مروری برضمیمه کلیک جام جم در29 خرداد:خانه ها هم می فهمند

  • 1390/4/2
  • سعید امیرلو
  • 0

ضمیمه کلیک جام جم که هر هفته یک شنبه ها منتشر می شود تازه ترین اخبار اینترنت،موبایل و کامپیوتر را پوشش می دهد .قصد داریم تا مروری بر مطالب منتشر شده در این هفته را داشته باشیم با ما همراه باشید:


چشم انداز

رقابت هکر ها در دانشگاه شریف:اشاره به رقابت هکر ها در دانشگاه صنعتی شریف می کند که توسط مرکز آپای دانشگاه بر گزار می شود . مرحله مقدماتی با حضور 49 تیم برگزار شد و مرحله اصلی آن در روز های 7 و 8 تیر توسط تیم های منتخب در محل دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه بر گزار خواهد شد.

در همین صفحه خبری با موضوع حمایت باشگاه نانو فناوری از برترین های المپیاد نانو منشر که اشاره به دومین المپیاد دانش آموزی می کندو جوایزی که برای این المپیاد در نظر گرفته شده است در این خبر آورده شده است.

11 مرکز داده ملی ساخته می شود: اشاره به ساخت 11 مرکز داده ملی داخلی با رایانش ابری از قول معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ،در کشور می کند که با ایجاد آن هر مرکر داده در هر استان تنها به همان استان سرویس نمی دهد،بلکه مانند شبکه سراسری برق یا گاز،خدمات توزیع شده به صورت سراسری به کل کشور ارائه خواهد شد.

همچنین خبری با عنوان آغاز طرح ملی یاد گیری با همکاری دانشگاهها از قول رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منشر شده است که به طرح ملی یادگیری 30 درصدی آموزش ها در برنامه پنم توسعه به صورت مجازی اشاره دارد.

تازه ها

توقف عرضه آی پد 2 و درگیری با مدعیان دغدغه های اپل:اپل تعداد محدودی از دستگاه های آی پد2 خود را به دلیل تشابه کد های تولیدی این شرکت با وجود عرضه به فروش نرساند، خبر اصلی این بخش را پوشش می دهد.در ادامه این خبر می خوانید :این اقدام اپل به دنبال شکایت بسیاری از کاربران آی پد2 مبنی براین که قادر به اتصال به شبکه 3G نیستند صورت گرفت.علت اصلی این مشکل،تشابه کد های MEDIA این دستگاه ها با دستگاه هایی عنوان شده که بیش از این توسط اپل تولید شده است.

همچنین خبری با عنوان پایان اوج پیامک ها را در این صفحه می بینید که نشان می دهد با توجه به آمار جدید منشر شده رشد استفاده از پیامک ها به پایان خود نزدیک شده است.

مدافعان حریم خصوصی علیه فیس بوک: اشاره به راه اندازی فناوری جدید فیس بوک با عنوان تشخیص چهره که باعث می شود دوستان شخص،چهره او را در تصاویر برپسب(تگ) بزنند می کند و مخالفت هایی که با اجرای این کار بدون اجازه کاربران نجام میشود دارد.

 

سایت استادان کد هک شد: مربوط به هک شدن اطلاعات شخصی ده ها هزار نفر به دنبال حمله هکر ها به شرکت توسعه دهنده بازی های انگلیسی (Codemaster)  می شود و این که تا زمان رفع این مشکل امنیتی سایت این شرکت فقط در صفحه فیس بوک خود فعالیت خواهد کرد.

در ادامه خبری با عنوان پلیس اسپانیا در خدمت سونی به چشم می خورد که در آن از دستگیری  3 نفر از اعضایی که احتمال می رود متعلق به گروه هکری Anonymous باشند،  وجود دارد.

 

وب

نبرد مرورگر ها: عنوانی است که برای این بخش انتخاب شده و به مقایسه چهار مروگر :فایرفاکس4،اینترنت اکسپلورر،کروم11 و اپرا 11 می پردازد .به نتیجه گیری  جالب این بخش توجه کنید:بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که با ثبات ترین مرورگر از بین این 4 مرورگر،اینترنت اکسپلورر9 است.با وجود این شما قادر نخواهید بودکمبود قابلیت های آن به ویژه کمبود آن در افزونه های مفید را جبران کنید.گزینه بعدی کروم است البته با در نظر گرفتن مسائل کاربردی که باید برطرف شود..اگر با یک تاخیر کوچک در بار گزاری صفحه مشکلی ندارید و بدون افزونه ها می توانید کار کنید می توانید از IE9 استفاده کنید.نصب هر 4 مرورگر کار مفیدی نیست اما داشتن IE9 و کروم برای دوری از کمبود کارایی فایرفاکس و اپرا گزینه مناسبی است.

در همین صفحه می خوانید:

افزونه مسنجر تحت وب : یک نرم افزار پیام رسان است معرفی شده که از طریق آدرس زیر قابل دریافت است

www.yoono.com

نرم افزار سازی تحت وب : با پکیجی که ارائه میدهد می توانید برای گوشی های مختلف و با سیستم عامل های مختلف برنامه بنویسید. که از طریق آدرس زیر قابل دریافت است

www.appcelerator.com

مواظب وب سایت خود باشید: سایتی را معرفی می کند که با ثبت نام در آن هر5 دقیقه یک بار وضعیت سایت راچک می کند و اگر از دسترس خارج شدبا ایمیل اطلاع می دهد.آدرس سایت:

www.uptimerobot.com

نرم افزار

رد گم کردن سارقان صفحه کلیدی مخلوط کن!

شعار نرم افزار Keyscrambler :حفاظت+پیشگیری+پایداری=آرامش خاط کاربران

این تیتر خبری است که به معرفی نرم افزار یاد شده می پردازد.در مقدمه این خبر به حفظ امنیت اطلاعت و اینکه به خطر افتادن امنیت از طریق بد افزار هایی از جنس Keylogger پرداخته می شود و اینکه این بد افزار ها بعد از آلوده کردن سیستم تمام حروف وارد شده به وسیله کیبورد راجمع آوری می کند و به روش های مختلف در اختیار هکر ها قرار می دهد.نرم افزار Keyscrambler پس از ورود رمز عبور ن را به حروف و یا عبارات نامفهوم تبدیل می کند که در صورت آلوگی از طرف کی لاگر ها کاراکتر های ضبط شده با رمز شما متفاوت است.و از 25 مرورگر مختلف نیز پشتیبانی می کند. از طریق آدرس زیر قابل در یافت است:

www.qfxsoftware.com/download.htm

همچنین در این صفحه و از طریق لینک: www.coderforlife.com/projects/win7boot/win7bootupdater.exe

می توانید نرم افزاری را دانلود کنید که صفحه بوت خود رابه صورت سلیقه ای تغییر دهید.

و از طریق لینک:   www.escapemotions.com/products/flamepainter/download.ph نرم افزاری جهت نقاشی با شعله آتش دریافت کنید.

موبایل

این بخش مطلبی که شما را مجذوب کند نداشته و فقط به معرفی سرویس های گوگل

مانند:جی میل،گول مپ،بلاگر،یوتیوب و … می پردازد.

ویندوز

در این صفحه چگونگی ساخت حساب های کاربری(User) در ویندوز به صورت مفصل پرداخته شده است.

بازی

صفحه بازی کلیک را با این عنوان خواهید دید:

راک استار گیمز نمی خواهد شما یک خلافکار باشید

آینده ای روشن برای لس آنجلس تاریک

به معرفی جدید ترین بازی کمپانی راک استار می پردازدکه بازی های پر طرفداری همچون:GTA ،مکس پین را ساخته است . نام این بازی L.A Noire است.این بازی یاد آور دو بازی محبوب جی تی ای و بازی مافیا ست.داستان بازی در دهه 40 میلادی اتفاق می افتد و به زبان فرانسوی به معنی تاریکی و سیاهی است.که شما در حین بازی ماموریت های مختلفی را انجام می دهید.و دارای آزادی عملی همچون جی تی ای است.گرافیک فوق العاده ای داشته و حرکات کاراکتر ها بسیار طبیعی است.گیم پلی 20 ساعته آن شما را روز ها مشغول خواهد کرد. این بازی در دو پلتفرم Xbox 360  و Playstation3 عرضه شده و به سبک  openworldاست.

همچنین نقدی نیز درباره این بازی در این صفحه خواهید دید که با عنوان بهترین نام سال نه بهترین بازی سال برای آن انتخاب شده است.گویا این بازی سرو صداهای زیادی را از لحاظ تبیغات آن به پا کرده بود.

تصاویری از این بازی را ببینید:

در صفحه بازی کلیک دو بازی Dungeon Siege III  وWarp  نیز معرفی شده است.

فناوری اطلاعات

گفت و گوی اختصاصی با احسان اخگری برنامه نویس ایرانی شرکت موزیلا فایر فاکس :دوست دارم روی ناممکن ها کار کنم

این تیتر خبر صفحه فناوری اطلاعات است که در آن از تولد این برنامه نویس در سال 61 در تهران تا کارمندان نسبتا کم موزیلا که به صورت یک بنیاد کار می کند صحبت شده است.در بخشی از این گفتگو آقای اخگری در جواب این سوال که روی چه بخشی کار می کردی پاسخ داد که:اولین کدی که نوشتم آگوست سال 2006 بود و وارد موزیلا شد.باگ شماره338179 بود. در ابتدا من به دنبال شناخت بخش های مختلف موزیلا بودم. موزیلا پروژه فوق العاده بزرگیه فکر می کنم بیش از یک و نیم میلیون خط کد فقط برای فایرفاکس داره.بعد کم کم شروع کردم به کار در بخش واسط کاربری فایرفاکس(منظور پنجره هایی هست که کاربر مستقیم باهاشون کار می کنه).اولین کار بزرگ نسبت به کارهایی که قبل از اون انجام داده بودم اضافه کردن امکان جستجو به پنجره رمز عبورهای فایرفاکس بود.بعد از اون هم روی بخش های زیادی کار کردم به اصطلاح از این شاخه به اون شاخه پریدم.اما بزرگ ترین کاری که تا الان انجام دادم امکان مرور خصوصی یا همون  Private browsingدر فایرفاکس هست که در فایر فاکس 3.5 منتشر شد.کل کارش در حدود 10 ماه طول کشیدو بعد از این که اولین نسخه از کدش کامل شد تا الان هم روش کار کردم.

هوش مصنوعی

به آینده خوش آمدید

خانه ها هم می فهمند

در این صفحه که طرح روی جلد کلیک نیز به همین صفحه اختصاص داده شده است،این امکان که از طریق هوش مصنوعی می توان امنیت خانه را به صورت هوشمند بالا برد. می توان از طریق حسگر های ویزه ای مانع از آتش سوزی خانه شد،در صورت ورود سارقین به خانه ها شما و پلیس را با حسگر های خاص، مطلع می کند به صورت هوشمند نور مناسب را با توجه به نیاز صاحب خانه تنظیم می کند از کودکان و سالمندان نگهداری می کند به این صورت که اگر کودکان به سمت پله ها بروند با آلارم مطلع می کنداز طریق اینترنت یا تلفن همراه از راه دور خانه را کنترل کرد.به بهینه سازی مصرف انرژی کمک می کند به عنوان مثال با نصب سنسور های ویژه ای ورود و خروج شما را کنترل کرده و برحسب نیاز چراغ های اتاق ها روشن می شود.و نکته جالب تر اینکه سیستم های هوشمند قادر به یاد گیری هستند و ساکنان را شگفت زده می کنندبه این صورت که بعد از مدتی الگوی رفت و آمد شما تشخیص داده می شود و اعمال لازم قبل از ورود شما به خانه انجام خواهد شدالبته در این صورت بهتر است اگر می خواهید سرزده به جای دیگری بروید به خانه خبر دهید . که همگی به صورت مفصل پوشش داده است

در همین صفحه مطلبی با عنوان تمام لامپ هاب ماIPV6 خواهند داشت نیز وجود دارد که اشاره به فناوری جدید استفاده شده در لامپ ها می پردازد.

گرافیک

آشنایی با محیط کاری فتوشاپ

راه اندازی پروژه ای جدید

این بخش به چگونگی ایجاد یک صفحه جدید New در فتوشاپ با معرفی قسمت های مختلف پنجره New می پردازد.

برنامه نویسی

کاربرد زبان های برنامه نویسی درهوش مصنوعی

زبان های هوشمند!

در این صفحه مقاله ای مفصل و تخصصی در زمینه معرفی برنامه نویسی به صورت AI را آورده و در دوبخش برنامه نویسی به صورت منطقی و تابعی چگونگی برنامه نویسی به صورت هوش مصنوعی را توضیح می دهد.

همچنین در صفحات گرافیک و برنامه نویسی به بخشی از سوالات خوانندگان کلیک پاسخ داده شده است.

سخت افزار

عینک های 3 بعدی با سیم انویدیا:در این خبر تازه ترین محصول انویدیا همزمان با نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شده است که برخلاف محصول مشابه قبلی که بی سیم بود به صورت سیمی بوده و نیاز به جا دادن باتری ،گیرنده اینفرارد،تنظیم کننده جهت کنترل در داخل عینک نیست.

رقابت 5 شرکت سازنده پردازنده در نمایشگاه کامپیوتکس 2011

نبرد غول های سیلیکونی در عرصه ویندوز 8

مر بوط به خبر نمایشگاه کامپیوتکس برگزار شده در تایوان است بیشتر مباحث حول ویندوز8 بود و سیستم های گونگونی نیز با پیکر بندی های سخت افزاری نمایش داده شده است.شرکت مایکروسافت سیستم های مختلفی را با پردازنده های از 5 غول سیلیکونی :AMD،اینتل،انویدیا،نوت بوک تگرا2،کوالکام و Texas instruments به نمایش گذاشت که نشان از رقابت بالای این 5 غول بود.

در همین صفحه خبری با عنوان جای خالی تاندر برد در پردازنده های جدید آیوی بریج اشاره به نسل جدید پردازنده های اینتل آیوی بریج با قابلیت اتصال USB3 به صورت تعبیه شده در چیپ ست دارد.

در ضمن خبری نیز با عنوان گرافیک پیشرفته انویدیا GTX560M در لپ تاپ های آپتیموس خبری را در زمینه ایجاد لپ تاپی با گرافیک فوق العده دارد.که مشخصات آورده شده در این خبر در مورد این لپ تاپ و گرافیک آن چشم نواز است

ترفند

مرتب سازی با موضوع در گوگل:

قابلیت Sort by Subject در بخش تصاویر گوگل به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی نتایج جستجوی خود را در دسته‌بندی‌های مختلف مرتب كنید. برای استفاده از این قابلیت می‌باید رایانه شما به مرورگر كروم یا اینترنت اكسپلورر مجهز باشد. پس از مراجعه به بخش تصاویر گوگل (http:‌/‌‌/‌www.google.com‌/‌images) و جستجو به دنبال تصویر مورد نظر خود، می‌توانید از میان گزینه‌های موجود در بخش سمت چپ، روی گزینه Sort by Subject كلیك كنید تا تصاویر شما در دسته‌بندی‌های متناسب‌شان مرتب شوند.همچنین چنانچه بخواهید در این حالت اندازه طول و عرض تصاویر را نیز ببینید، می‌توانید روی آخرین گزینه از منوی سمت چپ یعنی عبارت Show Sizes كلیك كنید.

به همراه:

کپی فایل متنی یا دایرکتوری از خط فرمان!

راحت بچسبانید!

تغییر رمز آفیس 365

خواندن چند جی میل در آیپد و آیفون

عناوین تر فند های آورده شده در این صفحه است.

در همین صفحه با تیتر پرندگان خشمگین در کروم! اشاره به دسترسی همیشگی جهت انجام این بازی با کیفیت HD می کند که باید به آدرس  www.chrome.angrybirds.com مراجعه کرد که پس از مراجعه به این لینک این بازی در مرورگر بارگذاری می شودو بدون نیاز به نصب تمامی 63 مرحله این بازی در اختیار تان قرار می گیرد.همچنین برای دسترسی همیشگی به این بازی به لینک زیر مراجعه کرده و آن را دریافت و در مرورگر خود  نصب کنید

www.chrome.google..com/webstore/detail/aknpkdffaafgjchaibgeefbgmgeghloj

و در ادامه خبری جهت تغییر تصویر آلبوم در پیکاسا آورده شده است

 

فناوری دیجیتال

به معرفی هشت فناوری جدید می پردازد که از جمله آن می توان به

فیلمبرداری سه بعدی با آیفون اشاره کرد

طبق این خبر حتی آیفون داران معمولی هم می توانند فیلمبرداری سه بعدی کنند.این دستگاه جالب که به انتهای آیفون وصل می شود،در واقع یک دوربین اضافی است که می تواند با دوربین اصلی آیفون همخوانی شودو در مجموع تصاویری سه بعدی درست کند.این دستگاه هنوز یک پروژه ناتمام است و به دنبال سرمایه برای انجام آن می گردد.

 

 

شما برای مطالعه تمامی مطالب منتشر شده در ضمیمه کلیک 29 خرداد می توانید به صفحه کلیک جام جم رفته و مشروح مطالب آورده شده در این پست را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *