5 افزونه کروم برای یافتن معنی لغات در حین مرور وب

  • 1390/3/21
  • حدیث دلبرد
  • 0

وبلاگ‌نویسان٬ سخنوران و نویسندگان در دریایی از واژگان زندگی می‌کنند. به لطف وب٬ بیشتر وقت خود را در مرورگرهای اینترنت می‌گذرانیم. جستجو به دنبال معنا و تعریف لغات کار پیچیده‌ای نیست. چندین دیکشنری آنلاین رایگان این کار را آسان کرده‌اند و تنها کاری که لازم است انجام دهید انتخاب کردن و کلیک کردن است. چیزهای دیگری که در این کار به شما کمک می‌کنند عبارت‌اند از منوی کلیک راست و افزونه‌های مرورگرها. کروم نیز٬ همچون سایر انواع مرورگرها٬ برای یافتن معنای لغت در حین مرور وب افزونه‌های خاص خود را دارد.

نکته : توجه داشته باشید که تمامی این افزونه ها بر روی سرور دنیای افزونه قرار دارند و مشکل تحریم های گوگل را ، دنیای افزونه برای شما رفع  میکند . همچنین کلمه عبور تمامی فایل هایی که دانلود میکنید ، www.addons.ir میباشد .

Google Dictionary

 

 

این افزونه دیکشنری احتمالا بیشترین میزان دانلود را داشته است. در یک صفحه وب٬ می‌توانید روی هر کلمه‌ای که خواستید دو بار کلیک کنید تا تعریف کامل آن در یک بالن نمایش داده شود. این افزونه از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و می‌تواند یک واژه خارجی را به زبان پیش‌فرض خودتان ترجمه کند. با کلیک روی لینک مرجع به صفحه دیکشنری گوگل منتقل می‌شوید که در آنجا می‌توانید تعریف‌های بیشتری از آن واژه را مشاهده کنید. از طریق منوی تنظیمات افزونه می‌توانید زبان و سایر تنظیمات مورد نظر را انجام دهید.

اگر مایلید با کلیک راست روی واژه معنای آن را دریافت کنید٬ می‌توانید افزونه دکمه کلیک راست برای دیکشنری گوگل را هم نصب کنید.

دانلود افزونه Google Dictionary

دانلود افزونه منوی کلیک راست Google Dictionary

 

Dictionary Lookup

 

 

این افزونه دیکشنری معنای لغات را از سایت Wiktionary دریافت می‌کند٬ اما آنچه برایمان اهمیت دارد صفحه تنظیمات افزونه Dictionary Lookup است که سهولت کار با این افزونه را نشان می‌دهد. در بخش محتوا (Content) می‌توانید میزان اطلاعاتی را که مایلید با یک کلیک ماوس دریافت کنید مشخص سازید. معانی واژگان در یک کادر خطی ظریف و کوچک نشان داده می‌شود. می‌توانید افزونه را طوری تنظیم کنید که سایر اطلاعات نظیر مثال‌های کاربردی٬ تلفظ صوتی و مترادف‌ها را نیز نمایش دهد. همچنین می‌توانید از طریق میانبری که موجب باز شدن یک کادر جستجوی کوچک می‌شود به صورت دستی به دنبال معنی لغات مورد نظرتان بگردید.

دانلود افزونه Dictionary Lookup

 

Quickrr Dictionary

 

 

می‌توانید از طریق کلیک روی آیکون نوار آدرس و وارد کردن واژه مورد نظر در کادر جستجو معنای آن را بیابید. افزونه Quickrr همچنین کاربر را قادر می‌سازد که واژه‌ای را در دیکشنری گوگل٬ موتور جستجوی تصاویر گوگل و ویکی‌پدیا جستجو کند. این افزونه علی‌رغم ظاهر ساده‌اش٬ یک گنجینه غنی از معانی را نمایش می‌دهد.

دانلود افزونه Quickrr Dictionary

 

Image Definitions for Dictionaries

 

 

برای افزایش دایره لغات می‌توانید از لغاتی که بلدید در جمله‌ها استفاده کنید و همچنین به کمک تصاویر واقعی٬ به این لغات عینیت ببخشید. این افزونه به وسیله دریافت تصاویر مرتبط از سایت فلیکر و قرار دادن آن‌ها در سه دیکشنری آنلاینی که پشتیبانی می‌کند – دیکشنری گوگل٬ جستجوی گوگل (با استفاده ار فرمان define🙂 و دیکشنری اوربان (Urban)- بخشی از این پیشنهاد را تحقق می‌بخشد. در بخش تنظیمات افزونه می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که محتوای نامناسب برای کودکان را نمایش ندهد.

دانلود افزونه Image Definitions for Dictionaries

 

Urban Dictionary Search

 

 

اگر از دیکشنری اوربان استفاده می‌کنید و اگر به دنبال کاربرد یک اصطلاح یا واژه کوچه و بازاری هستید٬ این افزونه مفید همان چیزی است که باید در مرورگر کروم خود داشته باشید. روی آیکونش کلیک کرده و واژه مورد نظر را وارد کنید. به این ترتیب٬ به صفحه‌ای که معنای واژه در آن قرار دارد منتقل می‌شوید.

دانلود افزونه Urban Dictionary Search

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *