کمپانی جی‌وی‌سی دوربین فیلمبرداری سه بعدی با رزولوشن 1080 پیکسلی مدل GS-TD1 را وارد بازار می‌کند

  • 1389/12/19
  • ITTeach
  • 0

رونق فن‌آوری ۳ بعدی کل بازار مصرف لوازم الکترونیک را تحت شعاع قرار داده است. نخست٬ از تلویزیون شروع شده و حالا نوبت بازی‌ها فرا رسیده و به زودی دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری را نیز در خواهد نوردید. جی وی سی (JVC) این هفته دوربین فیلمبرداری مدل GS-TD1 را به بازار عرضه می‌کند که ادعا می‌شود نخستین دوربین ۳ بعدی فول اچ دی ((Full HD برای مصرف‌کنندگان است. این دوربین از دو لنز و دو حسگر تصویربرداری تشکیل شده (یعنی هر حسگر برای یک لنز) تا بتواند تصاویر سه بعدی را به همان صورتی که چشم انسان دریافت می‌کند ذخیره سازد.

قطعا این دوربین در قیاس با دوربین‌های متعارف ۲ بعدی ظاهر عجیبی دارد اما خیلی بزرگ نیست. مسلما به اندازه دوربین‌های قدیمی نیست که بر روی شانه حمل می‌شدند. ویدئوهایی که این دستگاه ضبط می‌کند روی همه تلویزیون‌های ۳ بعدی قابل مشاهده است و همچنین می‌توان این ویدئوها را روی یک دیسک بلو ری یا DVD-R ذخیره و از طریق پخش‌کننده‌های ۳ بعدی پخش نمود. دوربین GS-TD1 جی وی سی دارای دو حسگر ۳.۳۲ مگاپیکسلی از نوع CMOS و یک موتور پردازش تصویر سرعت بالا است که توسط جی وی سی توسعه یافته است. این موتور دو تصویر فول اچ دی چپ و راست را با رزولیشن 1920 x 1080i پردازش می‌کند. سه حالت تصویربرداری وجود دارد که باعث می‌شود چند انتخاب مختلف برای رزولیشن اچ دی و ضبط فیلم‌های سه بعدی در دسترس باشد. این سه حالت مختلف تصویربرداری عبارت‌اند از: فرمت «مستقل LR» (MP4 MVC) که برای فیلمبرداری در حالت فول اچ دی استفاده می‌شود٬ فرمت پرکاربرد «پهلو به پهلو» (960 x 1080 X 2) که برای تصویربرداری ۳ بعدی AVCHD به کار می‌ورد و همچنین حالت تصویربرداری ۲ بعدی AVCHD .

این دوربین از لنزهای ۳ بعدی دوقلوی HD GT مدل F1.2 جی وی سی استفاده می‌کند. این لنز مجهز به شیشه‌هایی است که پراکندگی نور را به میزان اندکی می‌رسانند. همچنین این دوربین مجهز به یک حسگر CMOS از نوع Back-illuminated ٬ حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی٬ اسلات کارت حافظه SDXC٬ زوم نوری ۵ برابر٬ صفحه نمایش لمسی ۳.۵ اینچی و ۳ بعدی و یک برچسب قیمت سرسام‌آور است! قیمت این دوربین ۱۶۹۹.۹۵ دلار تعیین شده و در حال حاضر در بازارهای آمریکا موجود است. اگر دوست دارید محتوای ۳ بعدی بیشتری روی تلویزیون‌های ۳ بعدی خود مشاهده کنید٬ چرا خودتان دست به کار نمی‌شوید؟

جی وی سی نخستین عرضه‌کننده دوربین فیلم‌برداری ۳ بعدی فول اچ دی برای مصرف‌کنندگان

امروز جی وی سی نخستین دوربین فیلم‌برداری ۳ بعدی را که قابلیت ذخیره‌سازی به صورت فول اچ دی دارد برای بازار مصرف‌کنندگان عرضه کرد. مدل GS-TD1 ساخت جی وی سی از دو لنز و دو حسگر تصویر برخوردار است – یعنی هر لنز یک حسگر – تا بتواند بتواند تصاویر سه بعدی را به همان صورتی که چشم انسان دریافت می‌کند ذخیره سازد.تصاویری که توسط GS-TD1 به صورت ۳ بعدی ضبط شود در همه تلویزیون‌های ۳ بعدی قابل مشاهده است. علاوه بر این٬ می‌توان این ویدئوها را روی یک دیسک بلوری یا DVD-R ذخیره و از طریق پخش‌کننده‌های ۳ بعدی پخش نمود.

دوربین GS-TD1 جی وی سی دارای دو حسگر ۳.۳۲ مگاپیکسلی از نوع CMOS و یک موتور پردازش تصویر سرعت بالا که توسط جی وی سی توسعه یافته می‌باشد که دو تصویر فول اچ دی چپ و راست را با رزولیشن 1920 x 1080i پردازش می‌کند. سه حالت تصویربرداری وجود دارد که باعث می‌شود چند انتخاب مختلف برای رزولیشن اچ دی و ضبط فیلم‌های سه بعدی در دسترس باشد. سه حالت مختلف تصویربرداری عبارت‌اند از: فرمت «مستقل LR» (MP4 MVC) که برای فیلمبرداری در حالت فول اچ دی استفاده می‌شود٬ فرمت پرکاربرد «پهلو به پهلو» (960 x 1080 X 2) که برای تصویربرداری ۳ بعدی AVCHD به کار می‌ورد و همچنین حالت تصویربرداری ۲ بعدی AVCHD .

این دوربین از لنزهای ۳ بعدی دوقلوی HD GT مدل F1.2 جی وی سی استفاده می‌کند. این لنز مجهز به شیشه‌هایی است که پراکندگی نور را به میزان اندکی می‌رسانند تا به این ترتیب بتواند تصاویری واضح و با کنتراست بالا خلق کند. همچنین این دوربین چندین لنز غیرکروی دارد. ترکیب لنزهای فست و حسگرهای CMOS از نوع back-illuminated موجب شده تا GS-TD1 در نور کم عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشد.

از دیگر نکات قابل ذکر می‌توان به حافظه داخلی فلش ۶۴ گیگابایتی٬ اسلات کارت حافظه SDXC٬ زوم نوری ۵ برابر و ۳ بعدی٬ سامانه تثبیت خودکار محور اپتیکی برای کنترل ناهمخوانی جهت عمق دهی به تصاویر ۳ بعدی و تنظیم خودکار ضریب شکست نور جهت بهینه‌سازی میدان دید راحتی ویدئوهای ۳ بعدی اشاره کرد.  همچنین این دوربین مجهز به یک نمایشگر ال سی دی لمسی ۳.۵ اینچی و ۳ بعدی است که تصاویر ۳ بعدی را بدون نیاز به عینک نمایش می‌دهد و به این ترتیب تماشای تصاویر ۳ بعدی در حین فیلمبرداری و پس از آن تسهیل می‌شود.

مدل GS-TD1 به همراه نرم‌افزار Everio MediaBrowser 3D (برای ویندوز) عرضه می‌شود که به وسیله آن می‌توان محتوای تهیه‌شده توسط دوربین را به طور کامل مدیریت و ویرایش کرد و به اشتراک گذاشت.

انتخاب‌هایی که برای ذخیره‌سازی و پخش مجدد تصاویر ۳ بعدی وجود دارند به حالت تصویربرداری استفاده‌شده وابسته هستند: ویدئوهای ۳ بعدی فول اچ دی که در حالت MP4 MVC ذخیره شده‌اند را می‌توان در هارد دیسک کامپیوتر یا دیسک‌های بلو ری ذخیره کرد. این محتوای فول اچ دی را می‌توان با پخش از طریق دوربین به صورت ۳ بعدی مشاهده کرد.

ویدئوهایی که در حالت AVCHD 3D (پهلو به پهلو) ضبط شده‌اند را می‌توان روی یک دیسک DVD-R ذخیره کرد و پس از اینکه دیسک در یک کامپیوتر و یا Share Station جی وی سی آماده شد٬ آن را از طریق همه پخش‌کننده‌های بلو ری سازگار با AVCHD – از جمله پخش‌کننده‌های بلو ری سازگار با AVCHD  و غیر ۳ بعدی – آن‌ها را به صورت ۳ بعدی پخش نمود.

دوربین ۳ بعدی و فول اچ دی GZ-TD1 جی وی سی هم اکنون با قیمت ۱۶۹۹.۹۵ دلار در دسترس است. برای عکس‌ و محتوای چندرسانه‌ای بیشتر از آدرس http://pitch.pe/127916 دیدن کنید.

منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *