سمساری اینترنتی با نام همينا (خرید و فروش اجناس دست دوم)

  • 1390/1/28
  • ITTeach
  • 66

امروزه در وب فارسی تعداد سایت های نیازمندی و آگهی رو به افزایش است. اما در کنار اینها ، جای خالی سایتی برای خرید و فروش اجناس دست دوم توسط مصرف کنندگان عادی ، یا به عبارتی یک سمساری اینترنتی خالی بود. تا اینکه سایت همینا در مهرماه سال 89 شروع به کار کرد.

ماموریت همینا به وجود آوردن بستری برای خرید و فروش اینترنتی کالاها می باشد که به هدف اولیه خود یعنی ایجاد محیطی امن در اینترنت جهت خرید و فروش کالاها متعهد شده است و براساس آن مشتریان به راحتی قادر به مبادله اجناس دست دوم خود نیز می باشند

همینا امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است که برخی از آنها به شرح زیر است:

کسانی که قصد فروش کالای خود را دارند با گرفتن عکس از کالا و قیمت گذاری و شرح مشخصات، کالای خود در سایت قرار می دهند که پس از تایید مدیر سایت، به نمایش در می آید. هرچه شرح مشخصات کالاها کامل تر و عکس ها واضح تر باشند، شانس کالاها برای فروش رفتن بیشتر خواهد بود.

کالای فروشندگان بدون پرداخت هزینه و بدون محدودیت زمانی در سایت نشان داده می شود.

اطلاعات شخصی فروشندگان از قبیل شماره تلفن، آدرس، ایمیل و … به هیچ وجه در معرض دید کاربران قرار نمی گیرد و به همین دلیل مزاحمتی برای فروشندگان ایجاد نخواهد شد.

امکان درج نظرات و پرسیدن سوال برای کالاها وجود دارد و فروشندگان به سوالات پاسخ خواهند داد.

در قسمت فرم خرید کالاها، امکان درج قیمت پیشنهادی خریداران وجود دارد به صورتی که تیم همینا در امر چانه زنی برای تسهیل روند خرید و فروش نیز به کاربران کمک می کند.

درصورت درخواست خریدار و فروشنده برای حمل کالا توسط همینا ، این کار انجام خواهد شد و  هزینه حمل به عهده کسی است که در ابتدای امر در فرم فروش کالا مشخص شده است.

هنگامی که فرآیند فروش کالا کامل شود، کارمزدی از فروشندگان دریافت می شود که تعرفه آن بر حسب قیمت کالا متفاوت است.

خریداران پس از رویت کالا مبلغ موردنظر را می پردازند .

در پایان باید متذکر شوم که هدف همینا ایجاد بستری مناسب برای تسهیل خرید و فروش کالاهای دست دوم افراد است که بی شک این موضوع نیاز به فرهنگ سازی و حمایت بیشتر دارد.

با مراجعه به اين آدرس haminaa.com ميتونيد كالا‌هاي دست دوم رو ببينيد و يا هم خريد كنيد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 66 دیدگاه
  1. با سلام
    من اتفاقا توی این سایت عضو هستم و خیلی از وسایلم رو با قیمل های خوب فروختم!به دوستان هم پیشنهاد می کنم بیایند و عضو بشوند و از مزایای این سایت استفاده بکنند.

    1. تابلوه طرف واسه بازارگرمی اومده در مورد سایتش میحرفه!!

  2. سلام
    به نطر من وجود اين جور سايتها واقعا لازمه و بايد خريد و فروش از طريق اينترنت جا بيفته و معمولي بشه و كاملا مورد اعتماد جامعه قرار بگيره.
    براتون آرزوي موفقيت ميكنم.

  3. منم موافقم باید جا بیافته این فرهنگ خرید و فروش از طریق اینترنت!سایت همینا فکرکنم گزینه ی خوبی باشه!از مدیر مسئول این سایت تشکر می کنم چون همچین سایتی رو معرفی کرده!

  4. سایت جالبیه. امیدوارم فرهنگش جا بیفته. مثل خیلی از کشورهای پیشرفته. موفق باشید

  5. چه جالب!
    گویا آی تی هم که جدیدا نصف مطالبش ، مطالب فروشی!! شده
    مثل خیلی از مجلات و روزنامه های فیزیکی و مجازی..

    ولی هر نشریه ای که به این سمت میره ،مطمئنا رو به زوال میره
    اون دوستی هم که نظر دادن به نام ریحانه… مشحصا صاحب همون سایت هستن

    1. سلام
      ميشه مثال بزنيد كدوم مطالب ما اونم نصف مطالبي كه منتشر ميكنيم مطالب فروشي هستش؟
      بعدشم شما اومدي گفتي رو به زوال ميره
      اصلا تو مجله ما تبليغات ميبينيد؟
      خيلي زود و بد قضاوت ميكنيد
      موفق و پيروز باشيد

    2. تبلیغات به اسم تبلیغات نه…. دیده نمیشه
      ولی این نوع مطالب ، به نظر میاد برای انتشار هزینه ای پرداخت میکنن….
      وگرنه یه ایده قدیمی که Ebay چندین ساله که خییییلی کاملتر از این رو ارائه کرده رو به عنوان ایده ناب معرفی کردن ، دلیل منطقی نمیتونه داشته باشه.

      ضمنا من از کاربرای ثابت سایتتون هستم… اینا هم انتقادی بود که عرض کردم خدمتتون… حالا اگه ناخوشایند هست ، حذفشون کنین . نه اینکه اجازه بدین بقیه بی احترامی کنن به یه منتقد

    3. سلام احسان جان.

      امروز با مسولان سایت zoodfood.com صحبت کردم که در مورد سایتشون مطلب بنویسیم و باهاشون مصاحبه کنم.

      اولین چیزی که اون آقا از من پرسید این بود که چه مبلغی باید پرداخت کنن بابت هزینه این کار.

      وقتی من گفتم هیچی!!! اون آقاهه از تعجب شاخ در آورده بود.

      احسان عزیز، برای معرفی ایده‌های کار آفرینی و نوآورانه در گویا آی‌تی هیچ مبلغی از اون صاحب ایده دریافت نمی شه.

      حالا اگر شما این حقیقت رو نمی تونی بپذیری، شاید ایراد از جامعه‌ی ماست که در اون فرهنگ کمک به پیشرفت دیگران بدون چشمداشت جا نیفتاده. اما من باز هم اینجا تأکید می‌کنم که هر فردی که ایده‌ای در حوزه تجارت الکترونیکی داشته و اونو پیاده سازی کرده، می‌تونه خودش و وب‌سایتش رو از طریق ایمیل به ما معرفی کنه و ما پس از بررسی در مورد صحت موضوع، ایده و کسب و کارش رو در گویا آی‌تی معرفی خواهیم کرد.

      سربلند باشی دوست خوبم.

    4. اقای احسان خوب نیست انقدر زود قضاوت کنید. مسئولان گویا ای تی بعد اینکه ما سایتمون رو بهشون معرفی کردیم حاضر شدن ما رو بدون دریافت هیج هزینه ای معرفی کنن. بهتره بدونید سایت همینا در چندین همایش کارافرین بعنوان یک ایده نو معرفی شده و به زودی می تونید مصاحبه مدیران جوان همینا رو در همشهری جوان هم ببینید! قطعا معرفی سایت های ایرانی از قبیل همینا نه تنها موجب زوال گویا ای تی نمیشه بلکه موجب تشویق بقیه به ایجاد کارهای نو میشود.
      خوبه گاهی عینک بدبینی رو از چشمانمون برداریم….

    5. ببینین…
      بحث من در مورد ایده سایت شما نیست اصلا…
      ضمنا کلمه ” ایده نو ” رو هم قبول ندارم . چون سایتتون ایده نو ای نداره…
      این کار رو که مدتها قبل سایتهای یگه انجام دادن…..

      الان هم همه سایتهای تبلیغاتی تقریبا مشابه همین کار رو انجام میدن
      تازه خیلی هم راحت تر… چون مشخصات آگهی دهنده برای بقیه قابل مشاهده هست و فروش بدون واسطه و پورسانت انجام میشه
      میتونین خودتون یه بار توی ایستگاه دات کام امتحان کنین

      بهتره وقتی ادعای معرفی ایده نو رو داشته باشیم که واقعا ایده بکری ارائه کرده باشیم

      موفق باشین

    6. دوست من من خوشحالم که سایت ما باعث شد گویا آی تی بیش از پیش در جهت معرفی کارآفرین ها قدم برداره. و اما درباره همینا…
      قطعا ما اگر ادعایی در زمینه ایده نو داریم دلایلی هم برای اون داریم. بهتره مقایسه ای بین همینا و سایت هایی مانند ایستگاه و لوکوپوک کنید. ما با دونستن وجود چنین سایت های موفق تبلیغاتی بازهم همینا را یک ایده نو میدونیم. تمرکز همینا بر کالاهای دست دوم هست چیزی که کمتر میتونید در سایت های ایرانی ببینید. در همینا مصرف کننده های عادی هستند که هم خرید میکنند و هم فروشنده اند. اینکه شما در همینا نمیتوانید اطلاعات تماس فروشنده ها را ببیند دقیقا یکی از نقات قوت همینا جهت حفظ اطلاعات شخصی کاربران است.باز هم من به شما پیشنهاد میکنم همینا را با سایت های تبلیغاتی مقایسه کنید؛ قطعا خودتون تفاوت ها را بهتر درک خواهید کرد…
      شاد باشید

    7. سلام
      اقای احسان چرا جلوی سایت های ایرانی مثل همینا جبهه گیری می کنید؟
      ebay یه سایت خارجی هستش که توی کشور دیگه ای هست خدماتی هم به ایران و ایرانی جماعت نداره!حالا یه سایت به ظاهر مشابه مثل همینا اومده داره کارهاش رو با موفقیت انجام میده اون وقت شما با بی رحمی هرچه تمامتر میگید که ایده نو نیست؟
      عضویت توی همینا رایگان هستش من کالاهام رو گذاشتم،فروش هم داشتم بدون هیچ گونه مزاحمتی!با من مدیران سایت همینا تماس می گرفتن نه مثل بقیه سایت ها که شماره ی من مشخص میشه برای همه و خیلی ها قصد مزاحمت رو دارن نه خرید؟

    8. سلام
      من با احسان موافقم حالا خوبه که مطالب اصلی همینا رو بعد از این نظرات مهم نذاشتین
      حقیقتش من قبلاْ همیشه از لینک پایین سایت شما وارد فیس بوک می شدم حالا همچین شده که نیم ساعت باید از نظرات حضار محترم اسکرول کنم تا به فیس بوک برسم … مملکته داریم؟ اینم از سایتهاش همینا مملکت و خراب کردن

    9. جواب شما رو هم که یه نفر از جنس خودتون و با همون سطح فرهنگ و ادب باید بده
      ولی جملتون رو منم تایید میکنم و تکرار : اللهم اشفع کل مریض

    10. احسان جان، ما مصاحبه و معرفی وب‌سایتهایی مثل:

      echarge.ir
      iface.ir
      zoodfood.com
      adinekala.com
      harajer.ir
      digikala.com

      و … خواهیم پرداخت.

      ان شا الله توی مصاحبه ها، من از مدیران این سایتها می‌پرسم که ازشون مبلغی دریافت شده یا نه. فکر کنم اینجوری خیال همه راحت بشه که آیا گویا آی‌تی فروشی شده یا نه.

      از شما که دوست و یازدید کننده ی خوب و همیشگی ما هستی انتظار نداریم که اگر ما داریم تلاشی در جهت فرهنگسازی در حوزه اینترنت و تجارت الکترونیکی و کارآفرینی انجام می‌دیم، شما ما رو به فروختن اخلاقیاتمون متهم بکنی.

      سلامت و سربلند باشی

  6. دوست عزیز اقای احسان این طور نیست من یکی از کاربران سایت هستم مثل خیلی از کاربران دیگه تبلیغات دوستان رو توی نمایشگاه بهاره دیدم و توی سایت عضو شدم!فروش های خوبی داشتم!در ضمن من از تمام افرادی که اینجا فعالیت می کنند و خواهان اشاعه ی این فرهنگ (خرید و فروش مجازی)هستند تشکر می کنم ،در ضمن چه ایرادی داره که همچین سایت با محتوایی از کارافرینان ایرانی یاد بکنه!حتما باید از کارافرینان خارجی مثل EBAY یاد بشه؟از مسولان سایت هم میخوام به نظرات همچین ادم هایی ترتیب اثر ندن و کارافرین های دیگر رو مطرح کنند.

    1. آره جون عمته تو هم مثل ما کاربرمعمولی سایت هستی؟؟؟؟!!!!!
      یا شایدم یکی از مدیرای سایت باشی!!

  7. سلام،

    چقدر خوبه اگر ما وقتی پیشرفت و موفقیت دوستانمون و هم میهنانمون رو می‌بینیم به اینکه یه ایرانی تونسته به پیروزی در عرصه‌های مختلف برسه افتخار کنیم و ما هم با شادی اون افراد خوشحال بشیم.

    ان شا الله از این هفته به بعد، هر هفته در مجله اینترنتی گویا آی تی به معرفی یه سایت و یه ایده‌پرداز دیگه خواهیم پرداخت.

    فکر می‌کنم این کار برای خیلی از بازدید کننده‌های وب‌سایت جالب باشه.

  8. یعنی میشه این توقع رو از اقای حسین میری داشته باشیم که هر هفته یا هر دوهفته یکبار یه سایت کارافرینی رو معرفی کنن؟

    1. ما داريم همينكار رو ميكنيم و سعي ميكنيم سايتهاي نوپا و ايده‌آل و سايتهايي كه نياز جامعه فارسي زبان ايراني رو در دنياي مجازي پر ميكنه معرفي ميكنيم

    2. من از طرف آقاي ميري عزيز قول نمي‌دم (كه البته مي‌دونم ايشون هم موافق اين كار هستن) اما توي راديو گويا ان شا الله از همين هفته اين كار رو آغاز مي‌كنيم.

      برنامه‌ريزي لازم براي 8 هفته آينده هم از الآن كم كم داره انجام مي‌شه و تقريبا افرادي رو كه قراره باهاشون مصاحبه كنيم مشخص هستن.

      براي همين مسأله با سازمان همياري اشتغال، پارك‌هاي فناوري، مراكز كار آفريني جهاد دانشگاهي، مراكز كارآفريني شهرداري و … هم داريم مذاكره مي‌كنيم كه گزارشات و آمار و مصاحبه‌هايي در مورد كارآفرينان و ايده‌پردازان حوزه تجارت الكترونيكي انجام بديم.

      موفق باشيد

  9. آقایون آی تی سلام

    کارتون خیلی قشنگه .خوشم اومد از ایده هاتون.گسترش فرهنگ استفاده از اینترنت و امکانات اون وظیفه هر ایرونیه که مملکت و پیشرفت اونو دوست داره .معرفی ایده های نو یعنی یاداوری امکانات موجود در اینترنت و بسط فرهنگ استفاده از اونا.دستتون درد نکنه منتظر تشکر همه مردم ایران از امثال شما بخاطر ایده هاتون هستم.

  10. خوشحالم که انقدر به این فرهنگ سازی ها تو کشورمون اهمیت میدید. هم شما مسئولان گوی آی تی و هم خوانندگان محترم.

  11. این اقای احسان گویا از یک بیماری روانی ناشناخته رنج می برن…
    دوستان شب جمعه نزدیکه…همه واسش دعا کنید…التماس دعا

    1. مرسی از لطفتون
      شما که یه بحث ساده و یه انتقاد عادی رو نمیتونین منطقی و بدون بی احترامی ادامه بدین بیمار روانی هستین یا من ؟
      ایشالا که فرهنگ استفاده از اینترنت توی کشورمون پیشرفت کنه … نت جای آدم بی فرهنگ نیست.

  12. سلام به همه ي دوستان عزيز
    به نطر من اين جور صحبت كردن تو اين محيط هاي فرهنگي خوب نيست. ( سمانه خانم )
    احسان خان شما هم اينقدر بدبينانه به سايت همينا نگاه نكنيد . نو بودن ايده اين نيست كه يه چيز خارق العاده رو ارائه كني نو بودن به اينه كه با يه كاره ظريف و تازه هرچند كوچك مسير كارو عوض كني مثل همينا كه با ايجاد فضاي خريد و فروش اجناس دست دوم مسير يكنواخت موجود رو عوض كرد كه خيلي عاليه و بايد از مسئولين گويا آيتي هم بابت معرفي اين سايت خيلي تشكر كنم.
    اميدوارم با معرفي يه همچين سايت هاي كارآفرينانه اي مارو بيشتر خوشحال كنند.

  13. من که اینجا توهینی ندیدم !این خانم سمانه هم شاید بعد خوندن حرف های احسان عصبی شده و این ها رو نوشته!انقده کشش ندید!گویا ای تی نمیتونه این نظر رو حذف کنه؟؟؟؟!!!

  14. سايت همينا واقعا ايده نوعيه براي مديران جوان اين سايت ارزوي موفقيت ميكنم.

  15. باسلام وارزوی توفیق من بدنبال یکدست مبل راحتی شیک وباقیمت 500هزار تومان وتمیز-ایا در بساطتان هست منتظر جوابم متشکرم.فاضلی

    1. من یه دست مبل تمیز به قیمت 800 هزار دارم که قصد فروش دارم اگر مایل بودید .منتظرم.مرسی.

  16. ازطریق کندوگفتگوی اعضای گروهتان رادیدم بنظرم جالب امد من لیسانس روانشناسی هستم بدم نمی اید قاطی گروهتان شوم ولی الان ایده ای ندارم

  17. سلام.وقتی حدف شما را از تلویزیون شنیدم کنجکاو شدم سایت شما را ببینم.این را برای پیشرفتتان مینویسم: به هیچ کس جز خودت متکی نباش.آنوقت طوری پیشرفت میکنی که جزء برترین موجودات میشوی (فضایی)

  18. گاهی اوقات لازمه بعضی از افراد بی فرهنگ در مکانهای با فرهنگ حظور داشته باشند تا میزان فرهنگ افراد آن مکان مشخص شود.پاسخ به گفته هایشان مهم نیست.حظورشان لازمه پیشرفت است.(فضایی)

  19. سلام
    من باكارشما درشبكه 4آشناشدم
    ميخواستم بدونم ميتونم باگروه تون همكاري كنم ياخير؟

    1. سلام و خسته نباشيد
      لطفا به خود سايت همينا مراجعه كرده و در اون سايت درخواست همكاري بديد
      موفق و پيروز باشيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *