چگونه با نوار ابزار ( App Tabs ) فایرفاکس 4 شروع بکار کنید؟

  • 1390/3/8
  • حدیث دلبرد
  • 1

فایرفاکس 4 از زمان انتشار با ارائه پیشرفت‌ها و تنظیمات مفید کاربران خود را شگفت زده کرده است. نشان می‌دهد واقعا چه چیزی تا چه حد تغییر کرده است. یکی از ویژگی‌های فایرفاکس 4 که بسیار مفید می‌باشد ایده نوار ابزار(App Tabs) است. در واقع این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا وب سایت‌های پر بازدید خود را در قسمتی به مرورگر بیافزایید. بنابراین دیگر نیازی به ایجاد بوک مارک‌های خاص( نشان‌های جمع آوری سایت )  یا بازگشایی مجدد این سایت‌ها نخواهید داشت. این سایت‌ها در App Tabs فقط منتظر توجه شما هستند که در نوع خود بسیار جالب است.

برای کسانیکه در گذشته با بسیاری از تب‌های فایرفاکس کار کرده‌اند، واقعیت App Tabs دقیقا همانند استفاده از تب Faviconize (ذخیره فضای نوارابزارها) با ترکیبی از پسوند تب‌های همیشگی می باشد. تب های ابزاري‌ای در سمت چپ نوار ابزار‌های فعلی شما تنها با یک آیکن برای نشان دادن مقصود قرار دارند.

تب‌های خود را ایجاد کنید.

برای ایجاد تب‌های خود وارد سایتی شوید که می‌خواهید آن را بعنوان یک وبسایت در تب خود بیافزایید. زمانیکه سایت باراندازی شد، بر روی تب راست کلیک کرده و گزینه ” Pin as App Tab” انتخاب کنید. سپس خواهید دید که نوار تب به عنوان تب کوچکی در سمت چپ تب‌های شما تنها با یک آیکن کوچک برای شناسایی ظاهر می‌شود.

 

 

اگر می‌خواهید تب‌های بیشتری اضافه کنید، صفحه جدیدی را باز کرده، آن را به صفحه‌ای که می‌خواهید هدایت کنید و سپس روند بالا را تکرار کنید. زمانیکه چند تب ایجاد کردید، می‌توانید آنها را با کشیدن (drag) به سمت راست و چپ، مرتب کنید. توجه داشته باشید این تب‌ها با هر بار آغاز بکار فایرفاکس بطور خودکار در سمت چپ دوباره راه‌اندازی خواهند شد، حتی اگر باقی تب‌ها با شروع فایرفاکس راه‌اندازی نشوند.

 

 

خلاص شدن از تب‌های برنامه‌ای

اگر تب های برنامه ای بسیاری دارید، بر روی تب راست کلیک کرده و گزینه “Unpin Tab” را انتخاب کنید. همچنین می توانید تب را با کشیدن (drag) به تب های عادی برگردانید.

 

چرا از تب‌های برنامه‌ای استفاده کنیم؟

در حال حاضر می دانید چگونه از این تب ها استفاده کنید اما ممکن است هنوز در تعجب باشید که چه استفاده ای می شود از آن کرد.

 

در اینجا به چند ایده خوب برای تب‌ها اشاره می کنیم:

– جی میل، تقویم گوگل و سایر خدمات دیگر گوگل که آز آنها بسیار استفاده می‌کنید.

– کارهای مورد علاقه و آنلاین خود را فهرست بندی می‌کنید، مثلا شیر را فراموش نکن.

– فیس بوک، توییتر ( و یا سایر شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه )

– سرویس‌های اطلاع رسانی مورد علاقه مثل اخبار گوگل، گوگل ریدر و غیره

یکی از موارد ایده آل قرار دادن لیست دوستان خود در توییتر یا فیس‌بوک و غیره بعنوان یک تب برای پیگیری اطلاعات مهم آنها می باشد.

دلایل دیگر برای نگه داشتن تب‌ها بیشتر جنبه عملی دارد. از آنجاییکه نمی‌توانید تصادفی یک تب را ببندید، می‌توانید زمانیکه در حال نوشتن ایمیل یا پیام‌های فیس‌بوک هستید از بسته شدن آنها جلوگیری کنید.

تب‌ها همچنین هنگامیکه یکی از صفحات شما به روز شود تغییر رنگ می‌دهد، برای مثال وقتی ایمیلی دریافت کنید یا اشتراک خبری فیس‌بوک شما به روز شود.

این تب‌ها در اصل یک ضمیمه همیشگی به تنظیمات فایرفاکس می‌باشد و با هر بار بازگشایی فایرفاکس باراندازی خواهند شد، بنابراین می‌تواند وقت شما را تا حدودی برای انجام فعالیت‌های روزانه، چک کردن ایمیل‌ها، اخبار و بروز رسانی‌های دوستانتان حفظ کند.

این تب‌ها همچنین می‌توانند در تب‌های گروهی هم استفاده شود، پس می توانید تب‌های خود را کاملا سازماندهی کنید و از مزایای این تب‌های همیشگی لذت ببرید.

در مورد فایرفاکس 4 چگونه فکر می کنید؟ آیا از تب‌ها استفاده خواهید کرد؟ نظرات خود را به ما اعلام کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. از شما تشکر می کنم که باعث شدید به این قابلیت ایمان پیدا کنم.تا قبل از این قابلیت کم و بیش استفاده کرده بودم ولی الان همیشه از آن استفاده می کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *