Kingmax کارت حافظه‌ای از نوع SDXC که ضد آب است تولید کرد

  • 1390/2/9
  • عليرضا شیری
  • 0

در حال که تکنولوژی سریعا پیشرفت می‌کند، مردم نیز خواهان محصولاتی قابل اطمینان‌تر هستند. عکس‌ها و فیلم‌ها و موزیک‌ها و بازی‌ها روز به روز حجیم‌تر شده و نیاز به سرعت بیشتر انتقال داده دارند. معمولا مشتریان از کارت‌های حافظه به علت کمی سرعت ناراضی هستند، چرا که با سرعت کم نمی‌توان عکس‌ها یا فیلم‌های با کیفیت گرفت.

Kingmax تولیدکننده‌ی سریع‌ترین کارت‌های حافظه در جهان این بار با کارت حافظه‌ی ضدآب و ضد گردوخاکی که سرعت و حجم بالایی دارد وارد عرصه‌ی رقابت شده است. این کارت از کلاس 10 SDXC است و ظرفیت آن 64 گیگابایت می‌باشد.

کارت حافظه‌ی جدید Kingmax با معیارهای SDA (مخفف Secure Digital Association’s به معنی انجمن امنیت دیجیتالی) سازگاری دارد، سرعت خواندن این کارت 65 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 40 مگابایت در ثانیه است.

کارت حافظه‌ی مورد نظر مشخصات SD 3.01 را دارا می‌باشد که در این ساختار این نسخه باس مافوق سریع 1 اضافه شده است، باس مافوق سریع 1 (UHS-I : Ultra High Speed Bus 1) تنها در مورد کارت‌هایی در کلاس SDHC و SDXC به کار برده می‌شود. از طریق این باس می‌توان سرعتی تا 104 مگابایت در ثانیه فراهم کرد.

با به کارگیری کارت‌های حافظه‌ی Kingmax SDXC UHS-I و SDHC UHS-I در کنار وسیله‌ای که از UHS-I پشتیبانی کند، می‌توان فیلم‌های با رزولوشن بالا (HD) گرفت در حالی که به طور هم‌زمان کارهای دیگری مربوط به ضبط فیلم انجام می‌شود، سرعت کارت حافظه به قدری بالاست که محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

 

وسایلی که برای استفاده از کارت حافظه‌ی Sطراحی شده‌اند می‌توانند کارت‌های حافظه‌ی قدیمی‌تر مثل SDHC و SD را مورد استفاده قرار دهند اما دقت کنید که کارتی از نوع SDXC تنها روی وسیله‌ای قابل استفاده است که از SDXC پشتیبانی کند.

کارت حافظه‌ی SDXC از جدیدترین سیستم فایل exFAT (Extended File Allocation Table) پشتیبانی می‌کند و می‌توان ایمیج DVD یا فیلم‌های حجیم HD یا هارد نرم‌افزارهای ماشین مجازی که بیش از 4 گیگابایت حجم دارد را روی آن ذخیره کرد، در واقع مشکل سیستم فایل FAT32 که نمی‌شد فایلی با ظرفیت بیش از 4 گیگابایت را روی آن ذخیره کرد در مورد این کارت‌ها وجود ندارد.

در این سیستم فایل فضای خالی بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد از اینکه فایل روی آن به صورت تکه تکه قرار گرفت، ظرفیت خالی بیشتری باقی می‌ماند. سرعت انتقال فایل‌های حجیم نیز در این سیستم فایل بیشتر است. ذخیره کردن عکس‌های با کیفیتی که فشرده شده نیستند و پشت سر هم توسط دوربین ذخیره می‌شوند با استفاده از این کارت‌های سریع ممکن می‌شود، همچنین ذخیره کردن فیلم‌های HD که فشرده شده نیستند و حجم بسیار بالایی دارند توسط این کارت‌ها ممکن است.

کارت حافظه‌ی جدید Kingmax با آخرین نسخه‌های سیستم عامل ویندوز سازگاری کامل دارد/ف از ویندوز XP تا ویندوز 7 همگی پشتیبانی شده است. قابلیت‌هایCPRM (مخفف Content Protection for Recordable Media به معنی حفظ محتوا برای وسایل ذخیره‌سازی) و ECC (مخفف Error Coretion Code به معنی کد تصحیح خطا) و همچنین تراز کردن مقدار فرسایش در این محصول وجود دارد که باعث می‌شود بازدهی و قابلیت اطمینان آن بالا برود. یک سوییچ برای جلوگیری از نوشته شدن اطلاعات در کنار کارت قرار دارد که مانع از نوشته شدن تصادفی اطلاعات حین کار می‌شود و اطلاعات را امن‌تر نگه می‌دارد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمی Kingmax مراجعه کنید.

امکانات:

سرعت و حجم بالا برای کار با فیلم‌های HD و عکس‌های حجیم

محافظت در برابر کپی، پشتیبانی از CPRM

سازگاری با وسایلی که کارت SDXC به آن‌ها متصل می‌شود، وسایلی که کارت SD یا SDHC را پشتیبانی می‌کنند نمی‌توانند از این کارت استفاده کنند

سوییچ مکانیکی برای جلوگیری از نوشته شدن اطلاعات به طور تصادفی

ضد آب و گردوخاک (فقط مدل SDXC ضد آب است)

مشخصات:

ظرفیت: 64 گیگابایت

سرعت: Class 10

واسط اتصال: SDXC UHS-I (UHS104)

ابعاد: 24 در 32 در 2.1 میلی‌متر

وزن: 2.1 گرم

سیستم فایل: exFAT

دمای کاری: 25- تا 85 درجه‌ی سانتیگراد

دمای انبارداری: 40-  تا 85 درجه‌ی سانتیگراد

سازگاری با RoHS

سازگاری با سیستم عامل‌های ویندوز 7، ویندوز ویستا (سرویس پک 1 و جدیدتر)، ویندوز XP (سرویس پک 2 یا جدیدتر) با آپدیت exFAT

منبع: techpowerup

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *