چگونه می توانید به کمک Cloud Print بر روی تلفن همراه آندروید یا آیفون خودتان از جی میل پرینت بگیرید

  • 1389/12/17
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

اخیرا گوگل سرویس جدید به نام Google Cloud Print را ابداع کرده است که در آن شما می توانید از هرکجای دنیا که باشید با پرینتر خود پرینت بگیرید، با این حال تا امروز که اصلا به خوبی کار نکرده است. در این مقاله سعی می کنیم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید این ابزار را بر روی گوشی موبایلتان تنظیم ، راه اندازی و از طریق موبایلتان پرینت بگیرید

در حال حاضر تنها راه استفاده از Cloud Print ، نوت بوک  گوگل کروم است که بسیاری از افراد به آن دسترسی ندارند و راه دیگر آن استفاده از نشانی موبایل جی میل بر روی تلفن آیفون یا آندروید شماست . همچنین شایان ذکر است که تنها شما می توانید از طریق ویندوز به سرویس Cloud Print با کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید

 

کروم را با کانال های Beta یا Dev نصب کنید .

اگر هنوز کروم را نصب نکرده اید می توانید نسخه ی نهایی یا توسعه یافته ی آن که به تازگی منتشر شده است را از طریق لینک زیر دانلود کنید . اگر در حال حاضر نسخه ی قبلی کروم را دارید باید آخرین نسخه بتا را نصب کنید تا بتوانید از  cloud printing اسنفاده کنید .

توجه داشته باشید که هنگامی که نصب به پایان رسید باید گوگل کروم را اگر در حال کار است،  مجددا راه اندازی کنید (restart)

Cloud Print را راه اندازی کنید

هنگامی که نسخه ی توسعه یافته نصب شد ، بر روی منوی wrench کلیک کرده و سپس به سراغ آپشن بروید.

بر روی پایین تب hood کلیک کنید و سپس آن را به پایین جایی که Google Cloud Print است بکشید

با نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل خود وارد شوید .

هنگامی که با موفقیت وارد شدید باید با یک پنجره تایید مواجه شوید و سپس گزینه های شما تغییر می کند  و یک دکمه ی غیرفعال کردن بوجود می آید و همچنین می توانید با دکمه ای که در اختیارتان گذاشته می شود تنظیمات پرینت را انجام دهید.

اگر بر روی مدیریت تنظیمات پرینت کلیک کنید به صفحه ی وب دیگری  برده می شوید که در آن می توانید دیگر پرینترهایی را که نمی خواهید حذف کنید . این همچنین شامل صفحه ای می شود که شما می توانید کارهای فعال پرینتری خودتان را ببینید و به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که در آن پرینتری که در حال حاضر به اشتراک گذاشته شده است نمایش داده نمی شود .

هنگامی که پرینترهای شما تنظیم شد به لینک  تست پرینت زیر برده می شوید و به صورت تست پرینت می کنید . یک پاپ آپ ظاهر می شود و از شما می پرسد که از کدام یک از پریترهای خود می خواهید استفاده کنید . می توانید آن را انتخاب کنید و هر تغییری را هم که می خواهید می توانید از لینکی که در سمت راست قرار دارد انجام دهید .

اگر به صفحه ی مدیریت تنظیمات پرینتر برگردید ، می توانید تنظیمات پرینتری را که انجام دادید و تست پرینتتان را در زیر قسمت کارهای فعال پرینتر ببینید .

حالا می توانید کار را پرینت بگیرید ولی می توانید آن را با چیزهای دیگری همراه سازید به هر حال در حال حاضر این ویژگی ها زیاد نیستند و در حالت بتا قرار دارند به زودی نسخه های بهتر و جامع تری از آن منتشر می شود.

استفاده از  Cloud Print گوگل

از آنجایی که ما به Google Chrome notebook دسترسی نداریم؛ ما به شما نشان خواهیم داد که آن چگونه کار می کند حداقل برای کسانی که از آیفون و یا سیستم عامل آندروید استفاده می کنند. به سادگی از طریق مرورگر موبایلتان وارد gmail.com شوید ، بر روی دکمه ی  کشویی بر روی نوار بالایی کلیک کنید و سپس بر روی پرینت کلیک کنید .

1

سپس شما لیستی از پرینترهای خود را خواهید دید که می توانید پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هنگامی که یکی از پرینترها را انتخاب کردید ، می توانید آپشنها را زیادتر کرده و حالت ، رنگ و اینکه چه تعداد  کپی از کار می خواهید را تعیین کنید.

هنگامی که پرینتر را انتخاب کردید ، بر روی دکمه ی پرینت در پایین سمت راست کلیک کرده و به این ترتیب پوشه ی  شما در پرینتر شما باز می شود

 

منبع : HOW-TO GEEK

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *