Miren – مرورگر اينترنتي عالی برای تلفن آندروید

  • 1390/3/25
  • ITTeach
  • 3

سهام مرورگر اندروید آنقدر ها هم بد نیست. اولین دلیل این که، جواب می دهد. شما آدرس وب را تایپ می کنید، و آن شما را به آنجا می برد. برای بیشتر مردم، همین مقدار کافی است.

وقتی مردم از من درباره ی  معرفي مرورگر وب اندروید  سوال می کنند، معمولا آنها را به طرف مرورگر دولفین یا اپرا راهنمایی می کنم. اما اکنون در این جمع تازه واردی وجود دارد، که میرن(Miren) نامیده می شود. میرن در نظر دارد که ” تجربه ی گشت و گذار مستقیم” را برای اندروید فراهم آورد. ولی آیا آنچه از آن خواسته شده را انجام می دهد؟
هنگامی که میرن را راه اندازی می کنید، اولین چیزی که به آن نگاه می کنیم، طبیعتا اولین چیزی خواهد بود که می بینیم.

این صفحه، صفحه ی راه اندازی است. توجه به جزئیات، دقیقا از قسمت گرفتن-رفتن (get-go) امری بدیهی است. هنگامی که وسیله ام را به نمای افقی چرخاندم تا تصویری از صفحه بگیرم، ناگهان جایگذاری واضحی با آیکن “قفل” ظاهر شد. این قفل جهت گیری است، و اگر تا حالا این را امتحان کرده اید، که وبی را در حالی که در رختخواب خوابیدید مرور کنید، اهمیت آن را می دانید.
حالا، بیایید نگاهی به یک وب سایت بیاندازیم :

چیزی که در بالا می بینید، تمام صفحه نمایش من است – من نوار تذکر بالا را در صفحه قرار ندادم. میرن خود به خود به حالت تمام صفحه ای می رود، ولی اگر صفحه را به طرف پایین بکشید، نوار تذکر قابل مشاهده خواهد شد.همچنین ، توجه داشته باشید که حتی اگر فقط یک وب سایت فعال وجود داشته باشد ، باز هم یک زبانه را به خود اختصاص می دهد (و شما کمی از فضای صفحه نمایش را از دست می دهید). این می تواند در تنظیمات تغییر داده شود.

هنگامی که صفحه نمایش را لمس می کنید ، دو یا سه دکمه ناپیدا ( که هنوز بزرگ است) در پایین ظاهر می شود. من می گویم “دو یا سه” چون دکمه ی وسطی، یک دکمه ی تغذیه کننده ی آر اس اس می باشد، که فقط در صورتی آشکار می شود که میرن، تغذیه کننده ی آر اس اس را شناسایی کند. دو دکمه ی دیگر، دکمه ی سیاه (Black button) و دکمه ی تمام صفحه می باشد. با ضربه زدن  به آن، نوار زبانه و نوارآدرس را خاموش و روشن می کنید.

یکی دیگر از قابلیت لمس، که در اینجا می توانید مشاهده کنید این است که، زبانه ی فعال بر روی برچسب هیچ فضایی را به هدر نمی دهد- این فقط یک ایکس بزرگ است و ضربه زدن به آن آسان. سازندگان میرن شاید بر این فرض اند که، شما می دانید چه وب سایتی را اکنون در حال مرور کردن هستید، و این که اگر می خواهید آن را ببندید، تنها نوار زبانه را احتیاج دارید. عالیه.این طور نیست.

من تم موبایل استفاده) (Make Use Of را خاموش کردم، و این روشی است که چگونه سایت اداره می شود. به طور کلی بارگذاری چشمگیر بود، و طرح، بی عیب و نقص. با فشار دادن بین دست زوم می شود، و این موضوع به خوبی جواب می دهد. (و تا آنجایی که ممکن باشد، پوسته ی چند لایه ای را روی دستگاه ایسر(Acer) ارزان قرار می دهد).

اکنون بیایید نگاهی به منو بیاندازیم:

 

من زبانه را برای این کار تغییر دادم ، بنابراین شما نیز می توانید ببینید، چگونه میرن مقداری از سی اس اس را اداره می کند. آن جعبه ای که در بالا(در صفحه ی اصلی من) قرار دارد، با استفاده از گوشه های گرد سی اس اس 3، شفافیت و سایه عمل می کند، و فونت آن، فونت وب گوگل می باشد( یعنی این که، در سی اس اس نیز اجرا می شود). میرن تمام این سی اس اس 3 را بدون هیچ ضربه ای مصرف می کند، و طرح بزرگی را به جای می گذارد.

عکس صفحه 2 – در – 1 است ، تا شما بتوانید منو را نیز ببینید. گزینه ها نسبتا سر راست هستند؛ ما به منوی تنظیمات یک لحظه نگاهی می اندازیم ، اما در ابتدا، آنچه مرا به شدت شیفته کرده ،گزینه ی روشنایی بود.

متاسفانه، این امر آنقدر ها هم هیجان انگیز نبود. ضامن حالت شبانه هیچ کاری انجام نداد؛ این تنها قسمتی از UI بود که در تمام جلسه ی آزمون من درست جواب نداد. من مرتبا آن را خاموش و روشن می کردم، و مطلقا هیچ تاثیری نداشت. سرنده ی روشنایی کار می کرد، و آنچه را که از آن انتظار می رفت انجام می داد.

حالا ،بیایید نگاهی سریع به تنظیمات بیاندازیم:

کاربرد دوست داشتنی دیگر لمس: به جای دنبال کردن طرح ” این اندازه برای همه مناسب است”، میرن تنظیمات را به دو زبانه ی واضح تقسیم می کند. شما با منوی تنظیمات معمول شروع می کنید، که شامل گزینه هایی از قبیل: ” بار گذاری تصاویر”، حرکت با استفاده از دکمه ی “ولوم”(volume) و دیگر گزینه هایی که کاربران می خواهند تنظیم کنند می شود. منوی گزینه های پیشرفته تر برای گروه بی عرضه ترها است. در این جا شما می توانید تنظیماتی مانند ” همیشه نوار زبانه را نمایش نده” را انجام دهید.

حالا، دستگاه ریدر (reader) آر اس اس ساخته شده:

بله، درسته- گفتم، دستگاه ریدر آر اس اس. این یک انتخابی پیچیده است؛ برنامه های کاربردی موبایل بایستی مناسب،سریع، و موثر باشند. نصب کامل دستگاه ریدر آر اس اس در میرن، حداقل بایستی مقداری بر حجم آن بیافزاید، و من شک دارم که تمام کاربران فایده ی آن را بفهمند. ریدر، به طور همزمان با گوگل ریدر اتفاق نمی افتد،شما می توانید آنچه را نیاز دارید فقط در دستگاه موبایلتان ببینید، و تنها از طریق میرن. با کاربرد های عملی، مثل پالس و گوگل ریدر رسمی که در دسترس برای آندروید است، برایم سخت است که بفهمم چرا میرن زمان، نیرو و فضای ذخیره اش را برای چنین ویژگی ای هزینه کرده است. با این وجود، به نظر می رسد که به این مسئله جواب می دهد.

میرن، مرورگر وب آندروید فوق العاده ای است. و یک مدعی جدی برای دلفین مرورگر HD محسوب می شود ، و آن مرورگر پیش فرض جدید من است، حداقل در حال حاضر. این برای آن است که چیزی گفته باشیم. اجازه دهید ما نظرات شما در مورد آنچه که فکر می کنید، بدانیم.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. بولت براوزر هم خیلی عالیه.هم واسه اندروید هست وهم واسه سیمبین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *