پسوردهایتان با شما ، همیشه و همه جا با ترکیب Keepass و DropBox !

  • 1390/3/3
  • علیرضا
  • 3

همیشه از یک جا به اینترنت متصل نمیشویم . بعضی وقت ها از منزل ، محل کار و یا کافی نت . اما نیاز به اطلاعات کاربری مانند نام های کاربری و کلمات عبور ، مکان خاصی را نمیشناسد . هر وقت که از ما اطلاعات کاربری درخواست شود باید آن را تحویل دهیم .

اما مشکل میشود که ما همیشه و همه جا بتوانیم این اطلاعات را به همراه داشته باشیم . پس باید به دنبال روشی باشیم که هم به بهترین شکل ممکن از این اطلاعات مهم حفاظت خوبی به عمل بیاورد و همچنین آنها را همیشه و همه جا در اختیار ما بگذارد .

خب ، در همین جمله آخر مشخص شد که باید کار را به دو بخش تقسیم کنیم .

 

بخش اول ، چگونه از اطلاعات کاربری خود حفاظت خوبی به عمل بیاوریم ؟؟؟

روش های زیادی در اختیار ما قرار دارند که بتوانیم از اطلاعات کاربری خود حفاظت کنیم ولی بهترین راه اینست که کار را به دست یک متخصص در این زمینه بسپاریم .

اگر کمی در اینترنت سرچ کنید ، تعداد زیادی برنامه را خواهید یافت که در زمینه نگهداری اطلاعات کاربری به شما کمک میکنند . اما یکی از بهترین برنامه ها ، برنامه Keepass میباشد . شما میتوانید در این برنامه اطلاعات کاربری خود را وارد کرده و با خیال راحت همه آنها را در یک فایل با پسوند kdb ذخیره کنید . محتویات این فایل ( که همان نام های کاربری و کلمات عبور شما هستند ) با استفاده از یک پسورد اصلی یا همان Master Password محافظت میشود . پس تا اینجای کار امنیت اطلاعات ما فراهم شد .

 

بخش دوم ، چگونه اطلاعات کاربری خود را همیشه و همه جا در اختیار داشته باشیم ؟؟؟

یک سرویس ذخیره سازی ابری بسیار خوب است . اگر این سرویس یک کلاینت ( برنامه ای که تحت سیستم عامل باشد ) هم داشته باشد که خیلی بهتر میشود . در اینجا من هر چه فکر کردم ، سرویسی بهتر از DropBox را نتوانستم پیدا کنم .

احتمالا شما هم تجربه استفاده از این سرویس را داشته اید . با استفاده از این سرویس شما میتوانید فایل های خود را در اکانت دراپ باکس تان آپلود کنید . پس از اینکه فایل ها را آپلود کردید ، دیگر از هر جایی و در هر زمانی میتوانید به آن فایل ها دسترسی داشته باشید .

مزیت دراپ باکس در اینجاست که با استفاده از کلاینت خود شما را قادر میسازد که فایل ها خود را فقط و فقط با کشیدن و رها کردن آنها درون فولدر اختصاصی این برنامه ، به اکانت خود بروی اینترنت انتقال دهید .

روش نصب دراپ باکس و ساخت اکانت در آن بسیار آسان است . پس دیگر توضیحی در این رابطه نخواهیم داد .

پس از نصب برنامه و ساختن اکانت خود ، فولدری با نام DropBox در محل مورد نظر شما روی هارددیسک قرار میگیرد ( محل این فولدر در طی عملیات نصب توسط شما انتخاب شده است ) .

 

تصویری از فولدر برنامه Dropbox

حالا وقت انجام آخرین مرحله رسیده است .

فایل مربوط به برنامه Keepass ( با پسوند kdb ) را باید به فولدر DropBox انتقال دهید .

پس از انجام این کار تمامی اطلاعات کاربری که قبلا ذخیره کرده اید به اکانت دراپ باکس تان انتقال می یابد . حالا هر وقت که خواستید اطلاعات جدیدی ذخیره کرده و یا بازخوانی کنید ، باید فایل kdb را از فولدر DropBox انتخاب کنید . پس از ذخیره اطلاعات جدید نیز محتویات اضافه شده به فایل با سرورهای دراپ باکس همگام سازی شده و در نتیجه ، اطلاعات جدید نیز به فایل موجود در اکانت دراپ باکس تان اضافه خواهند شد .

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. من فکر کردم میخواهید روش جدیدی رو برای انتقال بگید
    اون برنامه کاربرد چندانی نداره و لی برنامه kasperskay password manager کارش و امنیت و امکاناتش عالیه پیشنهاد میکنم ازش یه بار استفاده کنید.
    در ضم از مدیریت پسور دانلاین لست پس هم استفاده نکنید

    1. محمد برای ما و دوستان دیگر که مدتهاست بدونه مشکل از lastpassاستفاده میکنیم توضیح بدید که چرا از این سرویس کامل و امن استفاده نکنیم
      gachsaranclick

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *