کاربران AOL دیگر نمی‌توانند از نوار جانبی جی‌میل وارد AIM شوند

  • 1390/2/26
  • ITTeach
  • 0

گوگل در سال ۲۰۰۷ به کاربران پیام‌رسان AOL (AIM) اجازه داد که در بخش چت گوگل تاک در نوار جانبی جی‌میل لاگین کنند. این اقدام گوگل موجب نزدیک‌تر شدن این دو سرویس به یکدیگر شد. به این ترتیب می‌توان ارتباط خود را با دوستان AIM حفظ کرد اما هنوز امکان برقراری مستقیم ارتباط با کاربران گوگل تاک میسر نبود.

با این حال٬ این مسئله دیری نمی‌پاید چون این دو سرویس در آستانه اتصال کامل به یکدیگر هستند. در این صورت٬ کاربران گوگل تاک و AIM قادر خواهند بود٬ بدون توجه به اینکه برای اولین بار از کدام سرویس استفاده کردند٬ با یکدیگر گفت و گو کنند.

به عنوان بخشی از تغییرات٬ کاربران AOL دیگر نمی‌توانند از نوار جانبی جی‌میل وارد AIM شوند. AOL به کاربرانش این امکان را می‌دهد که از پیام‌رسان AIM به صورت دسکتاپ (یا روی موبایل) استفاده کرده و کم کم دوستان جی‌میل خود را به آن اضافه کنند و یا به صورت عادی از گوگل تاک استفاده کرده و دوستان خود در AIM را از طریق آدرس ایمیلشان به گوگل تاک بیفزایند. ممکن است این تغییرات باعث شود برخی از کاربران مجبور به انتقال فهرست دوستان خود شوند. اعلامیه‌ای روی وبسایت AIM می‌گوید که سازندگان این پیام‌رسان در حال فعالیت برای طراحی یک پروسه آسان‌تر انتقال هستند.

AOL در حال طراحی ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد کل فهرست دوستان خود در AIM به گوگل تاک منتقل کنند. کاربرانی هم که نمی‌خواهند از پیام‌رسان AIM به جای دیگری بروند می‌توانند دوستان خود در جی‌میل را به آن اضافه کنند. اگرچه که این فرآیند با دشواری‌هایی روبرو است٬‌ اما فقط برای یک بار است.

هرکس که مایل است از AIM به گوگل تاک اسباب‌کشی کنید باید بداند که به گفته AOL ٬ نشانگرهای وضعیت («در دسترس»٬ «غیر قابل دسترس» و …) تنها از طریق AIM فراهم هستند. و اما این قابلیت جدید چه وقت فعال می‌شود؟ به نظر می‌رسد که AOL قصد دارد تغییرات را به آرامی انجام دهد: «وقتی که  این امکان جدید برایتان فعال شد از طریق جی‌میل مطلع خواهید شد».

 

آیا این خانه‌تکانی مسنجرها روی کار شما اثر می‌گذارد؟ آیا از اینکه نمی‌توانید از طریق جی‌میل وارد حساب خود در AIM شوید ناراحت هستید؟ آیا از AIM به گوگل تاک اسباب‌کشی خواهید کرد؟ نظرات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *