گرفتن خروجی از صفحات ذخیره شده توسط افزونه ScrapBook

  • 1390/1/26
  • علیرضا
  • 3

قبلا که از فایرفاکس استفاده میکردم ، افزونه ScrapBook اولین افزونه بود که میرفت روی باند واسه نصب شدن 😀 . قبل از استفاده از این افزونه هیچ وفت نمیتونستم صفحاتی رو که میخام به طور کامل ذخیره کنم . بعضی مواقع صفحه هایی رو که ذخیره میکردم ناقص از آب در میومد و خلاص مایه ی اعصاب خوردی بود واسه ما . تا اینکه افزونه ScrapBook رو پیدا کردم و از اون به بعد بود که دیگه بهترین قسمت کار با فایرفاکس شده بوده ذخیره کردن صفحات وب .

جند مدت قبل بود که داشتم قسمت نظرات گویا آی تی رو میخوندم که با سوال یکی از خوانندگان عزیزمون روبرو شدم . سوال ایشون این بود که چطوری باید از صفحات ذخیره شده توسط ScrapBook ، یه خروجی بگیرن . یعنی اینکه صفحاتی رو که ذخیره کردن بتونن روی یه سیستم دیگه انتقال بدم . خلاصه این دوست عزیز فایل HTML مربوط به اون صفحات رو میخاست .

بنده هم طی این آموزش قصد دارم که روش گرفتن خروجی از محتویات ذخیره شده توسط این افزونه رو به شما دوستان عزیز یاد بدم . فقط توجه داشته باشید که انجام این کار به شدت راحته 😀 . با گویا آی تی همراه باشید ……….

 

خب ، من اینجا به عنوان نمونه سه تا صفحه رو با ScrapBook ذخیره کردم . دوتاشون توی فولدر Root هستن ، یکیشون هم توی فولدر Dif که خودم ساختم . دلیل ساختن فولدر Dif هم این بوده که تمام حالات گرفتن خروجی توی این آموزش ما وجود داشته باشه ( حالت همه صفحات در یه فولدر و حالت صفحات در فولدرهای مختلف ) .

حالا کلیدهای ترکیبی Alt + K رو بزنید تا سایدبار ScrapBook به نمایش در بیاد .

از قسمت بالا و سمت راست سایدبار ، روید منوی Tools کلیک کنید .

گزینه Import / Export رو انتخاب کنید .

بلافاصله بعد از کلیک کردن روی گزینه ای که در قسمت بالا عرض کردم ، پنجره ای باز میشه و از شما میخاد که یه فولدر رو از هاردتون انتخاب کنید . در صورتی هم که خواستید میتونید یه فولدر جدید بسازید .

من یه فولدر جدید به نام Scrapbook export ساختم و قصد دارم صفحات ذخیره شده رو توی این فولدر بریزم .

دکمه OK رو بزنید تا فولدر شما به منظور گرفتن خروجی انتخاب بشه .

از سمت راست تمامی صفحاتی که ذخیره شده رو میبینید . دکمه Shift رو بگیرد و روی اولین آیتم و بعدش روی آخرین آیتم کلیک کنید تا همه موارد انتخاب بشن .

حالا خیلی راحت روی دکمه Export کلیک کنید .

بعد از چند ثانیه ( مدت زمانش بستگی به تعداد صفحات ذخیره شده داره ) عملیات گرفتن خروجی تموم میشه و میتونید با خیال راحت اون فولدری رو که انتخاب کرده بودید رو ، روی یه سیستم دیگه منتقل کنید یا یه جای مطمئن بزاریدش تا در مواقع دیگه که نیازتون شد ازش استفاده کنید .

فقط یه نکته میمونه که باید بگم . وقتی که رفتید سراغ اون فولدر که خروجی مربوطه داخلش هست ، همه صفحه ها داخل فولدرهای مجزا هستن که از اسماشون میتونید متوجه بشید که دنبال کدوم صفحه میگردید . وقتی فولدر مورد نظرتون رو پیدا کردید ، بازش کنید . فایل اصلی صفحه ( که فرمتش HTML هست ) ، با نام index مشخص شده .

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام عليرضا جان
    به نظرم شما در نظرات سوال من رو در اين مورد رو در گويا آي تي ديديد.
    واز پيگيري اين مطلب بسيار ممنون
    ولي من ميخوام اون صفحات رو تبديل به صفحات mht ياmaf کنم
    که با افزونه هاي unmht ,arshive format امتحان کردم که وقتي گزينه ذخيره تمام تب ها رو انتخاب کردم فقط تب اول رو ذخيره کرد
    ممنون ميشم در اين مورد من رو راهنايي کنيد
    چون واقعا با انبوه صفحات ذخيره شده توسط اسکرپ بوک مشکل دارم
    چون هر صفحه حدود100تا فايل ديگه روهم با خودش يدک ميکشه که هنگام اسکن و رايت کردن اونا به دي وي دي مشکل پيدا ميکنم.

  2. سلام
    ببخشید نرم افزار یا راهی برای کنترل ورود و خروج داده با فایر فاکس وجود داره؟؟؟
    کارم خیلی واجبه
    ممنون میشم اگر هست بگید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *