نحوه استخراج آيكن ها از فايل هاي EXE و DLL

  • 1390/3/18
  • عباس كريمي
  • 0

همانگونه كه مشاهده مي نماييد، ما در اين سايت و براي مقاصد مختلف از چندين لوگو استفاده مي كنيم: براي نشان دادن لوگوي سايت هاي پيوندي در قسمت “دوستان ما”، لوگوهاي شبكه هاي اجتماعي و فيدها (در بالاي سايت) و يا حتي تصويري كه در بنر بالاي صفحه خانگي­مان به كار رفته. استفاده از لوگوها روش مناسبي براي نشان دادن برنامه (program) ها و يا به طور كلي چيزهايي است كه تقريبا هر روزه با آن ها سروكار داريم.

استخراج لوگوي يك برنامه بسيار ساده است. بعضي وقت ها برخي از توسعه دهندگانِ اين برنامه ها نسخه هاي PNG و باكيفيتي از اين لوگوها را در سايت هايشان ارائه مي دهند كه مي شود از آن ها در همه جا استفاده كرد و در مورد برنامه هاي رايج و محبوب نيز مي توان به راحتي و با جستجو در Google Images به لوگويشان دست يافت، اما در بسياري از مواقع مجبور هستيد از آيكن هاي برنامه ها استفاده كنيد و اين درست همان جايي است كه يك icon extractor به كار مي آيد.

برنامه اي كه من براي استخراج آيكن ها از برنامه ها مورد استفاده قرار مي دهمIcon Explorer نام دارد. كار با اين برنامه سريع و آسان مي باشد و نيازي به نصب ندارد. تمام آن چيزي كه نياز داريد جستجو توسط “فايل منجر” درونيِ اين برنامه براي يافتن “فايل اجرايي” (executable file) و “كتابخانه سيستمي” (system library) است كه مي خواهيد از درون آن آيكن مورد نظرتان را استخراج نماييد، مي باشد. پس از يافتن فايل مورد نظر تنها كافي است كه در بخش مياني از رابط كاربري برنامه بر روي آيكن مورد نظر كليك كنيد. در پنل سمت راست، Icon Explorer تمامي آيكن هاي موجود با رزولوشن و اندازه هاي متفاوت را نمايش مي دهد.

براي دانلود هر كدام از آن آيكن ها، به سادگي بر روي اندازه مورد نظرتان راست كليك كرده و فرمت نهايي را تعيين كنيد: ICO يا BMP. اگر فرمت نهايي را BMP برگزيده باشيد مي توانيد رنگ پس زمينه را نيز تعيين كنيد. البته ذخيره كردن يك آيكن در فرمت  BMP به اين معني است كه شما در آينده مي خواهيد با استفاده از يكي از برنامه هاي ويراشگر گرافيكي بر روي آن كار كنيد.

از ويژگيهاي برنامه Icon Explorer سادگي و استفاده­ي آسانش مي باشد و از عهده­ي هر آن چه كه ادعا مي كند نيز برمي آيد. اگر دائما نيازمند استخراج آيكن ها ار برنامه هاي اجرايي و يا كتابخانه هاي DLL هستيد، اين همان ابزاري است كه به آن نيازمنديد.

 

منبع: softonic

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *