ARM تولیدکننده ی بزرگ پردازنده باز هم گامی رو به جلو برداشت و اعلام کرد که قدرت پردازنده های Mali قابل مقایسه با پردازنده ی گرافیکی کنسول های PS3 و XBOX 360 است. ARM خیلی سریع پیشرفت کرده و حالا پردازنده ی T604 به اندازه ی کنسول هایی که در سال 2005 و 2006 تولید شده اند قدرت دارد و البته امکاناتی دارد که در آن زمان موجود نبود. T604 اولین چیپ این کمپانی است که میتواند محاسبات مربوط به OpenCL (مخفف Open Computing Language به معنی زبان برنامه نویسی محاسباتی منبع باز) و محاسبات چند منظوره را انجام دهد. مصرف انرژی پردازنده T604 کم است و به این ترتیب برای سرورها نیز بسیار مناسب میباشد و هدف اصلی تولید آن وسایل همراه و گوشی ها است. AEM از نظر سرعت پیشرفت نسبت به بزرگترین تولیدکننده ی پردازنده یعنی Intel بسیار بهتر عمل کرده است، در عرض 1.5 الی 2 سال طول کشیده تا یک طرح کاملا جدید بری پردازنده ارائه کند و این در حالی است که اینتل هر ساله یک فرآیند یا معماری جدید عرضه میکند. ممکن است ARM فراتر از قانون کارایی دو برابر در عرض 2 سال گام بردارد، همچنین راه هایی برای مدیریت بهتر توان مصرفی و هسته های گرافیکی سریع تر ارائه کند. معمولا راه های کاهش توان مصرفی بر این اساس است که هسته هایی که استفاده نمیشوند به صورت دینامیکی تغییر سرعت و در نتیجه توان مصرفی بدهند. این روش باعث میشود که یک گوشی یا تبلت در مواقع عادی برق کمتری مصرف کند و زمانی که نیاز باشد تمام قدرت خود را با مصرف مقدار بیشتری برق و باتری نشان دهد، مثلا وقتی یک بازی اجرا میشود یا یک کلیپ HD پخش میشود. همه ی کمپانی ها از پردازنده های Mali استفاده نخواهند کرد اما آینده ی گوشی های سامسونگ بر اساس پیشرفت ARM و مخصوصا استفاده از Mali میباشد. Apple نیز نهایتا تا 1 سال دیگر پردازنده ای که به اندازه ی Mali قدرتمند باشد خواهد ساخت. انویدیا نیز بی کار نیست و با عرضه ی پردازنده ی Kal-EI در نیمه دوم سال جاری رقیب دیگری برای Mali خواهد بود. همه ی این چیپ های کم مصرف و سریع میخواهند قدرت پردازش گرافیکی وسایل همراه مثل گوشی و تبلت را به اندازه ی کنسول های قوی مثل Sony PlayStation 3 و Microsoft XBOX 360 و همچنین کامپیوترهای امروزی بالا ببرند طوری که بتوان هر بازی سنگینی را توسط آنها اجرا کرد. منبع: arstechnica electronista