MSI مادربوردی با شکاف PCI Express 3.0 عرضه می‌کند

  • 1390/4/13
  • عليرضا شیری
  • 0

کمپانی MSI از بزرگ‌ترین سازندگان مادربورد یکی از اولین مادربوردهایی که شکاف PCI Express 3.0 (بیشترین کاربرد این شکاف برای کارت گرافیک‌هایی با پهنای باند بسیار بالاست) دارند را تولید می‌کند. ASrock نیز در هفته‌ی اخیر چنین خبری را منتشر شده بود، بنابراین اولین تولیدکننده‌ی مادربوردهای دارای این شکاف پر سرعت بر اساس زمان عرضه‌ی محصول مشخص می‌شود و فعلا نمی‌توان گفت که کدام کمپانی محصول خود را سریع‌تر روانه‌ی بازار خواهد کرد.

مدل Z68A-GD80 (G3) دارای سوکت LGA1155 برای پردازنده‌ی اصلی است و 3 شکاف PCI-Express x16 دارد. پهنای باید شکاف PCIe x16 3.0 برابر با 32 گیگابایت بر ثانیه است. این شکاف‌ها برای استفاده از چند کارت گرافیک به صورت موازی (با تکنولوژی SLI مخصوص کارت‌های انویدیا و CrossFireX برای کارت‌های ATI) مناسب هستند. تکنولوژی Virtu برای سوییچ کردن راحت و روان بین برخی کارت گرافیک‌های سیستم فراهم شده است.

قطعات به کار رفته از کلاس ارتشی 2 (Military Class II) می‌باشد، مثل چوک‌هایی از جنس سوپر فریت و خازن‌های حالت جامد.

4 عدد شکاف برای حافظه‌های DDR3 در نظر گرفته شده است، احتمالا 4 پورت اتصال هارددیسک و وسایل ذخیره‌سازی از نوع SATA 6.0 Gbps و 4 پورت دیگر از نوع SATA 3.0 Gbps در این مادربورد پیش‌بینی شده است.

امکاناتی که در این مادربورد نسل سوم PCIe دیده می‌شود برای اورکلاک کننده‌ها بسیار مناسب است، حتی اورکلاک‌کننده‌هایی که از نسل دوم این شکاف استفاده می‌کردند.

از سایر امکانات این مادربورد می‌توان به دو پورت اترنت Gigabit، صدای 7.1 کانال، خروجی‌های تصویری DVI و HDMI، دو پورت USB 3.0 در انتهای مادربورد و 2 پورت اتصال پنل جانبی یا جلویی کیس، پورت اتصال eSATA و FireWire اشاره کرد.

بر اساس اعلام MSI این مدل در اواخر ماه جاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع: insidehw

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *