5 اکستنشن مفید و قدرتمند مرورگر سافاری که باید آنها را امتحان کنید

  • 1390/4/2
  • حدیث دلبرد
  • 0

تقزیبا دو سال پیش، اپل بالاخره راهی برای توسعه دهندگان پیدا کرد تا برای مرورگر پر سرعت و در دسترس خود، سافاری (Safari)، فرمت هایی ایجاد کند. شما می توانید با ورود به مرورگر سافاری و کلیلک بر روی گالری فرمت های سافاری (Gallery Extensions Safari) در نوار منو به فرمت های موجود دسترسی پیدا کنید که شما را به صفحه افزونه با بیش از چندین فرمت برای انتخاب وارد می کند. اپل همچنین نصب این فرمت ها را آسان ساخته است. خیلی راحت، بر روی دکمه نصب فرمت کلیک کرده و بطور خودکار آن را در صفحه مرورگر سافاری خود دریافت خواهید کرد. در اغلب موارد، برای استفاده از برنامه های نصب شده نیازی به دوباره باز کردن صفحه سافاری نیست. با این حال، اگر به هر دلیلی یک فرمت عمل نمی کند فقط صفحه را مجددا باز کرده و بعد از آن لذت ببرید. می توانید فرمت ها را با کلیلک بر روی مسیر زیر خاموش یا روشن کنید:

Safari→ Preferences→ Extensions

این ایده بسیار خوبی است تا فرمت هایی را که از آنها استفاده نمی کنید کاملا پاک کنید.

 

تمامی فرمت هایی را که در زیر معرفی می شوند می توانید در صفحه گالری افزونه‌هاي سافاری بیابید.

 

کلید تکرار (Duplicate Tab Button)

یکی از پر استفاده ترین فرمت های سافاری من کلید تکرار تیمو ( Thiemo’s Duplicate Tab Button) می باشد که نام آن همه چیز را نشان می دهد. این کلید به سادگی تب فعال فعلی را در یک تب و یا پنجره مرورگر جدید باز کرده و به اصطلاح آن را تکثیر یا تکرار (duplicate) می کند. قبل از استفاده از این فرمت، نمی توانم به شما بگویم تا بحال چند بار در صفحه ای بوده ام و می خواستم بعنوان مثال نظری بدهم اما در همان لحظه و در حال نوشتن نظر خود، به مطلبی رجوع کرده و آن را بررسی کرده ام.

با دکمه تکرار می توانم به سادگی صفحه را دوباره باز کنم، آن را به مانیتور دومی که به کامپیوتر من وصل است انتقال دهم و نظر خود را بنویسم. دکمه تکرار یک ابزار ساده اما بسیار قدرتمند است.

 

نوار ابزار جی (GToolbar)

اگر شما یکی از کاربران عمده ابزار گوگل هستید، شبکه بی بی شر (BBShare) نوار ابزار گوگل را مشابه نوار موجود در فایرفاکس در اختیارتان قرار داده است که باید آن را بررسی کنید.

این نوار با عرض نیم اینچ در مرورگر سافاری شما قرار دارد و آیکن هایی برای ابزارها و سایت های معروف گوگل مثل موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، جی میل، گوگل ریدر و بسیاری موارد دیگر را برای شما فراهم کرده است. این نوار مرورگر سافاری را تا حدودی به هم ریخته است اما روشی سریع برای دسترسی به سایت های خاص گوگل می باشد.

کلید جستجو (KeySearch)

یکی دیگر از فرمت های ابزار جستجو کلید جستجو می باشد. برای استفاده از کلید جستجو یک کلمه کلیدی از وبسایت مورد نظر مثل یوتیوب و موضوعی را که می خواهید می نویسید و سپس کلید بازگشت را می زنید. کلید جستجو شما را به وب سایت هدایت کرده و جستجوی موضوعی مطلب مورد نظرتان را نشان می دهد.این مورد شما را از مشکل استفاده همیشگی از موتور جستجوی گوگل نجات می دهد.

آنچه که در مورد این فرمت بسیار قدرتمند می باشد این است که شما می توانید برای سایت های مورد علاقه خود کلمات کلیدی بسازید. مثلا برای ایجاد کلمه کلیدی سایت MakeUseOf به قسمت جستجوی صفحه MUO بروید، بر روی جعبه جستجو راست کلیک کرده و در نوار فرئی گزینه “Create Keyword for this search” را بزنید. مرورگر از شما می خواهد تا یک نام مانند MUO برای کلمه کلیدی خود انتخاب کنید.

حالا بجای آنکه برای جستجو اول به سایت MakeUseOf.com بروید، خیلی راحت MUO ( و سپس موضوع مورد نظر برای جستجو) را نوشته و کلید بازگشت را می زنید. کلید جستجو شما را به سایت MakeUseOf برده و موضوع مورد نظرتان را جستجو می کند. برای تنظیمات بر روی Edit Keyword در نوار ابزار کلید جستجو کلیک کنید.

 

تغییر اندازه (ResizeMe 1.0)

یکی از جنبه های منفی مرورگر اپل این است که برای تماشای محتوای صفحه باید اندازه پنجره مرورگر را تغییر دهید. این مورد برای لپ تاپ ها و مانیتور های کوچک مشکلی اساسی است.

فرمت تغییر اندازه ممکن است استفاده هایی هم داشته باشد. وقتی بر روی آیکن تغییر اندازه در نوار ابزار سافاری کلیک می کنید، (البته بعد از نصب آن!) پنجره سافاری به اندازه ای که آن را در تنظیمات اولیه تغییر اندازه تعیین کرده اید، در می آید. این تنظیمات در منوی زیر قرار دارند:

Safari→ Preferences→ Extensions→ ResizeMe

 

مرورگر هوشمند

اینترنت دایره المعارفی غول پیکر از اطلاعات و مکانی تفریحی است بدین معنی که گاهی اوقات وقتی دائما در حال بازدید از فیس بوک، توییتر و سایر وبسایت ها هستید و نمی تواند چشم از آنها بردارید، ممکن است کم کم دیوانه شوید.

فرمت مرورگر هوشمند به این اعتیاد شما به بازدید سایت های مشخص کمک بزرگی کرده است. با مرورگر هوشمند شما هشداری دریافت کرده مبنی براینکه یک وبسایت را برای مدتی مسدود کرده اید. می توانید این هشدار را نایده بگیرید، اما در نهایت بخاطر خواهید آورد که باید دوباره به سراغ اعتیاد خود بروید. بنابراین اولین قدم برای آنکه خود را از فیس بوک به مدت سه روز متوالی دور نگه دارید، دانلود و نصب مرورگر هوشمند است.

موارد بالا برترین فرمت های سافاری هستند که من به تازگی آنها را به مرورگر خود افزوده ام. فرمت های دیگری همچون ابزار آب و هوا، مسدود کردن تبلیغات فیس بوک، فرمت توسعه شبکه اجتماعی و غیره نیز وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد. این امکان را به ما بدهید تا در مورد فرمت های سافاری مورد علاقه شما و چگونگی استفاده از آنها بیشتر بدانیم. بگر بدنبال سایر فرمت های سافاری هستید، مقالات دیگر سایت MUO را از اینجا بررسی کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *