پخش ویدیوهای HD فشرده نشده با استفاده از سرعت بالای USB 3.0 با همکاری AMD و Point Grey

  • 1390/4/17
  • عليرضا شیری
  • 2

Advanced Micro Devices  (یا همان AMD معروف) تولید کننده ی انواع میکرو پردازنده ها و تکنولوژی های گرافیکی با همکاری کمپانی Point Grey تولید کننده ی دوربین دیجیتال های پیشرفته، انتقال ویدیوهای HD به صورت فشرده نشده با استفاده از SuperSpeed USB به عموم مردم نشان دادند. فایل های ویدیویی که معمولا در دسترس ماست به صورت فشرده شده است. توسط کدک های مختلف فیلم به صورت فشرده در می آید تا فضای بسیار کمتری اشغال کند و همچنین سرعت خواندن و نوشتن وسایل ذخیره سازی و همچنین سرعت کم پورت های اتصال مثل USB یا … اجازه ی اجرا و پخش بدون مشکل آن را بدهد.

این دو کمپانی به صورت زنده ویدیوهای فشرده نشده با رزولوشن Full-HD (یا 1920 در 1080 پیکسل) که با سرعت 60 فریم بر ثانیه (به اختصار 1080p60 گفته میشود) توسط دوربین دیجیتال مدل Flea3 از کمپانی Point Grey فیلم برداری شده است را به لپ تاپی که از پردازنده ی مرکب Fusion محصول کمپانی AMD استفاده میکند منتقل و هم زمان پخش کردند، این انتقال و پخش هم زمان با استفاده از سرعت بالای پورت USB 3.0 ممکن میشود. لازم به ذکر است که اگر سرعت پورت اتصال کم باشد ویدیو به صورت هم زمان قابل انتقال و پخش نیست، یعنی وقتی آن را تماشا میکنید به علت سرعت کم تیک میزند و پرش فریم در آن اتفاق میافتد.

پهنای باند پورت USB 3.0 حدود 10 برابر پورت USB 2.0 است، به صورت دوطرفه و ناهمگام عمل میکند و توان الکتریکی که توسط آن منتقل میشود بیشتر است. سیستم مورد استفاده از A75 Core-logice و کنترلر ورودی خروجی A70M استفاده میکرد که به صورت ذاتی از اتصال USB 3.0 پشتیبانی میکند.

Godfrey Cheng مدیر تکنولوژی های کلاینت کمپانی AMD در این باره میگوید:

USB 3.0 استفاده از دوربین هایی که با رزولوشن 1080p را ممکن میسازد و در بحث حضور از راه دور (کنفرانس ویدیویی) سطح جدیدی از واقعیت را ایجاد میکند. با استفاده از دوربین Point Grey Flea3 میتوانیم کاربر را با کاربردهای جدیدی که با استفاده از سرعت بالای USB ممکن است (به غیر از انتقال سریع اطلاعات بین دوربین و وسایل ذخیره سازی خارجی) آشنا کنیم.

USB 3.0 نهایتا 5 گیگابیت بر ثانیه سرعت دارد، علاوه بر انتقال سریع فایل و اطلاعات میتواند کاربردهای جدیدی مثل پخش زنده ی فایل با سرعت بالا را تجربه کنید. شایان ذکر است که کمپانی Point Grey اولین دوربین SuperSpeed USB جهان را در سپتامبر 2009 عرضه کرد.

منبع:

xbitlabs

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. یعنی همون تیتر خبر، ویدیو های حجیم با پورت USB 3.0 به راحتی باز و منتقل میشوند، البته باید عمومیت پیدا کنه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *