به کمک VirusTotal هر لینکی را ویروس اسکن کنید

  • 1390/1/9
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

من به طور منظم برای چک کردن فایلهایی که  به آنها مشکوک هستم و می خواهم بر روی کامپیوتر شخصی خودم  آنها را دانلود کنم از سرویس آنلاین VirusTotal استفاده می کنم . به خصوص هنگام دانلود برنامه هایی که بر روی سایتهای هاستینگ فایل ها قرار دارند . VirusTotal فایلها را با استفاده از یک دوجین موتور آنتی ویروس اسکن می کند که به این ترتیب احتمال خطر و ریسک را نسبت به حالتی که  فقط از یک آنتی ویروس استفاده کنید به شدت پایین می آورد .

توسعه دهنده ،  تعداد زیادی برنامه و پلاگین مرورگر را برای هرچه ساده تر کردن خدماتی که دارد ارائه کرده است. اخیرا یکی از این نرم افزارها به نام Virus Total Uploader را بررسی کردیم . برنامه ای که تحت ویندوز است و فایلهای شما را از دسکتاپتان به Virus Total ارسال می کند ، یا می توان به افزونه ی Vtzilla بر روی فایرفاکس اشاره کرد که آن هم به شما این امکان را می دهد که لینک فایلهایتان را به طور مستقیم از مرورگر فایرفاکستان به  VirusTotal ارسال کند .

مسلما جمعیتی که از گوگل کروم استفاده می کنند و محبوبیتی که این مرورگر در میان کاربران اینترنت دارد توسعه دهنده را بر آن داشته که یک نسخه ی سازگار با مروگر گوگل را به طور اختصاصی ارائه دهد . نسخه ی کروم اساسا قسمتی  از افزونه ای است که بر روی فایرفاکس قرار دارد  . این افزونه  یک آپشن به “scan with VirusTotal” اضافه می کند که وقتی که با موس بر روی لینک حرکت می کنید بتوانید بر روی منو راست کلیک کنید .

 

هنگامی که این آپشن از منوی اصلی  انتخاب شد صفحه ی VirusTotal یک تب جدید باز می کند. لینکها با شش موتور متفاوت ، اسکن می شوند  و نتایج در تب جدید به نمایش در می آید .

همچنین آپشنی وجود دارد که شما می توانید در نوار ابزار آدرس کروم بر روی آیکن VirusTotal کلیک کرده و فایل مشکوک را چک کنید و  همچنین می توانید  آدرس URL وبسایتی را به VirusTotal بفرستید تا آن را برای شما چک کند تا محتوای آن نا سالم نباشد .

VTChromizer برای  افزدونی های گالری مرورگر گوگل کروم موجود می باشد .

 

منبع : GHACKS.NET

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *