتوشاپ – بخش دوم

  • 1389/12/11
  • عباس كريمي
  • 0

درادامه بخش اول، اكنون بخش دوم از آموزش ترسيم آيفون 4 با استفاده از فتوشاپ را تقديم شما خوانندگان گويا آي تي مي كنيم.

گام 9: دادن سايه داخلي به صفحه نمايش

اكنون نياز داريم سايه اي داخلي را به درون صفحه نمايش اضافه كنيم. ابتدا، با فشردن كليد Ctrl/Cmd و كليك بر روي لايه صفحه نمايش (screen layer) يك selection را در اطراف اسكرين مان ايجاد مي كنيم. سپس لايه جديدي مي سازيم و در ادامه مي رويم به: Edit > Stroke

به وسيله فيلترِ Gaussian Blur، stroke را ملايم تر مي كنيم.

از آن جايي كه احتياج نداريم در برخي از قسمت هاي صفحه نمايش سايه داخلي را داشته باشيم، بنابراين با ابزار پاكن ((E)Eraser Tool ) برخي قسمت هاي آن را حذف مي كنيم.

اكنون اين تصوير آيفون ماست:

گام 10: اضافه نمودن تصوير زمينه

تصويري را تعيين نماييد كه بتواند درون صفحه نمايش آيفون قرار بگيرد (اين تصوير مي بايست در زير لايه سايه داخلي (inner shadow layer) قرار گيرد)؛ براي مطابقت دادن تصوير با اندازه، مقياس و پرسپكتيوِ صفحه نمايش ازFree Transform  استفاده نماييد.

سايه داخلي اي كه ما در مرحله قبل ايجاد كرده ايم داراي جزئيات بسيار ريز و دقيقي مي باشد. ممكن است شما متوجه آن ها نشده باشيد اما اين، جزئيات است كه موجب مي شود كار ما به واقعيت نزديك شود. وقتي كه تصويرِ زمينه را به صفحه نمايش اضافه مي كنيد آنگاه است كه تفاوت ميانِ داشتن و نداشتن سايه داخلي را در مي يابيد.

با سايه داخلي

بدون سايه داخلي


گام 11: ايجاد بازتاب نور (Reflection) بر سطح آيفون

از شكلِ نماي آيفون (iPhone face shape) يك كپي تهيه كنيد. براي ايجاد يك triangular path در قسمت بالاي شكلِ نماي آيفون، از ابزار قلم با گزينه انتخاب شدهِ Intersect path areas كه در نوار انتخاب ها (Options Bar) واقع است، استفاده كنيد.

به لايه افكت Gradient Overlay را اضافه كنيد.

همان گونه كه مشاهده مي كنيد اكنون بازتاب زيبايي را در سطح آيفون در اختيار داريم:

گام 12: ايجاد يك لبه روشن (Edge Highlight) بر روي سطح آيفون

گام بعدي ما اضافه نمودن highlight دقيقي در لبه سطح آيفون مي باشد.selection  ي را در اطراف لايه نماي آيفون ايجاد نموده و بر روي آن selection افكت stroke را اِعمال نماييد (البته مي بايست اين كار را در يك لايه جديد انجام دهيد).

Stroke را توسط فيلتر Gaussian Blur اندكي محو و ملايم تر (Blur) مي كنيم.

مقدار كدري (Opacity) لايه را به حدود 20% كاهش مي دهيم.

اين جزئيات بسيار دقيق، واقع گراييِ آنچه كه سعي در ساختنش داريم را تقويت مي كند. در تصوير زير تفاوت ميان قبل و بعد را مشاهده كنيد:

با تكرار پي در پي اين فرآيند مي توانيم چندين لايه highlight شده را بر روي هم قرار دهيم. مجددا selection ي بر روي لايه نماي آيفون ايجاد كنيد و به آن افكت stroke با مقدار رنگِ سفيد بدهيد.

بر روي stroke سفيد، فيلترِ Gaussian Blur را اِعمال كنيد.

حالا مي بايست مطمئن شويم highlight ي كه در اطراف لبه هاي گوشي ساخته ايم به سمت داخل صفحه نمايش آيفون حركت نمي كند و يا در واقع به درون آن ريزش (spill) نمي كند. در اطراف صفحه نمايش آيفون يك selection بسازيد و در ادامه آن selection را توسط كليد هاي Ctrl/Cmd + Shift + I معكوس كنيد. براي پنهان كردن قسمت هاي سفيدي ازhighlight  كه به درون صفحه نمايش ريزش كرده اند، در انتهاي پنل لايه ها بر روي دكمه Add layer mask كليك كنيد.

گام 13: ترسيم دكمه Home

همانگونه كه از نامش نيز بر مي آيد، دكمه اي كه در قسمت زيرين آيفون واقع شده به عنوان دكمهHome  ناميده مي شود. اين دكمه كاركردهاي فراواني را براي استفاده از دستگاه ارائه مي دهد. براي ترسيم شكل پايه اي دكمهHome ، از ابزار بيضي ((U) Ellipse Tool) به منظور كشيدن يك شكل مدور در قسمت زيرين آيفون استفاده كنيد. در حقيقت هنگامي كه به طور مستقيم به دكمه Home نگاه مي كنيد مي بينيد كه يك دايره كامل است، اما به خاطر پرسپكتيو و زاويه آيفون­مان مي بايست بيضي به نظر آيد.

براي دسترسي به پنجره Layer Style بر روي لايه Home دابل كليك كنيد و بر روي لايه افكت هايGradient Overlay  و Stroke را اِعمال كنيد.

 

Gradient Overlay


 

Stroke


تصويري (هنوز خام) از دكمه Home:

يك rounded rectangle path را بر بالاي دكمه (با مقدار Fill = 0%) ترسيم كنيد.

به path، افكتِ Stroke را با رنگ خاكستري و اندازه 3px بدهيد.

تصوير دكمه Home به همراه آيكون درون آن:

گام 14: ترسيم دوربين جلو

آيفون 4 دو دوربين دارد: يكي در پشت و يكي در سمت جلو، ما دوربين سمت جلو را ترسيم خواهيم كرد. از ابزار بيضي ((U)Ellipse Tool ) براي ترسيم يك بيضي در قسمت بالاي آيفون استفاده كنيد.

به بيضي افكت هايGradient Overlay  و Stroke را بدهيد.

 

Gradient Overlay

 

Stroke


تصوير پايه اي از دوربين جلو:

لايه جديدي را بر بالاي دوربين ايجاد كنيد، با استفاده از ابزار براش(B) در بخش سمت راستِ دوربين highlight سفيدي را نقاشي كنيد و سپس در نزديكي highlight نقطه كوچك و سياه رنگي را قرار دهيد.

تصوير دوربين از نماي نزديك:

 

منبع: DesignInstruct

دريافت فايل PDF بخش دوم (1.57 مگابايت): How to Draw a Realistic iPhone 4 with Photoshop—part 02

تصوير نهايي:

قسمت اول آموزش را مي توانيد در اين جا مطالعه كنيد.

قسمت سوم آموزش را مي توانيد در اين جا مطالعه كنيد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *