GeeMail –بیرون از مرورگر به جی‌میل دسترسی داشته باشید

  • 1390/4/5
  • ITTeach
  • 3

در حال حاضر٬ جی‌میل تنها سرویس ایمیلی است که استفاده می‌کنم. جی‌میل سریع و بسیار ساده بوده

٬دارای امکانات بسیار زیادی است و هر آنچه را که از یک سرویس ایمیل انتظار دارم در خود دارد. اگر قبلا از جی‌میل استفاده نکرده‌ باشید٬ گوگل لبز (Google Labs) به تنهایی باعث می‌شود که جی‌میل ارزش امتحان کردن داشته باشد. علاوه بر این٬ چندین افزونه طرف سوم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در جی‌میل استفاده کنید. همین چند وقت پیش بود که افزونه تسک فورس (TaskForce) را معرفی کردم که به کمک آن می‌توانید به سادگی ایمیل‌های جی‌میل را وارد فهرست وظایف (tasks) خود کنید.

GeeMail چیست؟

GeeMail در محیط برنامه ادوبی ایر (Adobe AIR) اجرا می‌شود (چند سکویی) و از نظر شکل و قیافه شبیه جی‌میل است که به آن عادت کرده‌اید. از آنجایی که GeeMail از رابط کاربری قدیمی خود جی‌میل پشتیبانی می‌کند٬ همه چیز همان طور که در جی‌میل است کار خواهد کرد٬ حتی دکمه‌های میانبر صفحه کلید.

به کمک GeeMail می‌توانید در زمان آفلاین بودن همه ایمیل‌های خود را ببینید و حتی به آن‌ها جواب بدهید. در این صورت٬ دفعه بعدی که برنامه تشخیص دهد به اینترنت وصل شده‌اید٬ جواب‌هایتان را ارسال می‌کند.

جی‌میل سعی کرده که از طریق Gears به کاربرانش قابلیت استفاده آفلاین از سرویس را بدهد٬ اما GeeMail بسیار سریع‌تر است و می‌تواند ظرف چند دقیقه صدها ایمیل جدید را دریافت کند. علت این سرعت عمل این است که تنها بخش‌های ضروری را دریافت می‌کند. به عنوان مثال٬ لیبل‌های جی‌میل تا زمانی که آنلاین نباشید در GeeMail نشان داده نمی‌شوند.

برای استفاده از GeeMail نیازی به تنظیمات خاصی ندارید. این برنامه همه تنظیمات مورد نیاز جهت اتصال به جی‌میل را در خود دارد. این موضوع به معنای آن است که٬ بر خلاف کلاینت‌های سنتی ایمیل٬ دیگر نیازی نیست تنظیمات POP و IMAP را انجام دهید.

همچنین GeeMail دارای امکان جستجو نیز می‌باشد که فکر می‌کنم جدیدا اضافه شده است. می‌توانید به شکل عادی در بین ایمیل‌ها جستجو کنید و یا با کلیک روی جستجوی پیشرفته٬ کارهایی از قبیل جستجوی ایمیل‌های یک فرد خاص را انجام دهید.

چگونه از GeeMail استفاده کنم؟

برای شروع کار با GeeMail  به وبسایتش بروید و روی دکمه دانلود رایگان کلیک کنید. کلاینت به همراه ادوبی ایر نصب می‌شود و اولین باری که آن را اجرا کنید٬ یک صفحه ورود می‌بینید که کاملا شبیه صفحه ورود آنلاین جی‌میل است. نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید تا صفحه ایمیل خود را ببینید.

چند لحظه طول می‌کشد تا GeeMail به اکانت جی‌میل شما وصل شده و اطلاعات را بارگذاری کند٬ اما یک بار که این عمل انجام شود٬ همه ایمیل‌ها و لیبل‌های خود را در برنامه مشاهده می‌کنید.

نتیجه‌گیری

همچون سایر کلاینت‌های ایمیل٬ کمی طول می‌کشد تا به GeeMail عادت کنید اما وقتی به آن عادت کردید٬ احساس راحتی می‌کنید و آن را مفید خواهید یافت. من کماکان قصد دارم از نسخه آنلاین جی‌میل استفاده کنم اما اگر زمانی نیاز پیدا کنم که هنگام قطع بودن اینترنت به ایمیل خود دسترسی داشته باشم٬ GeeMail یک راه حل آفلاین خوب برای من خواهد بود.

به طور کلی نظرتان درباره نرم‌افزارهای دسکتاپ جی‌میل یا کلاینت‌های دسکتاپ ایمیل چیست؟ آیا از برنامه خاصی استفاده می‌کنید؟ اگر به جای نسخه تحت وب جی‌میل از یکی از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید٬ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. خیلی برنامه جالبی است! البته به شرطی که شرکت گوگل امنیت این نرم افزار رو تأیید کنه!
    ترجیح میدم تا قبل از اطمینان از امنیت این نرم افزار، با همون سرعت لاکپشتی و تمام اون مشکلات اینترنت به جیمیل وصل بشم!
    من البته با نرم افزارهایی مثل Outlook و Thunderbird کار کردم اما خوب هیچی مثل جیمیل نمیشه! یه مدت هم با جیمیل آفلاین کار میکردم که به خاطر اینکه اگه روی یه سیستم دیگه جیمیل رو باز میکردم و یه تغییراتی میدادم کل جیمیل آفلاین به هم میریخت بی خیالش شدم! در هر صورت امیدوارم برای ما کاربران ایرانی یه فکری بکنن!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *