با استار پلیر هاینیکن در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کنید (از طریق آیفون و فیس‌بوک)

  • 1390/2/21
  • علیرضا
  • 3

برای آن دسته از افرادی که علاقه‌ای به فوتبال ندارند (منظور فوتبال آمریکایی نیست) عرض کنم که لیگ قهرمانان اروپا جایی است که باشگاه‌های فوتبال اروپایی٬ برای کسب یکی از معتبرترین جام‌های جهان٬ رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به طور کلی٬ برای موفق شدن در فوتبال باید بتوانید بازی را اداره کنید٬ درک قابل قبولی از بازی زیبا داشته باشید و در موقع لزوم واکنش مناسب نشان دهید. استار پلیر ((Star Player کمی تفاوت دارد و به صورت موازی و همزمان با مسابقات فوتبالی که در منزل٬ کافه و یا در منزل دوست خود در حال تماشایش هستید اجرا می‌شود. هاینیکن (Heineken) اسمش را «تصویر مضاعف» گذاشته است – جلوی تلویزیون می‌نشینید٬ مسابقه را تماشا می‌کنید و با موبایلتان ور می‌روید. حالا می‌توانید به وسیله استار پلیر با یک تیر دو نشان بزنید. استار پلیر یک برنامه رایگان فیس‌بوک و اپل است که همزان با مسابقه فوتبال٬ دانش و آگاهی شما را به چالش می‌کشد.

 

لطفا به یاد داشته باشید که تصویر را در نسخه فیس‌بوک به صورت افقی می‌بینید و در نسخه آیفون به صورت عمودی.

نحوه عملکرد

برنامه استار پلیر تنها در زمانی که مسابقه فوتبالی در جریان است به شما اجازه بازی کردن می‌دهد. متأسفانه در همه مسابقات فوتبال مهم هم کار نمی‌کند. بنابراین به فکر بازی کردن آن در لیگ برتر انگلیس٬‌ بوندس لیگا و امثال آن‌ها نباشید. این برنامه تنها در سطح اول فوتبال اروپا کار می‌کند و به همین دلیل است که هاینیکن حامی مالی آن است.

 

۱۰ دقیقه قبل از یک بازی حساس٬ بازیکنان می‌توانند وارد برنامه شوند و منتظر سوت شروع مسابقه باشند. وقتی مسابقه شروع شود٬ یک زمان‌سنج روی نماشگرتان ظاهر می‌شود (اگر از نسخه فیس‌بوک استفاده می‌کنید روی کامپیوترتان و اگر از نسخه اپل استفاده می‌کنید روی آیفون‌تان). این زمان‌سنج با زمان‌سنجی که روی صفحه تلویزیون می‌بینید یکی است. با این حال٬ ممکن است زمان‌سنج تلویزیون با زمان‌سنجی که روی آیفون یا لپ تاپ خود می‌بینید یک اختلاف جزئی داشته باشد. تنها اگر زمان‌سنج‌تان عقب باشد به ضررتان است و البته به راحتی می‌توانید آن را مجدداً تنظیم کنید. برنامه استار پلیر هاینیکن دارای یک فرآیند خودکار نیست و توسط انسان کنترل می‌شود. در هر مسابقه٬ کارشناسی وجود دارد که آنچه را روی صفحه می‌بینید کنترل می‌کند.

در طول مسابقه٬ بخش‌هایی از بازی به نمایش درمی‌آید که در آن‌ها شما باید پیش‌بینی کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد. به عنوان مثال٬ وقتی توپ به کرنر می‌رود٬ چهار گزینه به شما نشان داده می‌شود – گل٬ دفع توسط دروازه‌بان ٬‌دفع توسط مدافعان و اوت – که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید پیش‌بینی روند بازی است و اگر درست حدس بزنید٬ امتیاز می‌گیرید.

همچنین در هر مسابقه می‌توانید ۸ بار حدس بزنید که ظرف ۳۰ ثانیه آینده گلی به ثمر می‌رسد (با هر بار افزایش توان٬ یک بار بیشتر می‌توانید حدس بزنید). اگر تصور می‌کنید هر یک از دو تیم در آستانه گل‌زنی است و روی دکمه پیش‌بینی گل در ۳۰ ثانیه کلیک کنید٬ آنگاه به صفحه تلویزیون میخکوب می‌شوید و منتظر خواهید بود تا پیش‌بینی‌تان درست از آب در بیاید. هرچه زودتر روی این دکمه کلیک کنید٬ امتیاز بالاتری کسب خواهید کرد.

همچنین ممکن است (در طول لحظه‌های کم افت و خیز بازی) چند پرسش کوچک به صورت صفحه پاپ آپ دریافت کنید. این پرسش‌های معمولا درباره هاینیکن است اما به هر حال٬ جالب هستند. آیا می‌دانستید که برای پر کردن جام قهرمانی لیگ اروپا به ۷۸ بطری متوسط هاینیکن نیاز دارید؟ من هم نمی‌دانستم اما با خوش‌شانسی جواب درست را انتخاب کردم.

 

امتیاز٬ افزایش توان  و مدال

امتیازهایی که کسب می‌کنید نه تنها به پروفایل شما در استار پلیر اضافه شده و اجازه می‌دهد پیشرفت خود را بررسی کنید٬ بلکه رتبه شما را در بین دوستانتان مشخص می‌سازد. کاربران علاوه بر حضور در جدول رده‌بندی جهانی٬ می‌توانند با دوستانشان یک لیگ ۲۴ نفره طراحی کنند. این قابلیت رایگان است و متأسفانه جایزه‌ای هم در این بخش اعطا نمی‌شود. فقط فرصتی است برای کل کل با دوستان! اگر دوستانتان قبلا یک لیگ طراحی کرده‌ باشند٬ به راحتی می‌توانید عضو آن شوید.

به منظور کمک به شما در پرسش‌ها٬ ۲ گزینه «افزایش توان» به سبک مسابقه «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود» در نظر گرفته شده است: یک گزینه ۵۰:۵۰ (که دو پاسخ غلط را حذف می‌کند) و یگ گزینه امتیاز حداکثری (برای زمانی که از صحت پاسخ خود اطمینان دارید و با انتخاب این گزینه بیشترین میزان امتیاز را کسب می‌کنید). آخرین «افزایش توان» هم یک شانس دیگر برای پیش‌بینی گل در ۳۰ ثانیه به شما می‌دهد است. از این گزینه‌ها به درستی استفاده کنید.

 

وقتی به امتیاز خاصی برسید٬ یک مدال به شما اعطا می‌شود (کمی شبیه جوایز اکس باکس لایو و مدال‌های  Foursquare ). این مدال‌ها روی پروفایل‌تان به نمایش درمی‌آیند و هرچند که کار خاصی انجام نمی‌دهند٬ اما برای مشاهده عملکردتان مفید هستند.

تاکتیک یا شانس؟

پرسش اساسی این است که آیا این بازی بر مبنای تاکتیک قرار دارد یا شانس محض؟ پاسخ این پرسش بستگی به میزان علاقه شما به فوتبال دارد. اگر خواب و خوراکتان فوتبال است٬ آنگاه احتمالا متوجه می‌شوید که استار پلیر٬ هم به دانش فوتبالی کاربر وابسته است و هم به توانایی بازی‌خوانی او.

بد نیست صبر کنید تا ببینید که کدام بازیکن ضربه آزاد٬ پنالتی یا کرنر را خواهد زد (به شرط آنکه با بازیکنان آشنا باشید). وقتی که متوجه یک حرکت تاکتیکی حساب‌شده یا فرار سریع بازیکن می‌شوید و یا احساس می‌کنید که به زودی گلی به ثمر می‌رسد دشوار است که بتوانید از وسوسه کلیک کردن روی دکمه پیش‌بینی گل در ۳۰ ثانیه اجتناب کنید.

 

اگر طرفدار پر و پا قرص فوتبال نیستند٬ باز هم می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. برای کار کردن با آن نیاز به هیچ نوع دانشی از فوتبال ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب از بین چند گزینه است. به این ترتیب ۲۵ درصد احتمال دارد که به هر سؤال پاسخ صحیح بدهید.

این موضوع که استار پلیر رایگان است دلیل خوبی است که این بازی جذاب را امتحان کنید. چیز زیادی از لیگ قهرمانان امسال نمانده اما برنامه استار پلیر در سال‌ آینده هم فعال خواهد بود و وقت زیادی دارید تا امتیاز جمع کنید.

نتیجه‌گیری

استار پلیر٬ بدون اینکه توجه شما را زیاد از مسابقه منحرف کند٬ همدم خوبی برای بازی‌های فوتبال است. زمان‌بندی مناسب گزینه‌ها٬ پرسش‌های جالب و سایر بخش‌های مسابقه‌ای٬ هم شیفتگان فوتبال را راضی می‌کند و هم بینندگان عادی را.

در پایان به سرعت به یک نکته دیگر اشاره می‌کنم: اگر روی آیفون یا دستگاه‌هایی شبیه آن بازی می‌کنید٬ باید میزان قابل قبولی از شارژ باتری‌تان باقی مانده باشد (۵۰ درصد) تا بتوانید تا پایان ۹۰ دقیقه (و احتمالا وقت اضافی و ضربات پنالتی) به بازی ادامه دهید.

آیا به بازی‌‌های همزمان فوتبال علاقه دارید؟ آیا استار پلیر را امتحان خواهید کرد؟ کدام تیم قهرمان لیگ اروپا در سال ۲۰۱۱ می‌شود؟ نظرات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

پانوشت : من که میگم منچستر قهرمان میشه 😀 !

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. ایده جالبیه و هیجان بازی رو بیشتر میکنه .در مورد پانوشتت هم باید بگم :عمراٌ . قهرمانی این فصل با بارسلوناس

    1. سلام سمیر جان .
      ممنون از نظرت .
      نظر شما واسه بنده بسیار قابل احترامه .

      موفق باشی …..

  2. سلام به تمامی دوستداران بازی های آنلاین
    بازی لیگ استار که جدیدا شروع شده با بازی های مربیگری دیگه فرق داره در لیگ استار شما باید بازی با تیمهای دیگه که در اون بازی میزبان هستید اجرا کنید و
    شما بازی رو مثل یک بازی ویدویی میبینید و میتونید تعویض کنید یا تیم رو به جلو یا عقب بکشید و اگر اون بازی رو انجام ندین بازی با نتیجه 3 بر 0 به نفع حریفتون ثبت میشه در ضمن در بازی های دوستانه هر موقع که شما اراده کنید میتونید یه تیم انتخاب و بلافاصله بازی رو شروع کنید در کل دارای هیجان زیادیه امیدوارم امتحان کنید حتما معتادش میشید.آدرس www.LigStar.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *