LG استفاده از پردازنده‌های ARM را گسترش می‌دهد

  • 1390/2/10
  • عليرضا شیری
  • 2

ARM یکی از سازندگان میکروپردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی و کمپانی LG روز دوشنبه قراردادی منعقد کردند که به موجب این قرارداد LG می‌تواند به تولید میکروپردازنده و پردازنده‌های گرافیکی و همچنین Soc یا سیستم روی چیپ (System on Chip) بر اساس تکنولوژی‌های ARM Cortex-A15 و Mali-T604 بپردازد.

نایب رئیس بخش فروش ARM در این‌باره می‌گوید:

با دستیابی LG به آخرین تکنولوژی‌های ARM، از این پس شاهد پیشرفت LG در صنعت تولید نمایشگرها، وسایل جانبی، گوشی‌ها و تبلت‌ها خواهیم بود.

LG اولین باردر سال 1995 قراردادی با ARM منعقد کرده و از پردازنده‌های ARM در محصولات خود از تلویزیون‌های دیجیتال گرفته تا هدست استفاده کرد. قرارداد جامعی که اکنون بین LG و ARM بسته شده، استراتژی تولید محصولاتی مثل گوشی، تبلت، ست تاپ باکس (STB : Set Top Box)، تلویزیون دیجیتال و شبکه‌های هوشمند با استفاده از پلتفرم ARM را معین می‌کند. ARM Cortex-A15 میکروپردازنده‌ایست که ARM برای سرورها در نظر گرفته، بنابراین ممکن است LG به بازار محصولات سرور هم وارد شود.

Boik Sohn نایب رئیس کمپانی LG در این‌باره می‌گوید:

قابلیت گسترش پردازنده‌های ARM در کنار محیط نرم‌افزاری مناسب زمینه را برای تولید پلتفرم‌های باز، اتصالات درایوهای مختلف و تعامل با وب به شکلی هوشمندانه ممکن شود. این لیسانس جدید ما را از تکنولوژی نسل بعدی پردازنده‌ها بهره‌مند می‌کند و می‌توان آن را در تولید وسایلی مثل تلویزیون‌های دیجیتال هوشمند و گوشی‌ها و سایر وسایل دارای نمایشگری که می‌توانند به وب متصل شوند، مورد استفاده قرار داد.

منبع: xbitlabs

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. اینها یه سری اطلاعات در مورد پردازنده های ARM هست که الان روی گوشی های دو هسته ای هم استفاده میشه و روز به روز در حال پیشرفته
    دیدم ال جی لیسانس نسل بعدی رو هم گرفته گفتم خبرش رو براتون بذارم شاید مفید واقع بشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *