انتقادات از هکر پلی‌استیشن به دلیل سازش با سونی

  • 1390/1/27
  • ITTeach
  • 2

اگر منتظر بودید تا شاهد یک دعوای درست و حسابی بین سونی و جورج هاتز معروف به «جوهات» هکر پلی استیشن ۳ باشید٬ حالا باید به تماشای یک پایان غیر منتظره بنشینید. همان طور که ناتان گریسون٬ خبرنگار خودمان٬ دیروز گزارش داد٬ هاتز موافقت کرد که دیگر هیچ‌گاه تکنولوژی لازم جهت «دور زدن هیچ یک از TPMهای محصولات سونی» را منتشر نکرده و تا پایان عمر از شراکت در چنین فعالیت‌هایی خودداری کند. قطعا این پایانی نبود که طرفداران هاتز در انتظارش بوده باشند و حالا هکر سابق پلی استیشن ۳ دارد با آتش بازی می‌کند.

هاتز در وبلاگ خود اعلام کرد که هدفش از پیوستن به تحریم سونی٬ تشویق کردن دیگران به این کار است. اما وی مفاد قرارداد خود با سونی را افشا نکرده است و البته نمی‌تواند چنین کاری کند مگر اینکه بخواهد توافقنامه را زیر پا بگذارد که در این صورت ۱۰ هزار دلار جریمه خواهد شد. چرا این موضوع برای طرفدارن هاتز اهمیت دارد؟ این چیزی است که هاتز پیش از امضای توافقنامه گفته بود:

«اگر سونی تصمیم بگیرد سازش کند آن وقت چه؟ بیایید فرض کنیم این چنین شود. من مایلم در شرایط توافقنامه قید شود که فن‌آوری OtherOS به همه دستگاه‌های پلی استیشن ۳ بازگردد و سونی در وبلاگ پلی استیشن به خاطر حذف کردن این فن‌آوری ]در نسخه‌های جدیدتر پلی استیشن ۳ [ عذرخواهی کند».

حالا طرفداران هاتز٬ که برخی از آن‌ها برای نبرد حقوقی علیه سونی به او کمک مالی کرده‌اند٬ اورا به دلیل سازشکاری مورد انتقاد قرار می‌دهند.

شخصی در وبلاگ هاتز نظر خود را اینگونه نوشته است: «به همین راحتی سر یک شغل سازش کردی و پول مردم را از آن‌ها گرفتی و به آن‌ها امید واهی دادی که حقوقشان را پس می‌گیری؟ می‌خواهی با پولی که به تو دادند تا از آن در نبرد حقوقی استفاده کنی چکار کنی؟ امیدوارم پول همه مردم را به آن‌ها برگردانی چون سر قولت نماندی».

هاتز٬ که شغلی در سونی نگرفته٬ می‌گوید که در مطلب آینده وبلاگش تکلیف این پول‌ها را مشخص می‌کند و اینکه «مردم را خوشحال خواهد کرد» اما قضیه درباره آن پول‌ها نیست.

یک نظردهنده دیگر می‌نویسد: «به نظر می‌رسد سونی برنده شده است. در دادگاهی حضور پیدا نکردند تا ثابت شود که اقداماتشان اشتباه بوده است. نه دادگاهی برگزار شد٬ نه اقامه دعوایی شد. هیچ دلیلی وجود ندارد که سونی در آینده هم این اقدامات را تکرار نکند. البته خیلی خوب است که همه چیز تمام شد و مردم می‌توانند سر زندگی‌شان برگردند اما فکر می‌کنم مردم انتظار دعوایی بیشتر از این داشتند».

موضع شما در این باره چیست؟ آیا هاتز باید پول‌هایی را که برای نبرد حقوقی‌اش به صورت اعانه دریافت کرده بود به مردم بازگرداند؟

منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. واقعا که حالم از این کارای سونی به هم میخوره!!! این جئو هاتز اومد iOS رو که یکی از معروف ترین سیستم عامل های موبایل هست رو هک کرد، اپل هیچی نگفت . حالا بعد عمری یه آدم درست و حسابی پیدا شده میخواد PS3 رو هک کنه ، سونی این مسخره بازی ها رو در میاره؟؟؟!!! واقعا که سونی یه چیزیش میشه…
    تازه چند تا از دوستای من منتظر بودن این جئوهات بیاد بوت رام سونی اریکسون X10 رو بشکنه، حالا اومده با سونی آشتی کرده؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *