نقد و برسی تبلت Archos 5 Internet Tablet

  • 1390/1/10
  • م. خاتمی
  • 1

بی شک یکی از بهترین وسایل کاربردی و دیجیتال ساخته شده توسط بشر در سال های اخیر تبلت ها هستند که هر روز قدرتمند تر از دیروز قدرت نمایی میکنند و نقش سایر وسایل از جمله تلفن همراه را کم رنگ میکنند البته شایان ذکر که تبلت ها هم مانند تلفن های همراه هستند اما اگر بخواهم تبلت را از دید خودم و در یک جمله بیان کنم، میگویم : ترکیبی از ویژگی های یک رایانه و تلفن همراه با یکدیگر.

Archos 5 Internet Tablet تبلت نسبتا ارزانی است که به تازگی وارد بازار شده است ، ما در این مقاله به طور کامل به نقد و برسی آن خواهیم پرداخت ، اگر شما هم دوست دارید اطلاعات گسترده تری از این تبلت و ویژگی های آن داشته باشید تا اخر این مقاله با ما باشید.

سیستم عامل:

در حال حاضر یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تبلت ها سیستم عامل آن می باشد که معمولا از آندروید بهره می برند ،Archos 5 Internet Tablet هم از این قاعده جدا نیست و از سیستم عامل Google Android v1.6 Donut  بهره می برد که به نظر قابل ارتقا و به روز شدن نیست و کمی هم قدیمی است.

صفحه نمایش:

شاید شما هم  از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید هر از چند گاهی با تبلت خود به تماشا فیلم بپردازید و همیشه دوست داشته اید که تصویر و فیلم هایتان را در نمایشگری با کیفیت و نسیتا بزرگ ببینید ، Archos 5 Internet Tablet این امکان را با صفحه نمایش 4.8 اینچ خود به ارمغان آورده است تا  همیشه از دیدن فیلم ها و عکس هایتان لذت ببرید ، صفحه نمایش هم لمسی بوده و ال سی دی می باشد .

رزولیشن صفحه هم 800×480 پیکسل است.

حالا به نظر شما ارزشش را ندارد تا چند ساعتی را برای تماشا فیلم پای این تبلت بگذارنید ؟

شبکه های ارتباطی :

یکی از ویژگی های ممتاز Archos 5 Internet Tablet این است که نمی گذارد در هر جا که هستید راهتان را گم کنید ، بله درست شنیدید ! Archos 5 Internet Tablet با بهره گیری از Gps قدرتمند موقعیت شما را در هر جا که باشید نشان میدهد .

ویژگی دیگر آن این است که می توانید به شبکه بی سیم وایرلس (WiFi)متصل شوید ، حالا هر جا که هستید می توانید اینترنت را در دستانتان احساس کنید !

و اما ویژگی که همه ی ما آن را از دیرباز می شناسیم و یکی از کاربردی ترین ها در امر ارتباط و انتقال داده است ، بلوتوث است ! این تبلت از این ویژگی هم بهره می برد . حالا دیگه خیالتون راحت باشه که سرعت بلوتوث این دستگاه دو برابر سرعت بلوتوث موجود در تلفن های همراهتان است ، پس از سرعت انتقال داده هایتان لذت ببرید .

البته دو ویژگی دیگر آن هم که دیگر نیازی به توضیح ندارد ، مجهز بدون این تبلت به پورت USB و کارت خوان می باشد که کارتان را خیلی راحت تر میکند.

فضای دیسک :

با جسه کوچکی که دارد اما گویا فضای زیادی را در دل خود جای داده است بله 32 گیگ ، به نظر کافی می آید برای یک کاربر میانه رو و نه زیاد حرفه ای ولی به نظر من که فضایش را میتوانست بیش تر از این ها افزایش دهد .

ولی با این حال فضای نسبتا زیادی را در خود گنجانده است ان طور که مشخص است سرعت فراخوانی اطلاعات در آن هم خوب و در حد رضایت است .

 

وزن :

وزن از جمله نکاتی است که حتما باید در خرید هر تبلتی به آن توجه کنید وگرنه بعدها برایتان مشکل ساز خواهد شد ، مثلا فکر کنید تبلت شما نیم کیلو وزنش باشد و آن را در جیبتان قرار دهید به نظرتان چه می شود؟

Archos 5 Internet Tablet وزنی حدود 286 گرم دارد که به نظر کمی سنگین به نظر می رسد .

باتری :

تبلت یاد شده باتری قدرتمندی دارد که نمی گذارد یک لحظه بدون شارژ تبلتتان را در دست بگیرید ، برای مثال 22 ساعت پخش مداوم موسیقی و 7 ساعت پخش فیلم را برایتان به ارمغان می آورد فکر نکنم با این تعاریف شارژ کم بیاورید ، نظر من که این است.

 

فرمت هایی که توسط این تبلت پشتیبانی میشود  :

این تبلت به جرائت از هر فرمتی که به زهنتان میرسد و البته کاربردی است پشتیبانی میکند.

برای تماشای ویدئو هایتان از فرمت های MPEG4 وH.264وAVI و MKVوCodec های DVD VOB، MPEG2 و 720p WMV-HD پشتیبانی می کند که نظر هرکسی را به خود جلب میکند ، حالا دیگر از این نگران نباشید که نتوانید ویدئو دلخواهتان را تماشا کنید و با خیالی آسوده به تماشا ویدئو هایتان بپردازید.

 

و اما برای شنیدن موسیقی هم Archos 5 Internet Tablet سنگ تمام گذاشته است و از فرمت های معروف از جمله WMA، AAC و MP3 و OGG codec اپن سورس  پشتیبانی میکند تا برای شما این امکان را فراهم کند تا با خیال راحت به شنیدن موسیقی های دلخواهتان بپردازید .

و اما برای تماشا عکس هم از فرمت های زیادی از جمله JPEG و BMP، PNG و GIF بهره میبرد در صورتی که در بسیاری از تبلت های مشابه فقط به نمایش فایل های JPEG اکتفا کرده اند.

به نظر میرسد بهترین بخش این تبلت که جذابیت خیلی خوبی به آن داده است همین قسمت باشد ، پشتیبانی از فرمت های بسیار وسیع و متنوع آن است .

 

پردازنده :

Archos 5 Internet Tablet از پردازنده  ARM CortexTM-A8, 32 bit, In-order, dual-issue, superscalar core @ 800 MHzبهره می برد که به نظر قوی می اید ولی می توانست بهتر از این ها باشد . این طور نیست ؟!

 

و اما :

این تبلت خیلی از ویژگی های یک تبلت قدرتمند را ندارد ، مثلا :

دوربین ندارد ، حسگر اثر انگشت ، قطب نما ، حسگر شتاب سنج ،رادیو ،وب کم ،و حتی پورت HDMI که این روز ها خیلی مهم و کاربردی شده است .

نمی دانم با این تعاریف باز هم حاضر به خریدنش هستید یا نه ، شاید برای شما این نکات زیاد مهم نباشد ولی برای من از مهم هم مهم تر است !

رنگ:

تنوع رنگی هم  در این تبلت به چشم نمی خورد و تنها رنگ مشکی این محصول وجود دارد .

 

در پایان :

انتخاب را بر عهده خودتان می گذاریم هر چند که به نظر اگر به این تبلت سیم کارت میخورد باید اسمش را موبایل می گذاشتی نه تبلت ولی با این حال  این تبلت همان طور که از اسمش مشخص است برای اتصال به اینترنت ساخته شده است و نه دیگر موارد .

به هر حال به نظر بزرگترین مشکل آن سیستم عامل قدیمی آن است که توانایی آپدیت و به روز شدن را ندارد .

پورت Hdmi و دوربین هم از جمله مشکلات آن هستند .

ولی این تبلت نقاط قوتی هم دارد :

نمایشگر با وضوح بالا و ابعاد بزرگ ، اتصال با WiFi و پشتیبانی از فرمت های مختلف و کاربردی .

اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط عشق به اینترنت و گشت و گذار در آن را دارید این تبلت بهترین انتخاب برای شما می باشد ، این طور نیست؟

 

درج این مطلب تنها با ذکر نام نویسنده آن : محسن خاتمی و منبع آن : گویا ای تی مجاز میباشد.

در مقالات بعدی :

به معرفی یکی از ابزار جدید که استقبال خوبی از آن شده است و ان چیزی جز مودم های همراه نیست که با سیم کارت به اینترنت متصل می شوند البته همین الان بگویم سرعت اینترنت شان هم بد نیست ولی بستگی به اپراتور شما دارد ،خواهیم پرداخت .

من خودم یکی از جدیدترین مودل های آن را دارم که گاهی خیلی به کارم می آید خصوصا در محیط های کاری و گاهی هم مدرسه.

خلاصه اگر در خرید آن تردید دارید یا می خواهید اطلاعات بیش تری کسب کنید منتظر مقاله بعدی ما باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. لیست قیمت تبلتهای سبک و ارزان قیمت آرکوس را از سایت:
    www.tablet.iranpanel.com
    می تونید دانلود کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *