گوگل دیجیتالی کردن روزنامه‌های قدیمی را رها کرد

  • 1390/3/4
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگئی برین ، ادعا می کنند که آنها اولین کسانی بودند که برای جمع آوری و نظم بخشیدن به تمامی اطلاعات دنیا برنامه ریزی کرده اند . اما حتی برای شرکتی به بزرگی گوگل هم این یک امر بسیار بزرگ و دور از انتظار است . در نهایت آنها کمی کوتاه آمدند و ادعای خود را پایین تر آوردند و مدعی شدند که حداقل موارد مهم و ضروری را از غیره تفکیک کرده اند .ولی چیزی که مهم است اتفاقی است که برای پروژه ی روزنامه ای گوگل رخ داده است . شما می توانید تا هرجا و هرزمانی که دوست داشته باشید مطالعه روزنامه ها  را ادامه دهید ولی ظاهرا گوگل دیگر نمی خواهد پروژه ی روزنامه ای اش را که از سال 2008 شروع کرده ادامه دهد و آن را به اتمام برساند .

ازهمین امروز آنها دیگر قصد اسکن و نگه داری ویرایش های نسخه های آینده را ندارند . و به طور موثر خدماتی را که بیش از 2000 برنامه ی کاربردی بین المللی داشت را پایان می بخشند .قابل ذکر است که بعضی از آنها قدمت بسیار زیادی داشتند . گزارش ها حاکی از آن است که آرشیوهای تهیه شده به طور گسترده بلا استفاده مانده اند و متناوبا رفته رفته روزنامه ها کم کم در صفحان وب به صورت مدرنی ذخیره می شوند تا مردم هر روز و هرزمان که لازم داشتند آنها را مورد مطالعه قرار دهند.

و این امر به اندازه کافی عجیب بود تا گوگل تصمیم بگیرد تا خدمات  خود را در روزی که تصور می شد، به پایان می رسد ، خاتمه بخشد. ولی با این همه من که به شخصه هنوز تصمیم ندارم این کار را کنار بگذارم شما را نمی دانم .

منبع :.maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *