سیر تکاملی و تاريخچه پست الکترونیکی (Email) + عكس

  • 1390/3/18
  • ITTeach
  • 2

نامهٔ  الکترونیکی. همه ی ما از آن استفاده می کنیم. خواه هر روز آن را بکار برید و خواه گه‌گاه، نمی‌توان انکار کرد که نامهٔ الکترونیکی، شیوه‌ی گذران زندگی ما را دگرگون کرده است. تجارت‌ها دگرگون شده‌اند، خانواده‌ها به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند، با وجود نامهٔ الکترونیکی‌ که در عرض چند ثانیه به فرستنده‌اش می‌‌رسد، نامهٔ پستی حلزونی، که روزها طول می‌کشید تا به مقصدش برسد، دیگر ترجیح داده نمی‌‌شود.

اما نامهٔ الکترونیکی‌ ، از زمان ارسال اولین نامهٔ الکترونیکی‌ در شبکه‌ی آرپانت، در سال ۱۹۷۱، مانند هر چیز دیگری دائماً تکامل یافته است. دیگر به آنچه مایکروسافت عرضه می‌‌کند محدود نیستیم. امروزه دارای طیف گسترده‌ای‌ از انتخابها، از جمله جی‌میل ( Gmail ) همیشه محبوب، هستیم. برای نامه های الکترونیکی‌ دسکتاپ، بجای اینکه فقط از اوت لوک ( Outlook ) پولی استفاده کنیم، می‌‌توان گزینه‌های رایگان و کد بازی مانند تاندربرد ( Thunderbird ) بکار برد. اما گویا اکنون با پیشرفت دیگر روش‌های ارتباطات، مانند شبکه‌های اجتماعی و پیام کوتاه، نامهٔ الکترونیکی‌ در معرض خطر است.

در زیر تصویری را می بینیم که توسط مایکروسافت ارائه شده است و سیر تکاملی نامه‌ی الکترونیکی را نشان می‌دهد. ما را از نظرات خود با خبر کنید و اگر واقعیت دیگری در مورد نامهٔ الکترونیکی‌ وجود دارد که ذکر نشده است، آن را به اطلاع ما برسانید. جایگاه نامهٔ الکترونیکی‌ را در آینده چگونه می‌‌بینید؟ آیا می‌‌تواند با فیسبوک ( Facebook ) و توئیتر ( Twitter ) مقابله کند؟ یا روز‌های آخر عمرش است؟

براي مشاهده در سايز بزرگ بر روي تصوير كليك كنيد

با تشكر از آقاي سيد محمود بني‌هاشمي بابت فارسي سازي تصوير

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام.یه در سوال ضروری داشتم.میخواستم بگم که من قالب 7thline روی سایتمه که وردپرسه.رفتم کدهای گوگل پلاس را (همین +1)را گذاشتم تو قالبم بعد از اون به بعد نه صفحه ی مدیریتم وامیشه نه خود سایت لطفا راهنمایی کنید.
    باتشکر

  2. سلام ، لطفا اگه دانش کامل برای ویرایش کدهای قالب رو ندارید از دسنکاری کدها خود دارای کنید ! برای اضافه کردن این امکان به قالب های وردپرس راه های زیادی وجود داره ! یکیش که از همه ساده تره و اکثرا از این نوع روش در وردپرس استفاده می کنند نصب پلاگین : addtoany است.که به صورت خودکار این قابلیت رو به قالبتون اضافه می کنه !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *