چگونه می توانید موتورجستجوگر پیش فرض کروم خود را به حالت انگلیسی تغییر دهید .

  • 1390/1/27
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

 

موتور جستجوی پیش فرض گوگل کروم ، همان گوگل است که از جهاتی خیلی خوب به نظر می رسد ولی با این حال اشکالاتی هم دارد به طور مثال این موتور در این حالت به صورت محلی کار می کند یعنی زبان محلی را به طور پیش فرض انتخاب می کند مثلا فرانسوی یا عربی ! این وضعیت باعث تاثیر گذاری آن بر روی عملکرد و دیگر  ویژگی های آن شده است به طور مثال گاهی بر روی چیدمان حروف تاثیر گذار است .در اینجا ما به شما یاد می دهیم که چگونه این مشکل را درست کنید و گوگل را در حالت بین المللی داشته باشید . با ظاهر و ویژگی هایی به زبان انگلیسی  .

 

در ابتدا ما باید بدانیم و برای خودمان مشخص کنیم که قصد ما از جستجو چیست و چه چیزی را می خواهیم. به وب سایت موتور جستجوگر گوگل google.com بروید و یک جستجوی ساده برای یک کلمه ی ساده مثل “cats”. داشته باشید . بعد از اینکه کلید اینتر را زدید URL بالای صفحه در نوار آدرس تغییر می کند و به چیزی شبیه به آدرس زیر در می آید .

 

http://www.google.com/#sclient=psy&hl=en&site=&source=hp&q=cats&aq=f&aqi=g1g-s1g3&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.&fp=369c8973645261b8

 

اگر بخواهید ویژگی های جستجوی خود را شخصی سازی کنید و آنها را تغییر دهید . بر روی Advanced Search یا جستجوی پیشرفته کلیک کنید. به عنوان مثال من می خواهم که گوگل نتایج را به نسبت سطحی که لازم است تفسیر کند، بنابراین متوجه می شوم که خواندن آنها سخت می شود :

به یاد داشته باشید هرچیزی را که تغییر می دهید از حالا به بعد به صورت تنظیمات شخصی شما در می آید . پس به طور خاص درباره ی “cats” را انتخاب نکنید چرا که همیشه برای شما ذخیره می شود . هنگامی که کارتان با آپشن های پیشرفته تمام شد بر روی Advanced Search کلیک کنید . حالا ما یک رشته ی جدید در نوار آدرس خود داریم :

 

http://www.google.com/search?q=cats&hl=en&num=10&lr=&ft=i&cr=&safe=images&tbs=rl:1

حالا این رشته را در جایی مطمئن کپی کنید ( به طور مثال ویرایش گر متن ) بر روی نوار آدرس کروم راست کلیک کنید و بر روی ویرایش موتورهای جستجو (Edit search engines)  کلیک کنید

 

کروم به ما اجازه نخواه داد تا موتورهای جستجوی پیش فرش آن را ویرایش کنیم. بنابراین ما به سادگی یکی جدید می سازیم و آن را به حالت موتور جستجوی پیش فرض تبدیل می کنیم. بر روی Add کلیک کنید تا یک موتور جستجوی جدید اضافه کنیم .

 

در زیر نام ، هر چیزی را که دوست دارید بنوبسید به طور مثال : “Custom Google Search” یا هرچیزی که دوست دارید و  آن را متناسب می دانید .در کروم همچنین شما باید یک کلمه ی کلیدی خاص را مشخص کنید مهم نیست که چه کلمه ای باشد چرا که شما این را به طور پیش فرض برای خودتان انتخاب می کنید .

 

بعد از اینکه یک نام و یک لغت کلیدی مشخص کردید  رشته ی جستجوی خود را در قسمت خالی URL  بگذارید .

 

قدم بعدی ، همان طور که کروم خودش به طور کمکی به آن اشاره می کند این است که کلمه ی “cats” را در رشته ی جستجوی ما را با رمز مخصوصی به صورت , %s جایگزین می کند . این رمز به جای هرچیزی که ما به دنبال آن می گردیم جایگزین می شود.

هنگامی که این کار تمام شد ، بر روی OK کلیک کنید . موتور جستجوی جدید شما در پایین یک لیست بزرگی از موتورهای جستجو نمایش داده می شود . اطمینان حاصل کنید که آن انتخاب شده است و سپس بر روی Make Default  کلیک کنید  که با این کار شما آن را به حالت پیش فرض تبدیل می کنید .

همه اش هم این بود ! از حالا به بعد وقتی که به طور مستقیم در نوار آدرس کروم چیزی را می خواهید سرچ کنید به طور مستقیم به صفحه ی جستجویی که برای خودتان ساخته اید برده می شوید .

منبع :How-to GeeK

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *