اولين فيلم داخلي بازي Skyrim منتشر شد، و ما ان را چندين بار با بهترین صداي ممكن تماشا كرديم. اين بازي فوق­ العاده جذاب و بسيار سريع خواهد بود به طوريكه وقتي شروع مي­شود و نوبت به جزئيات مفصلش مي­رسد  ممکن است به راحتي   در ان گم شوید. در اينجا تحليل ها  و نظرات را درباره تك تك تصاوير  بازی مي­بينيد. به جز ديوارنگارهاي سنگي، حس ورود به يك بازي رها از قيد و بندها به ما دست خواهد داد

اول، پيش­نمايش و حالا برداشت ما:

 

“اينجا جنگلي است كه به  ان جنگل شگفت­ انگيز می گویند”. وقتي كنجكاويهاي اوليه براي ديدن اجراي بازي Skyrim تمام شد، فكري به ذهن خطور مي­كند: با اين وضعيت پرزحمت و نماي جهنده­ايی كه دوربين در حين راه رفتن دارد  واقعا چطور می شود در اين بازي بدويم؟ من اينطور فكر نمي­كنم: به نظر مي­رسد كه بقيه اين سكانسها با اينكه رخدادهاي بازي را به نمايش در می اورند  و با نيازهاي كاربر نيز همخواني دارند. اندكي پس از انتشار پيش­نمايش (تريلر) اين بازي، نيك بركون از كمپاني Bethesda [كمپاني سازنده اين بازي] در توييتر موضوع را اينطور توضيح داد: “افراد شاد بالاخره برخي انيميشن­هاي Skyrim رو در اين تريلر مي­بينند. همه آن نماهاي اژدهايي واقعا به شكلي پويا و ديناميك در بازي رخ خواهند داد.”


علامت تعجب! واي، ان جنگل را ببينيد. يك دنياي بسيار سرمازده از برخي جهات جذابيت كمتري نسبت به سرسبزي بازي Oblivion يا قارچهاي فرازميني غول­پيكر در بازي Morrowind دارد، ولي حالا ميدانیم كه جغرافياي باشكوه Skyrim حقيقتا نماهاي باعظمتي به ان مي­دهد. اين بازي اساسا شاهانه است.

 

چه جنگل زیبایی . ان سر مجسمه سنگي باستاني كه خزه­ها رویش را پوشاندن ببينيد. كمپاني Bethesda خيلي درباره كار تاريخ Skyrim در محيط صحبت كرده است – اين یک مكاني باستاني است  که انها قصد دارند ان را نشان دهند

شهرها در شب جوّي دوست­داشتني دارند. به نظر مي اید كه ان ساختمان در پس ­زمينه يك معبد باشد. من مشتاق خواهم بود كه بدانم “نوردها” هم براي خودشون ديني داشته­ اند يا خیر. يكي از چيزهاي يوناني­ در بازي Morrowind نبرد بين دين محكمه­اي Dunmerهاي محلي و “فرقه شاهنشاهي” نيروهاي اشغالگر بود – شما مي­توانيد به هر كدام بپيونديد و براي ترويج خوبي­ها به انها خدمت كنيد.

چوبسازي: بله درسته. ظاهرا اين كارهاي ملالت­ باري كه مردم محلي را در حال انجام انها مي­بينيد چيزهايي هستند كه خودتان به عنوان بازيگر، به عنوان بخشي از يك سيستم ، مي­ توانيد انجام دهید. من  دوست دارم كه كاملا از سرنوشتم چشمپوشي كنم و براي رسيدن به بهترين امتيازات نجاري در اينجا با جديت مشغول  به كار شوم.

نكته مهمتر اينكه: اسب­ها – بهترين­هاي حيوانات – به اين بازي برگشته ­اند. كمپاني Bethesda درباره حيوانات سواركاري سكوت اختيار كرده بود زیرا که تاد هاوارد وجود انها را تاييد نكرد و در يك پادكست Bethesda خيلي به حضور انها در بازي Oblivion اعتقاد  نداشت. ولي اين بسيار روشن است كه به سختي مي­توان تصور كرد كه آنها اسب­ها را به ما نشان دهند ولي اجازه ندهند كه سوارشون بشویم.

با اينكه در حال حركت به راحتي صحنه­ ها از دست ميروند، ولي در تصوير بزرگتر مي­ توانيد در ان طرف قوس سنگي يك بندر مه­آلود كوچك را ببينيد . اين صحنه ی زيبا– تركيبهاي طبيعي چنداني در ديگر بازيهاي Elder Scroll به خاطرم نمي اید كه اينقدر جالب بوده باشند

ببخشيد، مي­دونم كه مجذوب يك آبشار شدن كار جالبي نيست، ولي ان آبشار رو ببينيد. شما مي­تو انيد در اين رود خروشان قايقراني پرهيجاني داشته باشيد. بازيهاي زيادي هستند كه زيباييهاي طبيعت رو به تصوير كشيدند، ولي تعداد انهايي كه از قدرت بكر ان بهره برده باشند زياد نيست. من عاشق حس حضور در يك دهكده ی بزرگ، وحشي و بكر هستم.

مردم ظاهر بهتري دارند، و كمي طبيعي­تر راه مي­روند. به نظر مي اید كه دقت بيشتري روي نحوه كاركرد اين تاسيسات شده است : قبلا ما كارهاي داخلي آسياب بادي رو مي­ديديم، و اين شهر يك آسياب آبي دارد.

يك غول غارنشين  و مهمتر از ان، يك جادو در يك دست و يك شمشير در دست ديگر.

من در بازي Skyrim گلوي يك مرد رو در حالي كه فرد ديگري در حالي نواختن عوده است  مي­بُرم. اين “هدف اصلي” من خواهد بود. يك چنين حركتهاي مخفيانه خنجرزدن از پشت بخشي از سيستم حركت هاي تمام­ كننده انتخابي محسوب ميشود: شما وقتي در يك نبرد معمولي هم ضربه نهايي را مي­زنيد از ان حركتها استفاده مي­كنيد، و براي هر دشمن يك سلاح و حركت مخصوص وجود دارد.

به عنوان مثال: DONK. اين روش كشتن به خوبي علت روي آوردن انها به مشكلات ساخت چنين سيستمي ر توضيح مي­دهد: اين يك ضربه عالي است، و چنين حسي به همراه دارد. دشمنان در بازي Oblivion واقعا به جز يك تلوتلو خوردن يا لنگيدن معمولي هيچوقت عكس­ العمل چنداني به ضربات شما نشان نمی دادند

قابليت در دست داشتن همزمان دو سلاح در نبرد. :  جالب است كه بتوانید  هم زمان از يك عصا و در دست ديگه از يك سلاح استفاده كنيد.

كمپاني Bethesda گفته است كه انها روي بهبود وضعيت دوربين سوم­ شخص خيلي كار كرده­ اند. من خيلي در اينباره مشتاق نيستم چون هرگز از اين قابليت در بازي Oblivion استفاده نكردم، . با اين وجود فرض مي­كنم كه  يك زاويه انتخابي مناسبی در این بازی وجود داشته باشد

جوّ اين سياهچال و خزيدن با اجساد متحرك (زامبي­ها) در تاريكي واقعا جالب است. اميدوارم كه اين صحنه فقط در نسخه تريلر بازي نباشد.

در محل كار ما درباره ی اينكه قهرمان با اين ضربه دقيقا اميدوار است كه به چه برسد بحثي نخواهد شد !

اينها “اشباح يخي” هستند كه مثل اين  در تصاوير قبلي ديده شدند. تاد هاوارد ادعا مي­كند كه انها بسيار ترسناك هستند، ولي به نظر من انها بيشتر دشمناني درگيرنشدني اند و جنگيدن با انها ناخوشایند خواهد بود

اين يكي از موارد نادر است كه نشان می دهد  تيراندازي به سمت يك سگ بی رحمانه نيست – تيروكمان در اينجا ظاهرا قويتر از بازي Oblivion است . اگه من نتوانم با يك تير سگي را بكشم هيچ تيري به سمت سگها نمي­ اندازم. و هيچكس چنين چيزي ر نمي­خواهد

ما جادووشمشير رو ديديم، حالا مي­خواهيم جادو و جادو را ببينيم. استفاده از جادوي مشابه در هر دو دست به شما امكان رها كردن حالت قدرتمندتري از ان رو ميدهد.

بله، يك حركت تمام ­كننده ی بيرحمانه ی ديگر، شايد ديگران به ان اهميت بدهند . اين گياهان كوچك واضح بخش قابل برداشت بازي Oblivion بودند. شما مي­تو انستيد انها رو به فردي بديد كه از انها يك شربت متوسط برایتان بسازد.

نكته جالب درباره اين جنگ با يك عنكبوت عظيم­الجثه اين است كه ضربه ی شما واقعا ان را به عقب مي­كوبد. Skyrim موجودات جنگنده بزرگ بسياري مانند اژدها و ساير هيولاها ی دیگر را در خودش دارد.

در اين صحنه قرار نيست اتفاق خاصي رو ببينيم، ولي اين صحنه برخي از انواع سياه­چال­ها را به ما نشان مي­دهد. بيشتر صحنه­ هاي مشابه كه ما در اين پيش­نمايش ديده­ ايم به گونه­اي قابل توجه متفاوت هستند، و اين يكي فضاي شلوغ مه­آلودي دارد كه نشان ميدهد احتمالا Dwemer باشد. Dwemer كوتوله ­هاي سري Elder Scrolls هستند – اگه چيزي درباره انها نشنيديد به اين خاطر است كه خيلي وقت پيش مردند. ولي با اين وجود بازيكنان Hardcore Morrowind انها را مي­شناسند.

قهرمان ما در اينجا كمتر شبيه يك دورك به نظر مياد. حتي از ميان كلاه­ خودش هم مي­تو انين ميزان بهبود چهره را دید

يك اژدها را بكشيد و روحش رو بگيرید . گرفتن روح در سري Elder Scrolls يك هدف بود: شما در بازيهاي قبلي بايد دشمنان را مي­كشتيد و روح انها  رو مي­گرفتيد تا بتوانید قدرت جادو كردن ديگران را پيدا كنيد. روح اژدها ها خاص هستند، و گرفتن روح انها يك توانايي خاص اژدهازاده است. قبض روح يك اژدها به شما اين امكان را مي­دهد كه نعره ان را ياد بگيريد، ولي با اين وجود باز هم ناچار خواهيد بود تا كلمات واقعي نوشته شده در زبان­ اژدها روي نقاشي­هاي ديواري گوشه و كنار Skyrim را پيدا كنيد

ولي اين نقطه اوج پيش­نمايش اين بازي نيست – نقطه اوجش اينجاست. Cor (كورينتيانس). وقتي انها گفتن كه Skyrim يك بازي كوهستاني است !!

منبع: maximumpc