دستگیری سه عضو ارشد گروه Anonymous توسط پلیس اسپانیا

  • 1390/3/23
  • علیرضا
  • 1

پلیس اسپانیا سه عضو رده بالای گروه هکرهای Anonymous را دستگیر کرد . پلیس در این رابطه اذعان کرد که دستگیری این سه نفر به معنای متلاشی شدن سرکردگان این گروه در خاک این کشور است .

طبق گفته های پلیس اسپانیا که در مطبوعات صبح یکشنبه منتشر شد ، در منزل یکی از افراد دستگیر شده کامپیوتری پیدا شده که از آن به منظور هماهنگی و انجام حملات کامپیوتری علیه وبسایت های دولتی ، مالی و تجاری سراسر دنیا استفاده میشده است .

 

در اواخر روز جمعه از یک اکانت توییتر که مربوط به گروه Anonymous میباشد توییتی منتشر شد که حامل این پیام بود : ” ما برای اسپانیا …. ما لژیون هستیم ، پس منتظر ما باشید ” .

افراد دستگیر شده ساکن سه شهر بارسلونا ، والنسیا و آلمریا بوده اند . پلیس اسپانیا مدعی است که یکی از افراد دستگیر شده با استفاده از یک کامپیوتر به وبسایت فروشگاه پلی استیشن سونی حمله کرده است . وبسایت های دولتی مصر ، الجزایر ، لیبی و نیوزلند و پلیس کاتالونیا نیز از جلمه وبسایت هایی هستند که توسط این هکر مورد حمله واقع شده اند .

به منظور دستگیری این افراد بیش از دو میلیون خط از گزارشات چت های مربوط به آنها مورد بررسی قرار گرفته است .

به گفته پلیس ، نرم افزارهای ساخت بدافزار و رمزنگاری اطلاعات نیز در منزل یکی از افراد دستگیر شده پیدا شده است . دو تن از این افراد تا به حال از محل زندگی خودشان به اینترنت اتصالی نداشتند و از شبکه های محلی Wi-Fi استفاده میکردند .

گروه Anonymous مسئولیت طیف وسیعی از حملات کامپیوتری به نهادهای دولتی و مدنی در سراسر جهان که شامل مسترکارت و چندین حمله DDos به سونی را پذیرفته است . با این حال گروه Anonymous مسئولیت حمله به سرویس بازی آنلاین سونی را رد کرده است .

در ماه ژانویه پلیس فدرال آمریکا ( FBI ) اعلام که بیش از 40 مورد جستجو در سراسر ایالات متحده به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد اعضای Anonymous که مظنون به دست داشتن در عملیات بازپس گیری1 ( Operation Paback ) هستند را انجام داده است .

 

منبع : ZDNet

———–

1- عملیات بازپس گیری یا همان Operation Payback ، بزرگترین پروژه گروه Anonymous میباشد که طی آن به وبسایت های نظیر Master Card ، Visa و PayPal حمله کردند . این عملیات در اعتراض به سد کردن راه کمک های مالی به ویکی لیکس انجام شد .

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. کارشون درسته، هکر بودن خلاقیت سرعت عمل و دقت زیاد میخواد و بعضا بلد بودن برنامه نویسی و … از ملزومات کارشون هست!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *