بازي؛ اُسامه بن‌لادن را آنلاين بكشيد!

  • 1390/2/23
  • ITTeach
  • 2

Newowin گزارش کرد که ماموریت هفتهٔ گذشته نیروهای ارتش ایالات متحده که به مرگ اُسامه بن لادن انجامید، اکنون بصورت یک بازی چند نفره در آماده که از محیط والو (Valve’s Source Engine ) استفاده می‌‌کند. تیم توسعه کوما گیمز آخرین فصل بازی قدیمی خود ،‌ ” اولین شلیک کنندهٔ جنگ کوما۲” (First Person Shooter Kuma War II ) را منتشر نمود که بازیکنان در آن می‌‌توانند ماموریتی که موجب تغییر جهان گردید را دوباره خلق نمایند.

قسمت ۱۰۷ که اُسامه۲۰۱۱ نام دارد، یک دستهٔ ۶تایی‌ از بازیگران را به عنوان نیروی ارتش وارد میدان می‌‌کند که درایبت آبادِ ( Abbottabad ) پاکستان، مکانی که به عنوان محل زندگی‌ بن لادن در چند سال اخیر گزارش شد، به گروه القاعده حمله می‌‌کنند. تیم انسانی دیگر، نقش مدافعان قاعده را دارند که باید مانع از کشته شدنِ بن لادن توسط تیم ارتش شوند. خودِ آخرین رهبرالقاعده، در بازی ، بجای انسان توسط هوش مصنوعی‌ کامپیوتر کنترل می‌‌شود. هدف اصلی‌ تیم ارتش پیدا کردن و کشتن بن لادن است، اما مأموریت‌های دیگری نظیر دریافت جسدش و همچنین بدست آوردن اطلاعات در مورد القاعده از گروه را نیز به عهده دارد.

دانلود و بازی این گیم رایگان است، اما مستلزم تماشای تبلیغات تصویری توسط بازیکن است.

کوما وار که در سال ۲۰۰۳ ساخته شد، مجموعه بازیهای داستانی‌ ای‌ است که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از گزارشات خبری ، کارشناسان نظامی  و مدارک بخش دفاع ، جنگهای دنیای واقعی را بصورت بازیهای ویدئویی بازسازی می‌‌کند. داستانها متشکل از یک مأموریت قابل بازی و متون پس زمینهٔ گسترده هستند و غالباً شامل مصاحباتی با کارشناسان نظامی، سربازان و افرادی که واقعاً در حادثهٔ مشروح شرکت داشتند، می شوند.

در حال حاضر کوما وار بیش از ۱۲۰ مأموریت را به داستان کشیده که اکثر داستانها برگرفته از جنگ‌های عراق می‌‌باشند. کوما همچنین وقایعی از افغانستان ، ایران ، کرهٔ جنوبی ، ویتنام ، سیرالئون و مکزیک را بازسازی کرده است. اولین ماموریت بازی بر اساس دستگیری صدام حسین بود. داستانهای قابل توجه دیگر، شامل ” ستاره نقره ای‌ِ جان کری” (John Kerry’s Silver Star ) ، ” فلوجه: عملیات ال فجر ” (Fallujah: Operation al Fajr ) ، و ” اسامه۲۰۱۱: ترا برا” (Osama 2001: Tora Bora ) می‌‌شوند. ویژگی‌ قابل تمایز کوما وار، اطلاعت پیش زمینهٔ گستردهٔ آن در مورد هر مأموریت است که شامل تصاویر ماهواره ای‌ ، مقالات اصلی‌ ، و یک کتابخانهٔ چند رسنه ای‌ است که هر بازی را به درس لذت بخشی از تاریخ مدرن جنگ‌ها تبدیل می‌‌نماید.

در حالی‌ که بازی کوما احتمالاً اولین بازی ای‌ است که کشتار بن لادن را به یک بازی تیراندازی سه بعدی تبدیل نموده، اما تنها‌ترین بازی‌ای‌ نیست که شامل تصویر بن لادن است. بازیهای فلش کوچکتری درطی ساعات پس از انتشار مرگ بن لادن بر روی اینترنت قرار گرفت.

 

نیوگراند ( Newground ) ، سایت محبوب بازیهای رایگان، تنها ۶ ساعت پس از اعلان خبر کشته شدن اسامه توسط رئیس جمهور اوباما، عنوانی به نام ” مجاهدین ” را توسط یکی‌ از کاربران دریافت نمود. بازی مذکور به بازیکن اجازه ی کنترل یک بمب انداز انتحاری را می دهد که باید با یکی از دو طریق ” دعا کردن نزد خدا ” و یا ” کشیدن ماشه ی اسلحه “، به یک نظامی ایالات متحده حمله کند. اگر بازیکن موفق شد، خود بن لادن پیشنهاد می کند با هم نوشیدنی بنوشند.

سایت بازی آنلاین دیگری به نام Game2win نیز ” اُسامه بن لادن را بکش ” را به نمایش گذاشت –  بازی ای بر اساس ترور اُسامه. این بازی 7 مرحله دارد که با تعقیب اُسامه تا مخفیگاهش در پاکستان شروع شده و با به قتل رساندنش پس از درگیری در چندین نبرد مسلحانه با ستیزه گران القاعده پایان می یابد.

ساخت بازیهای مبتنی بر وقایع حقیقی و جاری، که اغلب بصورت طنز انتقادی ساخته می شوند ، پدیده ای آشناست. برخی از بازیهای پیشین را که بر اساس ویکی لیکس ، بحران اقتصادی، و پرتاب کفش جرج بوش بودند را بررسی کنید.

منبع: instantfundas

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. همه اینا دروغه ، خاک بر سر آمریکا که بعد از 10 سال نتونست دستگیر کنه و آخر با یه خبر دورغی گفت اونو کشته !
    خاک بر سر اون و کسایی که باور کردن

    1. داداش من از آینده اومدم و میگم ۱۳ سال گذشته و اون مرده و بعدش داعش به سوریه عراق حمله کرد و نسل اونا هم تموم شد 🤝💀

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *