iChromy ، کروم در iPad !

  • 1390/3/24
  • علیرضا
  • 0

شرکت دیگو ( Diigo ) به تازگی مرورگری را با ظاهری بسیار شبیه به مروگر کروم برای استفاده در آیپد طراحی کرده است . نام این مرورگر هم یک تقلید 99 درصد از نام کروم است . iChromy شاید نامی برازنده برای این مرورگر باشد .

اگر علاقه زیادی به مرورگر کروم دارید و در عین حال یک آیپد نیز در اختیار دارید ، پس به شما پیشنهاد میکنیم که ادامه این مطلب از دست ندهید . با گویا آی تی همراه باشید …………

اکنون به بررسی این مرورگر میپردازیم .

1- دقیقا مانند مرورگر کروم ، تب ها در بالاترین قسمت مرورگر قرار گرفته اند .

2- به منظور اینکه فضای بیشتری در هنگام کار کردن با iChromy در اختیار شما قرار گیرد ، آدرس بار مرورگر در هنگام اسکرول کردن به پسمت پایین ( Scroll Down ) به صورت اتوماتیک پنهان خواهد شد . برای اینکه دوباره بتوانید آدرس بار را نمایش دهید ، کافیست روی تب مورد نظر ضربه بزنید .

3- آدرس بار یا همان OmniBox این مرورگر هم دقیقا مانند کروم طراحی شده است و شما میتوانید با نوشتن کلمه مورد نظر به صورت همزمان در گوگل ، بوکمارک ها و تاریخچه ی iChromy به جستجو بپردازید . البته همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید ، قسمت جستجوی گوگل با بوکمارک ها و تاریخچه تداخلی ندارد و به صورت مجزا طراحی شده است .

4- باز کردن لینک ها در iChromy هم به روش های متفاوتی میتواند انجام شود . اگر تنها یک بار روی لینک اشاره کنید ، مرورگر به صورت خودکار لینک شما را در همان تب فعلی بارگذاری میکند . اما در صورتی که بخواهید لینک را به صورت دیگری باز کنید کافیست لینک مورد نظر را چند لحظه با اشاره انگشت بگیرید تا منوی مربوطه ظاهر شود . همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید ، منوی مورد نظر شامل چهار گزینه است .

Add to Reading List : این قسمت را در ادامه توضیح خواهیم داد .

Open : در واقع همان اشاره کردن روی لینک است که لینک مورد نظر را در همان تب بارگذاری خواهد کرد .

Open in Tab : بارگذاری لینک در یک تب جدید هم وظیفه ی این گزینه است . البته عنوان خوبی برای این منو انتخاب نشده است . کمی نام آن گنگ است و ممکن است باعث سوتفاهم شود . عنوان Open in New Tab میتوانست بهتر از عنوان فعلی باشد .

Open in Background Tab : این گزینه نیز لینک مورد نظر را در تب پس زمینه بارگذاری میکند .

5- قابلیت Offilne Reading List به شما کمک میکنید که مطالب را در لیست مطالعه ی آفلاین ذخیره کرده و در وقت مناسب بتوانید آنها را مطالعه کنید . کافیست لینک مورد نظر را چند لحظه فشار دهید تا منوی مربوطه ظاهر شود . سپس گزینه Add to Reading List را انتخاب کنید . به همین راحتی لینک مورد نظر شما در Offilne Reading List شما ذخیره شده و میتوانید در فرصتی مناسب ، محتوای آن را مطالعه کنید .

6- این مرورگر قابلیت به اشتراک گذاری محتوای مورد نظر شما را نیز فراهم کرده است . با استفاده از منوی موجود در iChromy میتوانید مطالب خود را در Facebook ، Twitter ، Tumbler ، Diigo ، Instapaper ، Pinboard و غیره به اشتراک بگذارید .

7- قابلیت جستجو در متون نیز در iChromy وجود دارد .

شرکت دیگو در ادامه قابلیت هایی که قرار است به نسخه بعدی این برنامه اضافه شوند را نیز  ذکر میکند :

1- افزودن دکمه com. که بتواند در تایپ کردن آدرس به صورت کامل ، کار شما را راحت تر کند .

2- قابلیت پرش به بالا با ضربه زدن روی نوار وضعیت  ( Status bar ) .

3- رفع مشکل نمایش حداکثر 10 بوکمارک در قسمت Popover . در حال حاضر بیش از 10 بوکمارک را نمیتوان در این قسمت مشاهده نمود .

 

نسخه فعلی این برنامه 1.0 است .

زبان های پشتیبانی شده توسط این مرورگر : انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، هلندی ، چینی ، ژاپنی ، ویتنامی ، کره ای و باسکی میباشد .

به منظور استفاده iChromy باید از سیستم عامل iOS 4.2 و یا بالاتر استفاده کنید .

حجم این برنامه چیزی در حدود 2.5 مگابایت است و از طریق فروشگاه اپل میتوانید آن را دریافت کنید .

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *